Gå til innhold

Dette er dei beste gamingheadsetta i 2023


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk nettopp mitt Audeze Maxvell sett. Er sykt imponert da eg alltid har mislikt lyden i wireless headsetts før og fikk vondt av Arctis Nova wireless.

Ka legge til att det er komt app/software til windows og nå så man trenger ikke å bruke mobilen.

Ska og kjøpe meg nye puter på Amazon med skinn på sidene og tekstil inn mot huden, og mye kjølegel inni.

Så anbefales til alle som ønsker det beste og er audiofil som meg.

Lenke til kommentar
Fenris Helheim skrev (5 timer siden):

Fikk nettopp mitt Audeze Maxvell sett. Er sykt imponert da eg alltid har mislikt lyden i wireless headsetts før og fikk vondt av Arctis Nova wireless.

Ka legge til att det er komt app/software til windows og nå så man trenger ikke å bruke mobilen.

Ska og kjøpe meg nye puter på Amazon med skinn på sidene og tekstil inn mot huden, og mye kjølegel inni.

Så anbefales til alle som ønsker det beste og er audiofil som meg.

Jeg har også kjøpt Audeze Maxwell (Nå returnert).

Lyden er på nivå / ganske lik som min DT 990.
 

Grunnen for at jeg valgte å returnere det:

  • Trådløst er fint, men bruker headsett kun ved PC'n så kabel med DT990 er ikke noe problem for meg.
  • Microfonen er god, men mange problemer med Discord og Maxwells microfon.
  • Headsettet er tyngre, og blir varmt med de originale hodeputene (Anbefaler å kjøpe puter Fenris nevner i posten over umiddelbart)
  • Sitter noe stramt på hodet (Jeg har tilgomed lite hode).
  • Har du små barn eller noen i huset som trenger din oppmerksomhet så er den naturlige lydkanseleringen på disse FOR god. Du vil ikke høre et barn som griner et annet sted i huset ;D.

Det er absolutt et bra headset. Mikrofonen sin noise canceling på andre personer/lyder i rommet fungerer utmerket.
Men dersom man ikke trenger trådløst og integrert mikrofon (som mange gjør), så kan jeg heller anbefale et Beyerdynamics DT990 Pro eller DT770 (alt ettersom om du vil ha åpent eller lukket headset) sammen med en frittstående mikrofon. Prisen er betydelig lavere og lydkvaliteten er kanskje et hakk jevere. Disse kommer dessverre ikke i trådløse utgaver.

Det var bare mine personlige tanker. Anbefaler det trygt, men er du i en noenlunde lik situasjon som meg, ville jeg vurdert mine erfaringer :).

Lenke til kommentar
Fenris Helheim skrev:

Fikk nettopp mitt Audeze Maxvell sett. Er sykt imponert da eg alltid har mislikt lyden i wireless headsetts før og fikk vondt av Arctis Nova wireless.

Ka legge til att det er komt app/software til windows og nå så man trenger ikke å bruke mobilen.

Ska og kjøpe meg nye puter på Amazon med skinn på sidene og tekstil inn mot huden, og mye kjølegel inni.

Så anbefales til alle som ønsker det beste og er audiofil som meg.

Det beste? Litt å ta i kanskje? Hadde heller valgt Audeze LCD-XC. Annen pris men går sirkler rundt Maxvell. Men jeg hadde valgt Hifiman som headset for mine ører. Er jo bevist gang på gang er lyd er og hva som er best er opp til hver enkelt person. Noen hører gitte frekvenser bedre en andre. Liker du varm lyd? Analytisk? Nøytral? er du den som lukker øyne og bare nyter musikk? Eller sitter du der med et oscilloskop og "lytter"? Og de her på gamer nevner jo ikke et pøkk om DAC eller forsterker. Klasse D? eller ren A? kanskje en AB? Beste.... joa du kan si at det er det beste for DEG. Ingen andre.
Lenke til kommentar
WigNut skrev:
Fenris Helheim skrev:

Fikk nettopp mitt Audeze Maxvell sett. Er sykt imponert da eg alltid har mislikt lyden i wireless headsetts før og fikk vondt av Arctis Nova wireless.

Ka legge til att det er komt app/software til windows og nå så man trenger ikke å bruke mobilen.

Ska og kjøpe meg nye puter på Amazon med skinn på sidene og tekstil inn mot huden, og mye kjølegel inni.

Så anbefales til alle som ønsker det beste og er audiofil som meg.

Det beste? Litt å ta i kanskje? Hadde heller valgt Audeze LCD-XC. Annen pris men går sirkler rundt Maxvell. Men jeg hadde valgt Hifiman som headset for mine ører. Er jo bevist gang på gang er lyd er og hva som er best er opp til hver enkelt person. Noen hører gitte frekvenser bedre en andre. Liker du varm lyd? Analytisk? Nøytral? er du den som lukker øyne og bare nyter musikk? Eller sitter du der med et oscilloskop og "lytter"? Og de her på gamer nevner jo ikke et pøkk om DAC eller forsterker. Klasse D? eller ren A? kanskje en AB? Beste.... joa du kan si at det er det beste for DEG. Ingen andre.
Burde kanskje ordlagt det litt annerledes. Mente det beste TRÅDLØSE gaming headsettet. Og bruker det sammen med steelseries Sonar(24bit, 96000khz) på pc som gjør det enda bedre enn med atmos. Gikk fra Dt770 pro 80ohm til dette, har ønska trådløst som har holdt mål lenge. Dette er det eneste som funker, det meste andre høres muddy ut. Høres og najs ut på ps5 med tempest. Er og mye å stille på så man får den lyden man ønsker med lite bass eller mye eller bare flatt. Krispy god lyd.
Lenke til kommentar
BearThor skrev:
Fenris Helheim skrev (5 timer siden):

Fikk nettopp mitt Audeze Maxvell sett. Er sykt imponert da eg alltid har mislikt lyden i wireless headsetts før og fikk vondt av Arctis Nova wireless.

