Gå til innhold

Gjenoppliver pek-og-klikk-serien Broken Sword


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, :utakt said:

Kjøpte faktisk Broken Sword på Steam for ikke så altfor lenge siden. Da fikk jeg både originalen og en "remaster" av noe slag. Jeg har bare startet på originalen, og etter et par timer kom jeg på hvor utrolig frustrerende slike spill kan være ... :wee: 

Dette er spill det er lov å google! Moon logic er ikke noe mennesker er laget for å tenke på. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (12 minutter siden):

Dette er spill det er lov å google! Moon logic er ikke noe mennesker er laget for å tenke på. 

Det største irritasjonsmomentet var når jeg klarte å dø i spillet, selvfølgelig uten å ha lagret på ganske lenge. Det slo meg ikke at man faktisk kunne dø. Med så mange cutscenes og mye klikking var det kjedelig å måtte repetere en times tid. 

Derfra lagret jeg oftere...

Har ikke spilt på en god stund, så jeg er helt ute av det nå. Mistenker at jeg må google litt for å komme i gang igjen. 

Lenke til kommentar

Gøy!

 

Svoren fan av de to første og var også med å crowd funde femmeren (Serpent's Curse) via Kickstarter. Charles Cecil og co er virkelig gode på dette, og det er moro at klassisk 2D pek og klikk fortsatt har livets rett. 

Jeg stusser imidlertid litt over oppussing av det første spillet. Revolution har jo allerede sluppet en remaster av det første med høyere oppløsning, penere grafikk, bedre lyd og noe nytt innhold. 

 

Ikke at jeg klager, men trenger vi egentlig enda en nyversjon av 'Templars'? 

Lenke til kommentar
:utakt skrev:
Gunfreak skrev (12 minutter siden):

Dette er spill det er lov å google! Moon logic er ikke noe mennesker er laget for å tenke på. 

Det største irritasjonsmomentet var når jeg klarte å dø i spillet, selvfølgelig uten å ha lagret på ganske lenge. Det slo meg ikke at man faktisk kunne dø. Med så mange cutscenes og mye klikking var det kjedelig å måtte repetere en times tid. 

Derfra lagret jeg oftere...

Har ikke spilt på en god stund, så jeg er helt ute av det nå. Mistenker at jeg må google litt for å komme i gang igjen. 

De fikset faktisk det at du kan dø i Director's cut versjonen og de la til et hint-system. Dessverre er den stort sett dårligere ellers, så jeg vil likevel unngå den. De nye scenene til Nico tilfører ca. ingenting men ødelegger flyten, og spesielt den spennende åpningen, og noen småting her og der er faktisk fjerna. De nye portrettene kunne vært fine, men de passer veldig dårlig inn og er ikke syncet med dialogen i det heletetatt, det er noe ny dialog men den er spilt inn med helt annen kvalitet enn resten er noe som gjør overgangene (de kan komme i samme samtale) ekstremt tydelige og jeg kan sikkert fortsette en stund. Noen av bakgrunnene er penere, dog fjernet de tegnefilmene, og de fikset litt på timingen rundt et visst puzzle som inneholder en geit, dog...
Lenke til kommentar

Eeeelsket Broken Sword-spillene som barn/ungdom,spesielt de to første. Husker jeg først møtte Broken Sword 2 gjennom en demo på CDen til bladet Tips & Tricks som jeg abonnerte på på slutten av 90-tallet. Det første spillet fikk jeg tak i senere heldigvis. 

Lo mye av utfordringene George Stobbart måtte gjennom :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...