Gå til innhold

Starfield gjør Pluto til en planet igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle heller ønske det var mindre antall planeter og mer innhold i selve spillet.

Det blir bare unødvendig med over 1000 planeter hvor kanskje bare 100 av de har brukbart innhold mens resten bare er fillers for å gjøre spillet størst mulig.

Vil nok gå mye tid på å fly fra planet til planet og utforske og som ett Bethesda spill som blir beskrevet som skyrim i verdensrommet hvor det å utforske hver eneste krik og krok følger med vil fort gjøre at man ikke gidder mer etter de første 100 planete man besøker og hoarder ressursene man trenger fra start til endgame.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, slæsk said:

Jeg skulle heller ønske det var mindre antall planeter og mer innhold i selve spillet.

Det blir bare unødvendig med over 1000 planeter hvor kanskje bare 100 av de har brukbart innhold mens resten bare er fillers for å gjøre spillet størst mulig.

Jeg vil helst prøve spillet før jeg gir min mening ang. dette. Men det er meg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
saywhat skrev:
17 minutes ago, slæsk said:

Jeg skulle heller ønske det var mindre antall planeter og mer innhold i selve spillet.

Det blir bare unødvendig med over 1000 planeter hvor kanskje bare 100 av de har brukbart innhold mens resten bare er fillers for å gjøre spillet størst mulig.

Jeg vil helst prøve spillet før jeg gir min mening ang. dette. Men det er meg...

Selvfølgelig må det prøves før man kan gi en helhetlig vurdering av det, men mye av de gigabytesene som er brukt for å ha så mange planeter kunne i mine øyne ha blitt brukt på annet innhold, grafikk og funksjoner. Jeg vil heller ha ett fungerende optimalt spill som er like oppslukende som Elder Scrolls og Fallout seriene er, en ett gigantisk verdensrom hvor man fort blir lei av å bruke masse tid bare på å fly når det heller kunne blitt brukt på mer produktive ting (i spill sammenheng) Føler det kan bli veldig mye sløsing med tid og at man fort kan gå lei ettersom det i utviklernes egne ord sies at ikke alle planeter er like spennende og man mest sannsynlig ikke vet/får vite hvilke planeter som er verdt ett besøk og hvilke planeter som bare er lagt inn for å ha en planet om du skjønner.
Lenke til kommentar
7 minutes ago, slæsk said:

Selvfølgelig må det prøves før man kan gi en helhetlig vurdering av det, men mye av de gigabytesene som er brukt for å ha så mange planeter kunne i mine øyne ha blitt brukt på annet innhold, grafikk og funksjoner. Jeg vil heller ha ett fungerende optimalt spill som er like oppslukende som Elder Scrolls og Fallout seriene er, en ett gigantisk verdensrom hvor man fort blir lei av å bruke masse tid bare på å fly når det heller kunne blitt brukt på mer produktive ting (i spill sammenheng) Føler det kan bli veldig mye sløsing med tid og at man fort kan gå lei ettersom det i utviklernes egne ord sies at ikke alle planeter er like spennende og man mest sannsynlig ikke vet/får vite hvilke planeter som er verdt ett besøk og hvilke planeter som bare er lagt inn for å ha en planet om du skjønner.

Kan være de planetene/områdene som virkelig er "håndlaget" har mer enn nok innhold til å tilfredstille mine (og for så vidt også dine) behov, og at de resterende "tomme" planetene ikke har tatt for mye ressurser for utviklerene til å påvirke det som er håndlaget?

Poenget mitt er at det jeg synes det er litt feil å si "jeg vil heller ha X og Y" om noe man ikke har prøvd ennå.

Endret av saywhat
Lenke til kommentar
saywhat skrev:
7 minutes ago, slæsk said:

Selvfølgelig må det prøves før man kan gi en helhetlig vurdering av det, men mye av de gigabytesene som er brukt for å ha så mange planeter kunne i mine øyne ha blitt brukt på annet innhold, grafikk og funksjoner. Jeg vil heller ha ett fungerende optimalt spill som er like oppslukende som Elder Scrolls og Fallout seriene er, en ett gigantisk verdensrom hvor man fort blir lei av å bruke masse tid bare på å fly når det heller kunne blitt brukt på mer produktive ting (i spill sammenheng) Føler det kan bli veldig mye sløsing med tid og at man fort kan gå lei ettersom det i utviklernes egne ord sies at ikke alle planeter er like spennende og man mest sannsynlig ikke vet/får vite hvilke planeter som er verdt ett besøk og hvilke planeter som bare er lagt inn for å ha en planet om du skjønner.

Kan være de planetene/områdene som virkelig er "håndlaget" har mer enn nok innhold til å tilfredstille mine (og for så vidt også dine) behov, og at de resterende "tomme" planetene ikke har tatt for mye ressurser for utviklerene til å påvirke det som er håndlaget?

Poenget mitt er at det jeg synes det er litt feil å si "jeg vil heller ha X og Y" om noe man ikke har prøvd ennå.

