Gå til innhold

Her er de nye norske prisene for PlayStation Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan faktisk ikke fatte hvorfor Sony gjør dette mtp konkurransen. Xbox Gamepass er milevis bedre enn Sony sine tilbud. MS sine egne spill rett på Gamepass dag en samt noen tredjeparts spill som Lies of P, Metal Hellsinger, Payday 3, Texas Chainsaw Masscre og mange-mange fler. Pluss at Gamepass Ultimate gir deg kanskje markedets beste streamingplattform av spill (xCloud) som faktisk fungerer overraskende bra. Hvorfor skal Sony på død og liv prise seg ut av markedet? Utvalget av spill som Sony tilbyr i Premium-løsningen sin er jo rett og slett dårlig, ja - det er gull der også. Men når en bitteliten brøkdel av Sony sine egne spill ligger der så blir det litt for dumt synes jeg. Hvor er God of War (2018)? Hvor er The Last of Us Part 1 (remake)!? Hvor er The Last of Us Part 2? Og siden Sony kjøpte opp Gaikai helt tilbake til 2012, hvorfor kan ikke jeg streame titler til nettbrettet mitt når jeg er på farten? Og hvofor i all verden kan ikke streames til deres nye Playstation Portal!?

Jeg har alle 3 plattformene, og jeg digger min PS5 like mye som min Xbox Series X og min Switch. Men jeg synes virkelig at Sony dilter lang bak Xbox her.. og når de at på til jekker opp prisene sine såpass kraftig så skulle en tro at tilbudet i seg selv ble bedre, men altså ikke.

Sorry Sony, jeg har betalt for PS+ siden det ble introdusert på PS3. Men mitt PS+ abonnement går ut i desember og det blir ikke fornyet denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
phraze skrev:

Jeg kan faktisk ikke fatte hvorfor Sony gjør dette mtp konkurransen. Xbox Gamepass er milevis bedre enn Sony sine tilbud. MS sine egne spill rett på Gamepass dag en samt noen tredjeparts spill som Lies of P, Metal Hellsinger, Payday 3, Texas Chainsaw Masscre og mange-mange fler. Pluss at Gamepass Ultimate gir deg kanskje markedets beste streamingplattform av spill (xCloud) som faktisk fungerer overraskende bra. Hvorfor skal Sony på død og liv prise seg ut av markedet? Utvalget av spill som Sony tilbyr i Premium-løsningen sin er jo rett og slett dårlig, ja - det er gull der også. Men når en bitteliten brøkdel av Sony sine egne spill ligger der så blir det litt for dumt synes jeg. Hvor er God of War (2018)? Hvor er The Last of Us Part 1 (remake)!? Hvor er The Last of Us Part 2? Og siden Sony kjøpte opp Gaikai helt tilbake til 2012, hvorfor kan ikke jeg streame titler til nettbrettet mitt når jeg er på farten? Og hvofor i all verden kan ikke streames til deres nye Playstation Portal!?

Jeg har alle 3 plattformene, og jeg digger min PS5 like mye som min Xbox Series X og min Switch. Men jeg synes virkelig at Sony dilter lang bak Xbox her.. og når de at på til jekker opp prisene sine såpass kraftig så skulle en tro at tilbudet i seg selv ble bedre, men altså ikke.

Sorry Sony, jeg har betalt for PS+ siden det ble introdusert på PS3. Men mitt PS+ abonnement går ut i desember og det blir ikke fornyet denne gangen.

De gjør det fordi de vet folk betaler uansett hva :)
Lenke til kommentar
phraze skrev (3 timer siden):

Jeg kan faktisk ikke fatte hvorfor Sony gjør dette mtp konkurransen.

Det er en respons til at Xbox gjorde akkurat det samme like før. https://www.theverge.com/2023/6/21/23768400/microsoft-xbox-series-x-xbox-game-pass-price-increase
 

phraze skrev (3 timer siden):

Xbox Gamepass er milevis bedre enn Sony sine tilbud.

Nei, DU synes det er bedre.
 

phraze skrev (3 timer siden):

Hvor er God of War (2018)? Hvor er The Last of Us Part 1 (remake)!? Hvor er The Last of Us Part 2?

