Gå til innhold

Trenger båthenger til seilbåt med kjøl, 1 tonn


Aiven

Anbefalte innlegg

En kompis av meg som har en seilbåt i hagen skulle gjerne hatt en egnet båthenger. Budsjettet er: Så lavt som mulig. Bilde vedlagt av tilsvarende båt (informasjon om båten: J17, svensk båt).

 

Edit: Grunnen til at jeg spør er at ingen av oss vet hva man bør se etter på hengeren, for å få kjølen på plass. Så lurer på om noen har erfaring med lignende båt og henger.

 

Båttraktor210904.jpg

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
  • Aiven endret tittelen til Trenger båthenger til seilbåt med kjøl, 1 tonn
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hvis man tenker og sjøsette på rampe får du/dere problemer siden det er fåtall ramper som stikker så dyp ned i vannet, man får kjøpt hengere designet for seilbåter med de er dyre, selv har jeg brukt en vanlig svelahenger til og flytte kjølbåter siden de er relativ dype i midten.

Er hengeren kun til opplag ville jeg ha laget en selv og brukt en kondemnert campingvogn-ramme som base.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nautica skrev (4 timer siden):

Hvis man tenker og sjøsette på rampe får du/dere problemer siden det er fåtall ramper som stikker så dyp ned i vannet, man får kjøpt hengere designet for seilbåter med de er dyre, selv har jeg brukt en vanlig svelahenger til og flytte kjølbåter siden de er relativ dype i midten.

Er hengeren kun til opplag ville jeg ha laget en selv og brukt en kondemnert campingvogn-ramme som base.

Takk for bra svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...