Gå til innhold

Jeg lurer på med hemmelig nummer eier


Anbefalte innlegg

Om jeg velger å opprette et telefon nummer der eier av dette nummeret er hemmelig, hvem har i så fall tilgang på å finne ut av hvem som eier nummeret og er det noen telefon selskaper som er tryggere enn andre på dette å ikke utgi eier av nummeret til andre, jeg jeg forstår at noen statlige organer evt har krav på mulig å få innsyn?

Endret av xrays
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får valget med å bestille hemmelig nummer når man bytter operatør, eller bestiller nytt nummer. Hvis man er en person som lever i skjul der identitet ikke skal vises, vil operatør og medarbeider få beskjed på skjermen når kunde kontakter dem. Da vil det gjelde egne regler for hvilken informasjon som skal utveksles via telefon.

Uansett er nr registrert som tidligere nevnt. Muligheten for anonym telefonnummer forsvant i 2005-2006.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (22 minutter siden):

Er bare å taste tlf nummer inn i Vipps, så dukker navn opp.

Dette fungerer bare hvis du har vipps knyttet til mobilnummeret.

Hadde et abonnement i Norges Energi som var sperret for 4G/5G-bruk. Altså bare til ringing og sms. Det ga ingen treff på vipps sånn som du beskriver.

Lenke til kommentar
aklla skrev (På 25.8.2023 den 19.48):

Alle som trenger tilgang får tilgang uavhengig av operatør.
Altså, operatør har alltid oversikt og politiet samt andre myndigheter som evt trenger.
Det er relativt problemfritt for f.eks politiet å finne ut av eiere..

Hva er formålet?

Takk for svar. Det blir for privat å komme innpå. Men ikke drugdealing eller annet ulovlig 😆

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...