Gå til innhold

Hvordan refinansere?


Gjest 7efa1...3ef

Anbefalte innlegg

Gjest 7efa1...3ef

Jeg prøver å få kontakt med Nordea, men det er umulig, så jeg prøver å spørre her i stedet. 

 

Hei!

Jeg lurte på dette med å øke forbrukslånet mitt. Jeg har ett lite forbrukslån, men pga. en uforutsett hendelse, så ønsker jeg å øke dette litt. Må jeg da søke nytt lån, slik at jeg da ender opp med to forbukslån eller hvordan gjør jeg evt. dette?

Anonymous poster hash: 7efa1...3ef

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 7efa1...3ef
Mannen med ljåen skrev (Akkurat nå):

Hva slags forbrukslån, og hvor stort? Dette er skumle saker. Forbrukslån har høy rente. Kan du handle med kredittkort som du tilbakebetaler ved neste lønning?

Jeg har ikke kredittkort, nei. Jeg hadde, men betalte ned gjelden og sa det opp. 

Det er snakk om kanskje 10.000kr, så det er ikke all verden. Det skal gå fint å betale ned på kort tid, men siden jeg "plutselig" fikk behov for pengene så velger jeg å bare prøve å søke om ett lite lån. 

Anonymous poster hash: 7efa1...3ef

Lenke til kommentar
Gjest 7efa1...3ef
HW1 skrev (Akkurat nå):

Se på hvor mye du betaler i etableringsgebyr. Hvis du skal låne 10 000 i to mnd og betaler 2000 kr i etableringsgebyr er du vel på over 100% effektiv rente

Tanken var å øke lånet jeg allerede har. Må det fremdeles etableringsgebyr til?

Anonymous poster hash: 7efa1...3ef

Lenke til kommentar
21 hours ago, Guest 7efa1...3ef said:

Det er snakk om kanskje 10.000kr, så det er ikke all verden. Det skal gå fint å betale ned på kort tid, men siden jeg "plutselig" fikk behov for pengene så velger jeg å bare prøve å søke om ett lite lån. 

Hva er "kort tid"?  Det går ofte an å få utsatt betaling av vanlige regninger (f.eks. strøm) og hvis ikke vil det likevel gå et par måneder før de går til inkasso, så du kan på den måten kjøpe deg litt tid uten å måtte igjennem det å stifte nytt lån med tilhørende gebyrer osv.   Men det er også en farlig vei å gå hvis du ikke faktisk er helt sikker på at du kan komme ajour med betalingerne etter et par måneder. 

Du eier kanskje også ting du kan selge for å skaffe nogen tusenlapper? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...