God of War er da tilgjengelig. The Last of Us Part 2 var tilgjengelig et halvår før det ble fjernet igjen, og kommer nærmest garantert tilbake. (Tror det ble fjernet da Part 1 ble sluppet, sikkert for å skaffe noen ekstra salg.) 
 

phraze skrev (3 timer siden):

hvorfor kan ikke jeg streame titler til nettbrettet mitt når jeg er på farten?

Du kan jo streame til en hvilken som helst enhet om du gjør det som remote play. Om du er uten wi-fi kan du bruke telefonen som hot-spot. Men foreløpig kan man ikke streame direkte til andre enheter enn PC og Playstation nei.

phraze skrev (3 timer siden):

Og hvofor i all verden kan ikke streames til deres nye Playstation Portal!?

Sannsynligvis fordi den da hadde kostet mange tusenlapper ekstra. Her er minimum-specsene for å kunne streame til en PC: 

  • Windows 10
  • Core i3 2.0 GHz
  • 300 MB of available storage
  • 2 GB of RAM
  • Sound card; USB port


Men også her kan du bruke remote play. Jeg er dog enig i at hele Portal-opplegget deres er en missed opportunity til å gå både Nintendo og Xbox i næringen.

Endret av Gringorilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (20 timer siden):

Det er en respons til at Xbox gjorde akkurat det samme like før. https://www.theverge.com/2023/6/21/23768400/microsoft-xbox-series-x-xbox-game-pass-price-increase
 

Nei, DU synes det er bedre.
 

God of War er da tilgjengelig. The Last of Us Part 2 var tilgjengelig et halvår før det ble fjernet igjen, og kommer nærmest garantert tilbake. (Tror det ble fjernet da Part 1 ble sluppet, sikkert for å skaffe noen ekstra salg.) 
 

Du kan jo streame til en hvilken som helst enhet om du gjør det som remote play. Om du er uten wi-fi kan du bruke telefonen som hot-spot. Men foreløpig kan man ikke streame direkte til andre enheter enn PC og Playstation nei.

Sannsynligvis fordi den da hadde kostet mange tusenlapper ekstra. Her er minimum-specsene for å kunne streame til en PC: 

  • Windows 10
  • Core i3 2.0 GHz
  • 300 MB of available storage
  • 2 GB of RAM
  • Sound card; USB port


Men også her kan du bruke remote play. Jeg er dog enig i at hele Portal-opplegget deres er en missed opportunity til å gå både Nintendo og Xbox i næringen.

Jeg klarer dessverre ikke å svare setning for setning slik som deg da jeg ikke er like rutinert og erfaren med diskusjon.no som du er, men jeg skal forsøke å gjøre det så forståelig som mulig :)

 

Jada, jeg vet godt at MS har økt prisene sine på Gamepass, men det var jo småtteri i forhold til Sony sin økning. 

Nå jeg da på toppen av det mener rent objektivt sett at Gamepass er langt bedre enn PS+ Premium så synes jeg valget til Sony er merkelig. Altså - ikke valget med å øke prisene litt, men valget om å øke det såpass betraktelig som de har gjort.

Jeg mener at dersom tjenestene skal sammenlignes og prisen rettferdiggjøres så må Sony gi oss tilsvarende tilbud som MS gjør. Da mener jeg førsteparts-spill ute på lanseringsdagen og ikke flere år etter. 
Når jeg snakker om streaming så mener jeg ikke Remote Play. Sony kjøpte Gaikai tilbake i 2012 og tilbyr streaming av PS1, PS2 og PS3 titler til PS5. Hvorfor har de ikke en app (på lik linje som MS sin xCloud) som kan streame disse titlene direkte til telefon eller nettbrett uten å være avhengig av sin stasjonære konsoll. 

Og ref streaming til PS Portal, så beviser jo den allerede at den er kapabel til å streame Remote Play. Å kunne streame fra en cloud kontra stasjonær konsoll via wifi utgjør ikke mer belastning på maskinkraften. Samt at Logitech G Cloud klarer jo dette og er tilsvarende PS Portal.

