Gå til innhold

AI og Johannes åpenbaring 13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-l9ZFKsiT
Mflj skrev (13 minutter siden):

Når det nå vil bli mer kunstig intelligens, nærmer vi oss Johannes åpenbaring 13? Jeg er ikke tilhenger av skremsel, men jeg mener at Johannes åpenbaring 13 bør leses og vites om.

«Dyret jeg så, lignet en leopard, men hadde føtter som en bjørn og gap som en løve. Dragen ga det sin kraft og sin trone og stor makt» 

«Dyret fikk en munn som talte store og spottende ord, og det fikk makt til å holde på i 42 måneder. 6Det åpnet munnen for å spotte Gud og begynte å håne hans navn og hans bolig og dem som bor i himmelen. 7 Det fikk også lov til å føre krig mot de hellige og vinne over dem, og det fikk makt over alle stammer og folk, tungemål og nasjoner.»

Får bare håpe det ikke er Kina som er dragen som gav dyret (AI’en) makt til å ta over verden…..

Skummel historie det der som får fantasien til å spekulere mye skumle greier

Lenke til kommentar
Totlingen skrev (5 minutter siden):

«Dyret jeg så, lignet en leopard, men hadde føtter som en bjørn og gap som en løve. Dragen ga det sin kraft og sin trone og stor makt» 

«Dyret fikk en munn som talte store og spottende ord, og det fikk makt til å holde på i 42 måneder. 6Det åpnet munnen for å spotte Gud og begynte å håne hans navn og hans bolig og dem som bor i himmelen. 7 Det fikk også lov til å føre krig mot de hellige og vinne over dem, og det fikk makt over alle stammer og folk, tungemål og nasjoner.»

Får bare håpe det ikke er Kina som er dragen som gav dyret (AI’en) makt til å ta over verden…..

Skummel historie det der som får fantasien til å spekulere mye skumle greier

Det er ikke formålet å skremme. Men dette med ett snakkende bilde høres for meg ut som kan være AI.. Jeg kan ta feil.

13Det gjør store under, lar til og med ild falle ned fra himmelen på jorden, like for øynene på folk.  14Det forfører dem som bor på jorden, med de tegn det får makt til å gjøre i dyrets tjeneste. Og det sier til jordens folk at de skal lage en billedstøtte til ære for dyret – det som var såret med sverd, men livnet til. 15Det fikk makt til å blåse liv i dyrets bilde, så det til og med kunne tale, og til å la drepe alle som ikke tilbad dyrets bilde.  16Det sørger for at alle – små og store, rike og fattige, frie menn og treller – får et merke på sin høyre hånd eller på pannen.  17Og ingen kan kjøpe eller selge uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet. 18Her trengs det visdom. Den som har forstand, han får regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet for det er 666.

Lenke til kommentar

Det er til informasjon noe som står skrevet i den siste boken i bibelen. Dersom det kommer ett slikt bilde som snakker om disse tingene, samt ett merke som man ikke kan kjøpe eller selge uten, kan man jo begynne å tenke. Bare tenkte å poste dette til informasjon, for de som ikke vet om at dette er profetert om i bibelen.

Lenke til kommentar
Mflj skrev (10 timer siden):

Når det nå vil bli mer kunstig intelligens, nærmer vi oss Johannes åpenbaring 13? Jeg er ikke tilhenger av skremsel, men jeg mener at Johannes åpenbaring 13 bør leses og vites om.

Ikke for å være et rasshøl, men burde vi ikke være mer redde for skynet eller cylons ? Ja når vi først skal være redde for AI å at eventyr plutselig skal bli realitet. Bør Terminator ses å vites om ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...