Gå til innhold

Årevis sidan eit spel har vore så oppslukande


Anbefalte innlegg

Fleskelars skrev:
Jeg kom rett fra en måned med Diablo 4 , sliter ikke direkte med muskelminne men må lære meg bedre å roe ned litt og ikke bare dure på , dauer litt mye . Dette her er jo mye skumlere enn D4 , monstrene er fryktinngytende og sekvenser top notch 😀 .
Hold energien fra diablo oppe. Kjør barbar i baris å slå alt som beveger seg! 🦍
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Fnix said:

Var veldig likt Divinity original sin 2.

Same shit, different skin går veldig fint an å si her. Men jeg ble litt overrasket over hvor mye som var likt, spesielt av historien.

Alt fra blekkspruter i starten, til å høre stemmer og en større kamp (uten å spoile for mye). Er nok en veldig god historie for folk som er ny til serien, men jeg må si meg litt småskuffet. Og at det tok så lang tid å lage når det føles som en reskin av Divinity får meg litt til å heve et øyenbryn.

Helt klart flere likheter enn jeg hadde trodd.

 

Lenke til kommentar

Det er vel en grunn til at de har fått lov å lage spillet som ingen andre har fått lov til å lage. DOS2 leverer jo kvalitet til de grader og det er imo forventet at BG3 ville være et tradisjonelt Larian spill, men med BG story og D&D ruleset.

Jeg er fortsatt på samme innhold som i EA, men musikk, stemning og voice acting er så vanvittig bra. Nyter virkelig å spille det på nytt. Er noen forskjeller her og der også. 

Personlig er jeg ikke så fan av combat i dette. Det jeg opplevde i EA i hvert fall og trives bedre med systemene larian har kjørt i DOS 1 og 2. Kan jo hende det blir en del fetere på høyere level med multiclass og slikt. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg spilt BG1 og 2 så vet ikke helt historien der, men hadde foretrukket en mer jordnær fortelling. Som med DOS 1 og 2. Er dette veldig universet er i ferd med å gå dukken.

 

Hadde foretrukket mer klassisk D&D en gruppe fremmede blir rekurtert på en tavern til å finne en artifact. Men så baller det på seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Fleskelars skrev (15 timer siden):

Jeg kom rett fra en måned med Diablo 4 , sliter ikke direkte med muskelminne men må lære meg bedre å roe ned litt og ikke bare dure på , dauer litt mye . Dette her er jo mye skumlere enn D4 , monstrene er fryktinngytende og sekvenser top notch 😀 .

Hva syns du om diablo 4 nå en måned etter? Jeg ble plutselig utbrent. Sesong 1 var en vits så spiller bare med hovedkarakteren. kommer ikke til å spille alle seasons som bare tvinger meg til å lage en ny karakter hver 4 måned for å gjøre de samme tingene om og om igjen. Tror nok Diablo kommer til å miste mange spillere til BG3

Litt samme som deg . Det jeg trøster meg med er at D4 blir bedre etterhvert og er et spill jeg kommer til å spille til og fra I årene som kommer :) .
Lenke til kommentar

Da er du bedre enn meg, jeg brukte en time med reloads or "juks" hvor jeg løp halve kartet rundt, for å drepe noen knolls. 

Fikk drept alle bortsett fra 3 gnolls, så jeg stakk av, 2 av de fikk jeg drept med fireballs mens de nektet å hoppe over en ødleagt bro, den siste løp langt av gårde før den løp tilbake igjen. Hadde brukt type 5 Ressurection scrolls for å få det til, men det var verdt det, gikk opp nesten et halvt level fra 3.5 til 4. spiller også på Balanced.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:

Da er du bedre enn meg, jeg brukte en time med reloads or "juks" hvor jeg løp halve kartet rundt, for å drepe noen knolls. 

