Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mann 30 sliter fortsatt med kviser


Gjest 55671...1c4

Anbefalte innlegg

Gjest 55671...1c4

Hei

Jeg er en mann på over 30 år, som fortsatt sliter med kviser. Det er i hovedsak rundt munn og nese det er verst. Har prøvd det meste av hudpleie og reseptfrie legemidler. Har tidligere vært i kontakt med hudlege og gått på antibiotika og epiduo. Noe bedring innbiller jeg meg at det var, men samtidig ikke noe mer virkning enn noen av hudpleieproduktene jeg har kjøpt. Problemet er at ingenting fungerer så bra som jeg skulle ønsket, og når jeg har brukt produktene en stund virker det som at de ikke fungerer lengre. Har også ett sunt kosthold, og spiser lite usunn mat.

Har søkt mye rundt på nettet, til og med bestilt/importert noe Benzoyl Peroxide fra en amerikansk nettside etter masse tilbakemeldinger på nett om at dette faktisk funket. Ønsker råd fra dere som har vært i samme situasjon, og gjerne henvisning til konkrete produkter som har hjulpet. 

 

 

Takker på forhånd

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 55671...1c4

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Først og fremst er det viktig at du får bekreftet at dette faktisk er kviser, og ikke en annen hudsykdom. En sikker diagnose er helt nødvendig for riktig behandling. 

Dersom kviser er stadfestet, er det helt nødvendig med oppfølging hos en hudlege, eventuelt allmennlege som har dyptgående kunnskap innenfor feltet. Du har forsøkt flere behandlingslinjer, og det er flere som gjenstår. Du bør nok ha behandling som er reseptbelagt, jeg vil tro ingen reseptfrie midler fungerer spesielt godt her. Jeg skal ikke foreslå noen som helst legemidler, dette bør en lege gjøre som har gjort en individuell vurdering.

Du har gjort mye selv - kremer, tabletter, kosthold etc., men fortsatt vedvarende problem. Det finnes flere behandlingslinjer her jeg ser du ikke har forsøkt. Kom deg i kontakt meg lege (hudlege), slik at du får en god oppfølging. Her kreves ekspertise. 

Lykke til!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...