Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Etterspørre journal fra BUP?


Gjest 9436c...1da

Anbefalte innlegg

Gjest 9436c...1da

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med dette og vet om det i det hele tatt er mulig, eventuelt hvordan jeg skal gå frem. 

Jeg er i dag 28 år gammel og fra jeg var 14 år og til jeg var 18-19 år gikk jeg i behandling hos BUP. Av ulike grunner kunne jeg tenke meg å få innsyn i egen journal fra den tiden. Jeg vet ikke om dette er mulig. Når jeg gikk i behandling hos DPS fikk jeg tilgang til noen journalnotat gjennom Helse Norge, men der ligger ingenting fra BUP og det er heller ikke alle notatene som ble delt med meg. 

Noen som har erfaring med dette eller vet hvordan dette fungerer? Regner med at journal ikke lagres i all evighet heller, og det er kanskje for sent. 

Anonymous poster hash: 9436c...1da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 9436c...1da skrev (7 minutter siden):

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med dette og vet om det i det hele tatt er mulig, eventuelt hvordan jeg skal gå frem. 

Jeg er i dag 28 år gammel og fra jeg var 14 år og til jeg var 18-19 år gikk jeg i behandling hos BUP. Av ulike grunner kunne jeg tenke meg å få innsyn i egen journal fra den tiden. Jeg vet ikke om dette er mulig. Når jeg gikk i behandling hos DPS fikk jeg tilgang til noen journalnotat gjennom Helse Norge, men der ligger ingenting fra BUP og det er heller ikke alle notatene som ble delt med meg. 

Noen som har erfaring med dette eller vet hvordan dette fungerer? Regner med at journal ikke lagres i all evighet heller, og det er kanskje for sent. 

Anonymous poster hash: 9436c...1da

Hei dette er fullt mulig du kan til og med få kopi/er  da må du henvende deg til BUP på ditt hjemsted fikk mine utlevert i forbindelse med søknad for tapt barndom under barnevernet 

 

Lykke til 

Endret av Maskinfører
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hei, gjorde dette selv for en 2-3 år siden. Skulle brukes som tilleggsinformasjon i en sak.

Disse papirene var datert for over 20 år siden, de hadde fortsatt allt.

Ring dem og etterspørr informasjonen, så får du kopier i posten.

(Om jeg husker helt riktig, litt usikker på om advokat eller min fastlege kontaktet dem først, men var grei skuring bortsett fra at det tok noen uker. Dette da BUP på sykehus. Om det gjelder kommunen du bor i, ring dem.)

Var i kontakt med begge, fikk fra sykehuset i post. Lokalt fikk jeg komme på kontoret etter stengetid så jeg fikk sitte ifred å plukke med kopier av det jeg trengte. 

Lykke til 👍🙂

Endret av Duriello
Leif
Lenke til kommentar
Gjest 9436c...1da
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Hei dette er fullt mulig du kan til og med få kopi/er  da må du henvende deg til BUP på ditt hjemsted fikk mine utlevert i forbindelse med søknad for tapt barndom under barnevernet 

 

Lykke til 

Må man ha en spesiell grunn til innsyn? Fikk du dette i papirformat eller digitalt? Takk for svar! 

Anonymous poster hash: 9436c...1da

Lenke til kommentar
Gjest 9436c...1da
Duriello skrev (Akkurat nå):

Hei, gjorde dette selv for en 2-3 år siden. Skulle brukes som tilleggsinformasjon i en sak.

Disse papirene var datert for over 20 år siden, de hadde fortsatt allt.

Ring dem og etterspørr informasjonen, så får du kopier i posten.

(Om jeg husker helt riktig, litt usikker på om advokat eller min fastlege kontakyet dem først, men var grei skuring bortsett fra at det tok noen uker. Dette da BUP på sykehus. Om det gjelder kommunen du bor i, ring dem.)

Hei, takk for svar. Ser at du og hen andre som har svart, har fått kopier/innsyn som følge av saker. Jeg vil bare lese og se journalen min, er det en "god nok grunn"? 

Anonymous poster hash: 9436c...1da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...