Fikk drept alle bortsett fra 3 gnolls, så jeg stakk av, 2 av de fikk jeg drept med fireballs mens de nektet å hoppe over en ødleagt bro, den siste løp langt av gårde før den løp tilbake igjen. Hadde brukt type 5 Ressurection scrolls for å få det til, men det var verdt det, gikk opp nesten et halvt level fra 3.5 til 4. spiller også på Balanced.

Clericen har et spell som heter Command , får fienden til å droppe våpen :) Han er ufarligere da :) .
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (18 minutter siden):
Gunfreak skrev (4 timer siden):

Da er du bedre enn meg, jeg brukte en time med reloads or "juks" hvor jeg løp halve kartet rundt, for å drepe noen knolls. 

Fikk drept alle bortsett fra 3 gnolls, så jeg stakk av, 2 av de fikk jeg drept med fireballs mens de nektet å hoppe over en ødleagt bro, den siste løp langt av gårde før den løp tilbake igjen. Hadde brukt type 5 Ressurection scrolls for å få det til, men det var verdt det, gikk opp nesten et halvt level fra 3.5 til 4. spiller også på Balanced.

Ekspander  

Clericen har et spell som heter Command , får fienden til å droppe våpen :) Han er ufarligere da :) .

I early access ja, testa dette i går, Command funker kun på enkelte fiendetyper nå.

Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (56 minutter siden):
Gunfreak skrev (5 timer siden):

Da er du bedre enn meg, jeg brukte en time med reloads or "juks" hvor jeg løp halve kartet rundt, for å drepe noen knolls. 

Fikk drept alle bortsett fra 3 gnolls, så jeg stakk av, 2 av de fikk jeg drept med fireballs mens de nektet å hoppe over en ødleagt bro, den siste løp langt av gårde før den løp tilbake igjen. Hadde brukt type 5 Ressurection scrolls for å få det til, men det var verdt det, gikk opp nesten et halvt level fra 3.5 til 4. spiller også på Balanced.

Ekspander  

Clericen har et spell som heter Command , får fienden til å droppe våpen :) Han er ufarligere da :) .

Beklager dobbelsitering, men redigerings funksjonen var bugga 😅

 

Mente du om man spiller som cleric selv? 

Lenke til kommentar
Duriello skrev (3 timer siden):
Fleskelars skrev (3 timer siden):
Gunfreak skrev (7 timer siden):

Da er du bedre enn meg, jeg brukte en time med reloads or "juks" hvor jeg løp halve kartet rundt, for å drepe noen knolls. 

Fikk drept alle bortsett fra 3 gnolls, så jeg stakk av, 2 av de fikk jeg drept med fireballs mens de nektet å hoppe over en ødleagt bro, den siste løp langt av gårde før den løp tilbake igjen. Hadde brukt type 5 Ressurection scrolls for å få det til, men det var verdt det, gikk opp nesten et halvt level fra 3.5 til 4. spiller også på Balanced.

Ekspander  

Clericen har et spell som heter Command , får fienden til å droppe våpen :) Han er ufarligere da :) .

I early access ja, testa dette i går, Command funker kun på enkelte fiendetyper nå.

Funket for meg i går på bossen på romskipet , sverdet hans datt i bakken og rett i inventory ;) .

Endret av Fleskelars
Bedre tekst
Lenke til kommentar
Duriello skrev (2 timer siden):
Fleskelars skrev (3 timer siden):
Gunfreak skrev (8 timer siden):

Da er du bedre enn meg, jeg brukte en time med reloads or "juks" hvor jeg løp halve kartet rundt, for å drepe noen knolls. 

Fikk drept alle bortsett fra 3 gnolls, så jeg stakk av, 2 av de fikk jeg drept med fireballs mens de nektet å hoppe over en ødleagt bro, den siste løp langt av gårde før den løp tilbake igjen. Hadde brukt type 5 Ressurection scrolls for å få det til, men det var verdt det, gikk opp nesten et halvt level fra 3.5 til 4. spiller også på Balanced.

Ekspander  

Clericen har et spell som heter Command , får fienden til å droppe våpen :) Han er ufarligere da :) .