Alt skal jo være håndlaget etter hva jeg fått med meg, men jeg skjønner poenget ditt. Deler ikke samme oppfatning om at det blir feil å si hva man ønsker i/tenker om ett spill før det slippes, det er noe jeg finner helt normalt. Jeg vil nok tro jeg blir tilfredsstilt av bare ett fåtall av planetene som du også nevner, men sett fra øynene til en completionist så kan det også fort bli for stort rett og slett og jeg blir litt redd for at det fort kan føre til at både meg selv og flere mister interessen i ett spill som ellers vil være veldig bra. Jeg mener bare at de kunne brukt mye av ressursene på andre ting enn det antallet med planeter og solsystemer når det holder med feks 10 skikkelig store, 50 mellomstore, 100 små eller en variasjon av det som det heller hadde blitt lagt mer arbeid inn i. Det er jo trossalt ett RPG spill og ikke en dokumentar det er prat om. 1000 forskjellige planeter i over 100 forskjellige solsystemer, hvor alle solsystemer og planeter har forskjellig variasjon er greit nok i seg selv, men jeg får en liten følelse av at det høres bedre ut enn det faktisk er. Godt mulig jeg tar helt feil på det, det gjenstår å se, men uansett så gleder jeg meg til spillet kommer. Har du forresten tenkt over mengden med bugs ett slikt spill vil føre med seg? Oblivion og New Vegas var barnemat i forhold ved launch 😛
Lenke til kommentar
58 minutes ago, slæsk said:

Alt skal jo være håndlaget etter hva jeg fått med meg, men jeg skjønner poenget ditt. Deler ikke samme oppfatning om at det blir feil å si hva man ønsker i/tenker om ett spill før det slippes, det er noe jeg finner helt normalt. Jeg vil nok tro jeg blir tilfredsstilt av bare ett fåtall av planetene som du også nevner, men sett fra øynene til en completionist så kan det også fort bli for stort rett og slett og jeg blir litt redd for at det fort kan føre til at både meg selv og flere mister interessen i ett spill som ellers vil være veldig bra. Jeg mener bare at de kunne brukt mye av ressursene på andre ting enn det antallet med planeter og solsystemer når det holder med feks 10 skikkelig store, 50 mellomstore, 100 små eller en variasjon av det som det heller hadde blitt lagt mer arbeid inn i. Det er jo trossalt ett RPG spill og ikke en dokumentar det er prat om. 1000 forskjellige planeter i over 100 forskjellige solsystemer, hvor alle solsystemer og planeter har forskjellig variasjon er greit nok i seg selv, men jeg får en liten følelse av at det høres bedre ut enn det faktisk er. Godt mulig jeg tar helt feil på det, det gjenstår å se, men uansett så gleder jeg meg til spillet kommer. Har du forresten tenkt over mengden med bugs ett slikt spill vil føre med seg? Oblivion og New Vegas var barnemat i forhold ved launch 😛

Er lagd slik at alt er generert opprinnelig, så har man lagd/formet for hånd de områdene hvor det er/skjer noe, diverse baser o.l., mer info i linken under.

"Does Starfield use procedural generation?
Yes, Starfield does use procedural generation for the 1000-plus planets you can explore, but each planet has hand-crafted elements."
https://www.pcgamesn.com/starfield/procedural-generation

Lenke til kommentar
1 hour ago, slæsk said:

Jeg vil nok tro jeg blir tilfredsstilt av bare ett fåtall av planetene som du også nevner, men sett fra øynene til en completionist så kan det også fort bli for stort rett og slett og jeg blir litt redd for at det fort kan føre til at både meg selv og flere mister interessen i ett spill som ellers vil være veldig bra. 

Men hvorfor gjør det noe at noen mister interesse for et singleplayer-spill når de er ferdig med hovedinnholdet? Hovedquestene skal visstnok alle foregå i områder de har skreddersydd, slik som tidligere BGS-spill. Når disse er ferdige er det vel naturlig at noen mister interessen. Ønsker du ikke å utforske alle de andre 990 plantene, så la være? Call it a day og vær fornøyd med opplevelsene du har hatt. Om du er såkalt "completionist" så tror jeg Starfield er farlig å begynne på, gitt skalaen.

Igjen, så vet vi ikke hvor mye utviklingen av alle disse "procedurally generated" planetene har gått utover de delene som det virker du mest interesserer deg for. Hvis det ikke har gått utover det, hva er da problemet med at de er der? Noen andre finner de nok interessante. 

Ang. bugs vil det nok absolutt være en god del der - forventer alltid det med BGS. Starfield blir neppe noe unntak. Men de største bugsene jeg har opplevd med tidligere spill har alltid vært knyttet til quest (en NPC som ikke dukker opp, en nøkkel som ikke spawner etc.). De "tomme" genererte planete vil ikke ha quests, så da unngår vi vel slike bugs? Ryktene sier også at Microsoft har gitt dem VELDIG mye mer tid enn det Zenimax opprinnelig ønsket å gi dem - forhåptenligvis har de brukt tiden godt og luket ut en del bugs. Men forvent den "gode, gamle BGS-feelen", er nesten en del av sjarmen synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...