Lenke til kommentar
phraze skrev (2 timer siden):

Jeg klarer dessverre ikke å svare setning for setning slik som deg da jeg ikke er like rutinert og erfaren med diskusjon.no som du er, men jeg skal forsøke å gjøre det så forståelig som mulig

Er bare å markere teksten du ønsker å svare på, så dukker det opp en liten boks der det står "siter utvalg". Må gjøres inne i forumet, og ikke på Gamer.no sine sider.
 

phraze skrev (2 timer siden):

Jeg mener at dersom tjenestene skal sammenlignes og prisen rettferdiggjøres så må Sony gi oss tilsvarende tilbud som MS gjør. Da mener jeg førsteparts-spill ute på lanseringsdagen og ikke flere år etter. 

Hvorfor skal de absolutt gi det samme tilbudet? Og hvorfor trenger de å sammenlignes? Sony sitt tilbud er bedre på mange andre måter. Eksempelvis har de 3 ganger så mange spill totalt, de har både restaurerte og "vanlige" klassikere fra tiden før Xbox engang eksisterte, og de har spill fra PSP og PS Vita i tillegg. Gamepass tilbyr EA Play, mens Playstation Plus tilbyr Ubisoft Plus. Og ser man rent "objektivt" på det, så har Sony sine spill, inkludert de på Playstation Plus, betydelig høyere gjennomsnittsscore på Metacritic. Og Gamepass reklamerer mye med at nye førstepartsspill slippes samtidig på Gamepass... Men det kommer jo nesten aldri noen førstepartsspill, så hva hjelper det? Og ja, det kommer tredjepartsspill på dag 1 også, men det gjør det på PS Plus også, både på monthly games (som man beholder for "godt") og Extra.

Poenget mitt er uansett at det er 2 forskjellige tjenester som tilbyr forskjellige ting. Noen foretrekker Gamepass, mens andre foretrekker PS Plus. Jeg havner i sistnevnte gruppe, i hovedsak fordi jeg ikke bryr meg om å spille spill på releasedagen. Jeg har en travel hverdag, og ønsker å bli ferdig med spillene jeg holder på med før jeg hopper på et nytt. Noen spill frister selvfølgelig mer enn andre å starte med en gang, men da i hovedsak online-spill. Det er meg revnende likegydlig om jeg spiller Starfield/God of War/Breath of the Wild på release eller om et halvår. Og da er ikke tidlig release et argument som betyr noe for meg. Da betyr det mer at jeg kan spille klassikere som jeg aldri fikk spilt den gang, eller ukjente perler som jeg ikke allerede har kjøpt. Eller Stray, som jeg aldri ville kjøpt på egen hånd. Og et og annet God of War eller lignende (men ikke nødvendigvis på releasedagen). Jeg synes heller tjenestene skal bli så forskjellige som mulig, slik at de som har begge maskinene kan nyte godt av begge tjenestene.
 

phraze skrev (4 timer siden):

Og ref streaming til PS Portal, så beviser jo den allerede at den er kapabel til å streame Remote Play. Å kunne streame fra en cloud kontra stasjonær konsoll via wifi utgjør ikke mer belastning på maskinkraften.

Det vet vel egentlig verken du eller jeg? Vi vet jo egentlig ikke hva som skal til for å utføre det ene eller andre. Men jeg er som sagt enig i at det burde vært slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har testet Playstation Plus Extra i et år nå, og kommer ikke til å fornye. Utvalget av spill har for så vidt vært bra, men når det kommer tilbud på spill en gjerne vil ha i samlingen så har en ikke mulighet til å kjøpe dem. Står bare at en eier spillet allerede eller at det er utilgjengelig, så ganske scum av Sony.

Så akkurat det løser Game Pass bedre da en får mulighet til å handle spill på tjenesten før de går ut, med redusert pris i tillegg. Også får en tilgang til spill på PC med samme save, som er ganske kjekt hvis TVen i huset er opptatt 😄

Lenke til kommentar
Arad skrev:

Jeg har testet Playstation Plus Extra i et år nå, og kommer ikke til å fornye. Utvalget av spill har for så vidt vært bra, men når det kommer tilbud på spill en gjerne vil ha i samlingen så har en ikke mulighet til å kjøpe dem. Står bare at en eier spillet allerede eller at det er utilgjengelig, så ganske scum av Sony.

