Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Feste denne lampen i dette feste- hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den lampen må festes med den medfølgende braketten, skal du bruke krokfeste må du kjøpe en lampe laget for dette. 

Du kan sikkert modifisere braketten for krokfeste, bore større hull og gjenge opp, og jukse det til, men ut fra bildene ser det ikke akkurat ut til at det vil passe spesielt godt uansett.

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Okok. Da tror jeg det blir ny lampe. 
 

noen anelse om hvor man får tak i en lampe med krokfeste? Er dette typisk noe man finner på IKEA/ lampehuset etc? Fant ingen der hvor dwt står spesifikt «krokfeste» eller denne lampen er laget for krokfeste etc 

Lenke til kommentar

Jeg monterte en lignende lampe opp i krokfeste igår!
Lampen din ER laget for krok i taket, det er bare ikke så veldig åpenbart...
Hele poenget med den konstruksjonen der er at man skal kunne få strammet opp lampen og koppen som skal tette opp mot taket, uansett om kroken er lang eller kort!

"U"en på metallbøylen er det som skal henge i kroken!
Skruene i hver ende av den lille "U"en skal du stramme til koppen tetter helt opp til taket.
På min lampe kunne jeg skru ut den bøylen som jeg ser er fast nede i koppen din, og så stramme hele greia helt opp til taket, og skru på lampen og koppen etterpå, men jeg ser ikke på bildet om det er mulig hos deg. Men prinsippet er det samme: Hekt på "U"en, og stram lampen opp mot taket med skruene i ytterkant!

Trust me: Den lampen der ER laget nettopp for tak-kroker av varierende lengde👍😉

Lenke til kommentar

Det stemmer nok det du sier @ozoneAt denne er ment for tak kroker.. Men finner ikke ut hvordan det liksom er mulig å skulle feste lampa med nåværende bøyle / etc. den med krok får jeg ikke festet til lampa

om noen vet om en enkel lampe på lampehuset eller IKEA til å henge på kroken som anvist på bilde under, og enkel oppsett til dette i taket: 

Taes det mot med stor takk. Er til gang 

EBFF92A0-4B3B-48BD-9D65-63564CE6AADB.jpeg

BC14D97D-C5F9-4A36-BD39-7AF9CEA41A9A.jpeg

B493F2E4-5396-47C1-AB10-5AA01806613A.jpeg

Endret av h00999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...