Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikringsoppgjør


Anbefalte innlegg

Ble påkjørt bakfra forrige uke og ble i dag oppringt av takstmann som fortalte at det ikke lønner seg å utbedre skaden og at bilen dermed blir kondemnert. Ingen stor overraskelse da bilen er en Rio 2013 modell. Men jeg synes at erstatningen de er villig til å utbetale er for lav (bombe). Ikke så rart da de jobber for forsikringsselskapet og skal betale ut minst mulig. Han sier at listeprisen er 38.000 og drev og sjekket annonser på nettet mens vi snakket. Til slutt landet han på 45.000 pluss omregisteringskostnader ved kjøp av tilsvarende bil. Problemet er at det ikke er noen tilsvarende biler og kjørelengde som ligger ute og det er vanskelig å argumenter imot han. Når jeg sjekker på regnr.no og kdvnorge.no får jeg opp forhandlerpris på 57800 og 63300 og privatpris mellom 51700-59700 på ene nettstedet og 57100 - 65.000 på det andre. Hvor disse tjenestene henter prisene sine fra vet jeg ikke.

Noen tips til hvordan få kødden til å jekke opp beløpet?

Gjelder Kia Rio, 1,2, km.stand 152.000, 2013 modell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Rune Pune said:

Når jeg sjekker på regnr.no og kdvnorge.no får jeg opp forhandlerpris på 57800 og 63300 og privatpris mellom 51700-59700 på ene nettstedet og 57100 - 65.000 på det andre. Hvor disse tjenestene henter prisene sine fra vet jeg ikke.

I min erfaring har disse nettstedene generelt for høy prisantydning, medmindre det er snakk om ekstremt populære modeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...