Så akkurat det løser Game Pass bedre da en får mulighet til å handle spill på tjenesten før de går ut, med redusert pris i tillegg. Også får en tilgang til spill på PC med samme save, som er ganske kjekt hvis TVen i huset er opptatt 😄

Man kan fint kjøpe spill som er på tjenesten. Man må bare trykke på der man velger versjon, og velge en som ikke er Plus-versjonen. Det er samme spillet og bruker samme save-fil, men tror det er implementert for at man ikke ved et uhell skal betale for et spill som er gratis på tjenesten.
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (51 minutter siden):
Arad skrev (17 timer siden):

Jeg har testet Playstation Plus Extra i et år nå, og kommer ikke til å fornye. Utvalget av spill har for så vidt vært bra, men når det kommer tilbud på spill en gjerne vil ha i samlingen så har en ikke mulighet til å kjøpe dem. Står bare at en eier spillet allerede eller at det er utilgjengelig, så ganske scum av Sony.

Så akkurat det løser Game Pass bedre da en får mulighet til å handle spill på tjenesten før de går ut, med redusert pris i tillegg. Også får en tilgang til spill på PC med samme save, som er ganske kjekt hvis TVen i huset er opptatt 😄

Man kan fint kjøpe spill som er på tjenesten. Man må bare trykke på der man velger versjon, og velge en som ikke er Plus-versjonen. Det er samme spillet og bruker samme save-fil, men tror det er implementert for at man ikke ved et uhell skal betale for et spill som er gratis på tjenesten.

Nei man kan ikke det, hvis man har lagt det til i biblioteket så får man bare opp at du allerede eier spillet. Har prøvd det du nevner der. Er et kjent problem, mange som klager på det hvis du søker litt rundt.

Lenke til kommentar
Arad skrev (På 9.9.2023 den 11.02):

Nei man kan ikke det, hvis man har lagt det til i biblioteket så får man bare opp at du allerede eier spillet. Har prøvd det du nevner der. Er et kjent problem, mange som klager på det hvis du søker litt rundt.

Jo, man kan det. Det at folk på nettet er inkompetente vil ikke si at det ikke går.

AIL4fc87lR9nk0-Y6P3itIvM2aREdYSu6nR1I0REZdsA0gVhhn0lSgD513YsYwg9ViKxk9_7VUVS5CIZ5JgbpwIGGBdc2fyanpNhfs9FIEDnzHcewbBCQxGHSdqBQBeO9ERnyAI56tebOwX5Vyv0GztrG0HVhgOfA9mEyH1j12w4R6Su6j9O0c7N_W2GiaZ1mtZFZ2M3odQOXE9zgbWkgp8wuF6dBl70J7kqwkg0NirpH3VDgrR8OwDDnDWE_dd4FTAczC139jxUZsVhAUADzM4DyfXI_da5kmumFYden7zwWzy3gYXnMsJxj7wg6ANA_8P063UjGjh7zfkoHtVlaCMeGrboGWfl4DM0KJInEZhsn9QKkCobD5miS2FY--T8V8kK-g6CF242iMc_8K1ANRAZvEp31_R6EHrLmxsYrogahTZFk0Hh0ZCQfrpHWFnX0lfUd5Df_AkcI0-MZpQ3ETLWHfkGdJXpGJDqWMT5lOgeurUr9VVbJEXQjl0YPCG66seMkBINymYeVYA8d8XEymKrLU-V_OLP2ilNrCjWgIHW2eGC8qXxtztFQsfKUlXJe9rEbPWz2IO47u4sYecSFL6XbYByy6r7xpOykpZnWNaaNDbMrQ7uQ4cIvMsBnQN6sCRl3ONKe15nVJ0vjC9Ki_hvFkngxeNJ_VGOh3tRcrCf1HHJQXCypsmacxWg0VZXcd6g3Uu_xZSMEPzbTc0JKjDi0gtmvb5hpBd-8BPgJWOFjc_JM_vNveIN61eXDAPajlN2gzFKawj3E7uupZrApru-Y2QbPIkLBxotJ7WinZFMAMfZVoASQmgVgHlZZ0BG-maxXevlsAsED0vzB_GUngx9YflkApNrwUYyqcBPnGarwc806Dlj2c1no_KO_-USnuWxSPO3tJnmJYJp9Us=w261-h581-s-no?authuser=0

Det eneste du trenger å gjøre er å velge riktig versjon. Dette er i appen. Du kunne gjøre det på konsollen sist jeg sjekket også (som bare var for et par uker siden). Men jeg ser nå at det ikke går (eller jeg finner ikke ut hvordan) i vanlig browser.
 