Ka legge til att det er komt app/software til windows og nå så man trenger ikke å bruke mobilen.

Ska og kjøpe meg nye puter på Amazon med skinn på sidene og tekstil inn mot huden, og mye kjølegel inni.

Så anbefales til alle som ønsker det beste og er audiofil som meg.

Jeg har også kjøpt Audeze Maxwell (Nå returnert).

Lyden er på nivå / ganske lik som min DT 990.
 

Grunnen for at jeg valgte å returnere det:

  • Trådløst er fint, men bruker headsett kun ved PC'n så kabel med DT990 er ikke noe problem for meg.
  • Microfonen er god, men mange problemer med Discord og Maxwells microfon.
  • Headsettet er tyngre, og blir varmt med de originale hodeputene (Anbefaler å kjøpe puter Fenris nevner i posten over umiddelbart)
  • Sitter noe stramt på hodet (Jeg har tilgomed lite hode).
  • Har du små barn eller noen i huset som trenger din oppmerksomhet så er den naturlige lydkanseleringen på disse FOR god. Du vil ikke høre et barn som griner et annet sted i huset ;D.

Det er absolutt et bra headset. Mikrofonen sin noise canceling på andre personer/lyder i rommet fungerer utmerket.
Men dersom man ikke trenger trådløst og integrert mikrofon (som mange gjør), så kan jeg heller anbefale et Beyerdynamics DT990 Pro eller DT770 (alt ettersom om du vil ha åpent eller lukket headset) sammen med en frittstående mikrofon. Prisen er betydelig lavere og lydkvaliteten er kanskje et hakk jevere. Disse kommer dessverre ikke i trådløse utgaver.

Det var bare mine personlige tanker. Anbefaler det trygt, men er du i en noenlunde lik situasjon som meg, ville jeg vurdert mine erfaringer :).

DT990 Pro er knallbra. Har en del headsett her og ikke noe kommer opp i mot det. Har også HyperX Quadcast ( flott mikk ) og med de to tilsammen koster det mindre enn Audeze :)
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Maxwell er definitivt et av de beste gamingheadsettene. Lyden og frekvensene den har muligheten til å gi er umulig å slå med vanlige drivere.

Skal nevnes at Xbox utgaven også fungerer på PS5. Man må bare sette dongelen i PC modus og bruke USB-C til USB-A overgangen som følger med. Aner ikke hvorfor den ikke fungerer direkte i USB-C porten til PS5..

Xbox utgaven får også med Dolby Atmos som du kan laste ned på Microsoft Store. Så om du gamer på Xbox eller PC så får du enda bedre lyd.

De har også innebygget mic så dersom du napper ut boom-mikrofonen så slår de innebygde mikrofonene til, og de er ok - ikke super bra. Men kult at det er der om du som jeg kan bruke de til musikk fra tlf.

Skal nevnes også at de låter dustete bra til musikk og film også. Og har bluetooth så kan fint pares opp mot for eks Apple TV.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hentet meg et Logitech Pro X 2 headset i dag, og herreh for en skuffelse.

Lyden spesielt i surround mode (i spill) er jo helt grusom.

Bassen er dump, hard og fæl

Lyden i headsetet er generelt lav.

Men det verste er at lyden er helt "muffled" det høres ut som man står utenfor der det skjer, eller at man har dyttet sånne skum-ørepropper dypt inn i ørene.

Dette var fælt. Kan ikke fatte at noen kan anbefale dette til spilling i det hele tatt

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Dal skrev:

Hentet meg et Logitech Pro X 2 headset i dag, og herreh for en skuffelse.

Lyden spesielt i surround mode (i spill) er jo helt grusom.

Bassen er dump, hard og fæl

Lyden i headsetet er generelt lav.

Men det verste er at lyden er helt "muffled" det høres ut som man står utenfor der det skjer, eller at man har dyttet sånne skum-ørepropper dypt inn i ørene.

Dette var fælt. Kan ikke fatte at noen kan anbefale dette til spilling i det hele tatt

Må si meg enig. Prøvde Pro X 2 for ikke så lenge siden og det har noe av det dårligste lyden jeg har hørt i spill.
Lenke til kommentar

Har hatt Razer BlackShark V2 i et par år nå å er kjempe fornøyd. God lyd til både spill og musikk, og mikrofonen er ikke så aller verst heller. Er også det mest behagelig headsettet jeg har hatt, man merker omtrent ikke at man har de på som er et stort pluss. 

Tek testet også headsett i 2023. Her er litt andre modeller enn hva som er i denne testen. 

https://www.tek.no/samletest/i/v5qRMX/beste-kablede-gamingheadset

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...