Gå til innhold

Mulig erstatter til NAD D3020


Anbefalte innlegg

For noen år siden kjøpte jeg en NAD D3020 v1, og denne har alltid vært koblet til datamaskinen med en USB-ledning slik at jeg kan bruke D3020'en som DAC. For noen uker siden byttet jeg ut bordplaten på databordet og koblet fra alt fra D3020. Jeg koblet til alt igjen, og på-knappen / strøm-symbolet har et fast oransje lys. Når jeg trykker på på-knappen skjer det ingenting og forsterkeren forblir av. Jeg har byttet batteri i fjernkontrollen, men ingenting skjer når jeg prøver å slå den på med fjernkontrollen. Jeg har prøvd å bruke en annen strømledning også, men det gjør ingen forskjell.

Jeg har lest at lyset på av/på-knappen blir rødt hvis D3020 har gått over til en slags sikker-modus, men det er ikke tilfelle da lyset er oransje.

Jeg har sendt henvendelse til NAD og HIFI-klubben, men hvis den er ødelagt vurderer jeg å skaffe ny, og vil gjerne at den skal være tilsvarende kompakt. Helst vil jeg ha USB for lyd og utgang for subwoofer. Gjerne mulighet for platespiller, men dette er ikke et must. Et par høyttaler B&W CM5 skal kobles til.  

Det ser ut som NAD D3045 er tilsvarende den jeg har nå, men koster nesten 10.000 kroner. DALI sound hubARGON AUDIO SA1 eller NAD AMP1 kan være alternativ. Noen som har erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ilpostino skrev (På 8.7.2023 den 20.56):

For noen år siden kjøpte jeg en NAD D3020 v1, og denne har alltid vært koblet til datamaskinen med en USB-ledning slik at jeg kan bruke D3020'en som DAC. For noen uker siden byttet jeg ut bordplaten på databordet og koblet fra alt fra D3020. Jeg koblet til alt igjen, og på-knappen / strøm-symbolet har et fast oransje lys. Når jeg trykker på på-knappen skjer det ingenting og forsterkeren forblir av. Jeg har byttet batteri i fjernkontrollen, men ingenting skjer når jeg prøver å slå den på med fjernkontrollen. Jeg har prøvd å bruke en annen strømledning også, men det gjør ingen forskjell.

Jeg har lest at lyset på av/på-knappen blir rødt hvis D3020 har gått over til en slags sikker-modus, men det er ikke tilfelle da lyset er oransje.

Jeg har sendt henvendelse til NAD og HIFI-klubben, men hvis den er ødelagt vurderer jeg å skaffe ny, og vil gjerne at den skal være tilsvarende kompakt. Helst vil jeg ha USB for lyd og utgang for subwoofer. Gjerne mulighet for platespiller, men dette er ikke et must. Et par høyttaler B&W CM5 skal kobles til.  

Det ser ut som NAD D3045 er tilsvarende den jeg har nå, men koster nesten 10.000 kroner. DALI sound hubARGON AUDIO SA1 eller NAD AMP1 kan være alternativ. Noen som har erfaring med disse?

Argon sin er akkurat samme tek som Nad sin, det ser du på utseendet.

Jeg er veldig keen på den retro Nad anniversary i brun tre utførelse...

Men det er nå meg.

Jeg har også lyst på den Argon, til et sideprosjekt...

Av de du vurderer så tror jeg Argon er ca samme som Nad.

De høyreiste Nad du har synes jeg ikke noe om, har aldri hørt den Nad selv da..

Jeg hadde valgt Argon. Jeg har Solo streameren selv og er kjempefornøyd med den.. Argon har blitt veldig bra med tiden. Enkle å bruke også.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
On 8.7.2023 at 8:56 PM, ilpostino said:

For noen år siden kjøpte jeg en NAD D3020 v1, og denne har alltid vært koblet til datamaskinen med en USB-ledning slik at jeg kan bruke D3020'en som DAC. For noen uker siden byttet jeg ut bordplaten på databordet og koblet fra alt fra D3020. Jeg koblet til alt igjen, og på-knappen / strøm-symbolet har et fast oransje lys. Når jeg trykker på på-knappen skjer det ingenting og forsterkeren forblir av. Jeg har byttet batteri i fjernkontrollen, men ingenting skjer når jeg prøver å slå den på med fjernkontrollen. Jeg har prøvd å bruke en annen strømledning også, men det gjør ingen forskjell.

Jeg har lest at lyset på av/på-knappen blir rødt hvis D3020 har gått over til en slags sikker-modus, men det er ikke tilfelle da lyset er oransje.

Jeg har sendt henvendelse til NAD og HIFI-klubben, men hvis den er ødelagt vurderer jeg å skaffe ny, og vil gjerne at den skal være tilsvarende kompakt. Helst vil jeg ha USB for lyd og utgang for subwoofer. Gjerne mulighet for platespiller, men dette er ikke et must. Et par høyttaler B&W CM5 skal kobles til.  

Det ser ut som NAD D3045 er tilsvarende den jeg har nå, men koster nesten 10.000 kroner. DALI sound hubARGON AUDIO SA1 eller NAD AMP1 kan være alternativ. Noen som har erfaring med disse?

Fant du deg en ny amp eller fikk du liv i den gamle?

 

Lenke til kommentar

Forøvrig husk alltid å både slå av alt og dra ut kontaktene når dere kobler om ting… For å beskytte utstyr.

Det er tungvint men kan redde fra skader på signal/kontakt om de ikke er helt av eller tømt i relé.

jeg har dårlig erfaring med dette spesielt på hdmi kontakter..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ilpostino skrev (På 12.12.2023 den 11:48 AM):

Enig.

har ganske motsatt erfaring , er lenge siden jeg har handlet der, snobbete annsatte som kunn mener det dyreste er bra, altid følelsen av jeg kastet bort tide demmes når jeg var interesert i budsjett modeller og når jeg har hatt problmer med utstyr har de snodd seg unna problemer , hadde en nad sak med forsterker og innebyget dvd spiller som ble repparert 2 ganger og når samme feil kom for 3 gang så var garantien godt ut for type 14 dager siden så nektet de og fikse den.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...