Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

FULLHYBRID VS PLUG-IN HYBRID VS EL.BIL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FULLHYBRID: En bil som bruker bensin, men har et lite batteri som lades under bremsing eller nedoverbakke, og kan hjelpe til fremdrift ellers.

PLUG-IN HYBRID: Som FULLHYBRID, men med den forskjellen at batteri kan lades fra strøm/ladestasjon. En kan her kjøre en god del mer på bare elektrisk.

EL.BIL: Ikke noe bensin. Bare elektrisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei. Man får Hybridbiler med Diesel også om man vil, men jeg mener det (som selv har Plugin Hybrid), at man ikke kjøper Hybrid hverken nå eller i fremtiden. Det har liksom ikke noe for seg. Ja, man får både Drivstoff og Strøm, men jeg vet ikke. Det er jo ikke mye strøm man får på en Plugin Hybrid, og det tar jo lang tid og lade også i tillegg. Selvfølgelig så kan man lade mens man kjører, men da bruker man jo mer Drivstoff igjen da.

Mitt tips er at du enten kjøper en ren EL-BIL eller at du kjøper en vanlig drivstoffbil (gjerne Diesel).

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Svein M skrev (1 time siden):

EL.BIL: Ikke noe bensin. Bare elektrisk.

Det finnes også elbiler med rekkeviddeforlenger. Dette er elbiler som har en liten bensinmotor som kun brukes til å lade batteriene. BMW i3 REX og Opel Ampera (uten e) (som er Chevy Volt) er et par eksempler. Pga avgiftene er det få av disse i Norge, men man ser de i andre land. 

Lenke til kommentar
wil skrev (14 minutter siden):

Hei. Man får Hybridbiler med Diesel også om man vil, men jeg mener det (som selv har Plugin Hybrid), at man ikke kjøper Hybrid hverken nå eller i fremtiden. Det har liksom ikke noe for seg. Ja, man får både Drivstoff og Strøm, men jeg vet ikke. Det er jo ikke mye strøm man får på en Plugin Hybrid, og det tar jo lang tid og lade også i tillegg. Selvfølgelig så kan man lade mens man kjører, men da bruker man jo mer Drivstoff igjen da.

Mitt tips er at du enten kjøper en ren EL-BIL eller at du kjøper en vanlig drivstoffbil (gjerne Diesel).

Deler samme syn på denne. Har diesel hybrid i dag og ved bytte igjen blir det nok ren diesel igjen evnt ren el. Pga forbruksmønster kan jeg ikke ha ren el i dag så da ender jeg nok med diesel med mindre noe revolusjonerende skjer (har hatt TMS i 5år så har testet det også). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...