Kron skrev (På 9.9.2023 den 11.28):

Nei, det er faktisk objektivt bedre. Enten du vil se det eller ikke.

Princess Bride You Keep Using That Word GIF - Princess Bride ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurte på hvor lang tid det ville ta før "min maskin er bedre enn din maskin" dukka opp. Det tok jo kort tid.

KJEMPEKRISE: PS abo øker med en knapp tier i måneden. Nå må vi brokke oss over dette i en hverdag hvor boliglånet har gått opp med flere tusenlapper i måneden, maten koster mer enn 60% enn i fjor osv. Har dere ikke disse problemene siden denne tieren er et så massivt problem for dere? trenger ikke å svare - vi vet, vi vet :) 

Eller benytte anledningen til å komme med sleivspark fordi man må rettferdiggjøre kjøpet sitt av en maskin fra en annen produsent ved hver minste anledning hydr hydr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Retroman said:

Jeg lurte på hvor lang tid det ville ta før "min maskin er bedre enn din maskin" dukka opp. Det tok jo kort tid.

KJEMPEKRISE: PS abo øker med en knapp tier i måneden. Nå må vi brokke oss over dette i en hverdag hvor boliglånet har gått opp med flere tusenlapper i måneden, maten koster mer enn 60% enn i fjor osv. Har dere ikke disse problemene siden denne tieren er et så massivt problem for dere? trenger ikke å svare - vi vet, vi vet :) 

Eller benytte anledningen til å komme med sleivspark fordi man må rettferdiggjøre kjøpet sitt av en maskin fra en annen produsent ved hver minste anledning hydr hydr.

Kanskje tieren ikk hadde hvert en big deal om ikke alt det andre allerede var der. Spesielt siden det er mest sannsynlig totalt unødvendig, tviler på Sony taper penger på deres pluss abonnement. Så dette er grådighet for grådighetens skyld. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Kanskje tieren ikk hadde hvert en big deal om ikke alt det andre allerede var der. Spesielt siden det er mest sannsynlig totalt unødvendig, tviler på Sony taper penger på deres pluss abonnement. Så dette er grådighet for grådighetens skyld. 

Du må gjerne linke til litt kilder om kostnadsbildet til Sony. Siden alt i verden har blitt dyrere, mener jeg.. eller vet du hva: samma det. Jeg klarer meg uten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (På 11.9.2023 den 10.34):

Det at folk på nettet er inkompetente vil ikke si at det ikke går.
 

Gringorilla skrev (På 11.9.2023 den 10.34):

Men jeg ser nå at det ikke går (eller jeg finner ikke ut hvordan) i vanlig browser.

Ser den.

Som nevnt tidligere så får man ikke kjøpt når det allerede er lagt til i biblioteket. Legger ved bilder av app fra Returnal som jeg har i biblioteket, ingen mulighet til å kjøpe hverken standard eller deluxe utgaven:
Screenshot_20230912-183845.thumb.png.44d5fc2d1968d050ae8bc12e9b023194.pngScreenshot_20230912-183906.thumb.png.73468e3190fc56e292389533d55519ba.pngScreenshot_20230912-183138.thumb.png.16c297554bd0739fb1cc59ac472ffe6b.pngScreenshot_20230912-183103.thumb.png.b0d86b0f783a5ea41130855c324f610b.png

Lawn Mowing Simulator kan jeg kjøpe da jeg ikke har lagt det til i biblioteket fra før.

Screenshot_20230912-184159.thumb.png.0b67c882b56747096b7e0066a53f4c88.png

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...