Beklager dobbelsitering, men redigerings funksjonen var bugga 😅

 

Mente du om man spiller som cleric selv? 

Nei jeg er Ranger ( frekk dame-skogalv ) , men du møter en Cleric ( Shadowheart ) ombord på romskipet . 

Endret av Fleskelars
Lenke til kommentar
Skal man prøve seg på bossen i romskipet ( som man egentlig ikke bør ta men er greit å bryne seg på pga man vil ha sverdet hans EVERBURN BLADE ) , så bør man ha en Ranger , Fighter og Cleric - funket vertfall veldig bra for meg , samt den snakkende hjernen ( god melee ) . Men fort dere før svartbakkene kommer :p .
Lenke til kommentar
6 hours ago, Fleskelars said:
11 hours ago, Gunfreak said:

Da er du bedre enn meg, jeg brukte en time med reloads or "juks" hvor jeg løp halve kartet rundt, for å drepe noen knolls. 

Fikk drept alle bortsett fra 3 gnolls, så jeg stakk av, 2 av de fikk jeg drept med fireballs mens de nektet å hoppe over en ødleagt bro, den siste løp langt av gårde før den løp tilbake igjen. Hadde brukt type 5 Ressurection scrolls for å få det til, men det var verdt det, gikk opp nesten et halvt level fra 3.5 til 4. spiller også på Balanced.

Expand  

Clericen har et spell som heter Command , får fienden til å droppe våpen :) Han er ufarligere da :) .

Tror ikke jeg har noe cleric enda 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:
6 hours ago, Fleskelars said:
11 hours ago, Gunfreak said:

Da er du bedre enn meg, jeg brukte en time med reloads or "juks" hvor jeg løp halve kartet rundt, for å drepe noen knolls. 

Fikk drept alle bortsett fra 3 gnolls, så jeg stakk av, 2 av de fikk jeg drept med fireballs mens de nektet å hoppe over en ødleagt bro, den siste løp langt av gårde før den løp tilbake igjen. Hadde brukt type 5 Ressurection scrolls for å få det til, men det var verdt det, gikk opp nesten et halvt level fra 3.5 til 4. spiller også på Balanced.

Expand  

Clericen har et spell som heter Command , får fienden til å droppe våpen :) Han er ufarligere da :) .

Tror ikke jeg har noe cleric enda 

Shadowheart møter du jo på i romskipet .
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Fleskelars said:

Shadowheart møter du jo på i romskipet .

Hvis jeg ikke husker feil så må man klare en dice roll for å frigjøre henne, noen får henne ikke i party før utafor ruins. Det er jo også avhengig av at man ikke bare løpet forbi tanken hennes som en new player.

Personlig synes jeg bg3 er helt fantastisk. Enda mer lik tabletop enn hva bg1 og 2 var. Tror ikke jeg har spilt et rpg som er så lignende om følelsen av å spille det rundt et bord som dette. 5e er ikke min favoritt iterasjon av dnd pga simplisiteten, mer fan av 3.5. Likevel så oppleves larian sin versjon av 5e som veldig bra. Har litt over 50 timer i spillet nå og er enda ikke ferdig med act 1, det er kvalitet.

Det eneste jeg skulle ønske var bedre var at de hadde en Lore funksjon lignende pathfinder, hvor man kunne trykke på lore substantiv i dialogboksen, for de gangene man glemmer noe av Faerûn. Det og en bedre combat log.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (8 timer siden):

Nei jeg er Ranger ( frekk dame-skogalv ) , men du møter en Cleric ( Shadowheart ) ombord på romskipet . 

Høh, jeg prøvde å bruke den ability med henne, funka ikke, fikk mld om at målet måtte være humanoid elns, å at den ikke funka på abominations fiends etc? 🤔🤔

Fikk slått ham ned fysiskt doh, men ble veldig knappt om tid, jamfør overnevnte svartbakker 😅

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...