Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

hvor lenge må avfukter kjøres? og Dekkes luftavfukter av forsikringen?


Anbefalte innlegg

Hadde en bekk som endret løpet sitt en periode og oversvømte kjelleren. vannet sto ca 20 cm på gulvet så helt fult var det ikke.

Spør her da jeg kan leie en avfukter fra i kveld og slipper å vente på svar fra forsikringsselskapet.

er en på 28L eller en på 65L hvilken bør jeg velge og hvor lenge bør jeg kjøre de for å være sikker på at fukten blir borte? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, aklla said:

Det er vel opp til forsikringsselskapet, ringe de å høre?
Men jeg vil jo anta det er i orden så lenge prisen ikke er unaturlig høy, uten at det er noe mer enn min synsing..

Ja, hva er unaturlig høy pris. 312 pr døgn er prisen jeg fikk. Får ringe de i morgen å sjekke.

Lenke til kommentar

Aner ikke, men jeg tenkte om du f.eks leier av en kompis for 20 000kr døgnet så vil de jo neppe godta det.
Vil anta 312 pr døgn ikke er noe upris uten at jeg vet.

Uansett, kanskje ingen krise om du må dekke ett døgn eller to fra egen lomme om de nekter å dekke det?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

20 cm er myyyye. Jeg hadde 1-2 cm for et par år siden, tok enormt med tid å tørke. Husk at det sitter i betongen både gulv og vegger. Jeg ville hvertfall tørket minst 2-3 måneder, det anser jeg som et minimum. Like greit å kjøpe en, jula har noen greie for 2-3 tusen. Så kan du selge den senere. Evt kjøpe en som allerede er brukt. 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, kremt said:

20 cm er myyyye. Jeg hadde 1-2 cm for et par år siden, tok enormt med tid å tørke. Husk at det sitter i betongen både gulv og vegger. Jeg ville hvertfall tørket minst 2-3 måneder, det anser jeg som et minimum. Like greit å kjøpe en, jula har noen greie for 2-3 tusen. Så kan du selge den senere. Evt kjøpe en som allerede er brukt. 

målte nå og overdrev litt, er ca 10 CM, men er en del det også når det er hele kjelleren. 

Jeg har en liten en på 10 liter som jeg brukte i en campingvogn. 2-3måneder var lang tørketid. Da er det like greit å kjøpe en stor en. så sant ikke forsikringen dekker det.

Får ringe og avklare videre løp med de i morgen. Har den lille campingvogn avfukteren stående. drar noen liter i døgnet den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...