Gå til innhold

[Løst] Sporingsbrikke til Android


Anbefalte innlegg

RRhoads skrev (58 minutter siden):

Jeg har Chipolo, og den har dårlig dekning. Jeg må f.eks være i riktig etasje for at brikken skal ha kontakt med telefonen. Vil kjøpe en annen brikke neste gang. 

Er de ikke avhengig av å ha riktig programvare i nærheten på samme måte som Apple sin aporingsbrikke er avhengig av iPhones for å sende sporingsdata? Det virker som det er den store svakheten til aporingsbrikker som brukes med Android. Iallefall før Android 14 kommer og blir utbredt.

Edit: jeg havnet på sykehus rett etter jeg opprettet denne tråden og har vært der siden så har ikke kjøpt aporingsbrikke selv enda.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ilpostino skrev (5 minutter siden):

Er de ikke avhengig av å ha riktig programvare i nærheten på samme måte som Apple sin aporingsbrikke er avhengig av iPhones for å sende sporingsdata? Det virker som det er den store svakheten til aporingsbrikker som brukes med Android. Iallefall før Android 14 kommer. 

One Spot skal ha støtte for Find My Device på Android og skal dermed snakke med alle Android telefoner og ikke kun de som har appen installert. Er bare forhånds bestilling så langt til Android, og slik har det vært i 6 måneder. Men de har ikke støtte for "Precision Finding" slik en får med Airtag 

Endret av ProphetSe7en
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (3 minutter siden):

One Spot skal ha støtte for Find My Device på Android og skal dermed snakke med alle Android telefoner og ikke kun de som har appen installert. Men de har ikke støtte for "Precision Finding" slik en får med Airtag 

Ah, ok. 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (4 minutter siden):

Er det det som kommer i Android 14 da?

De venter vistnok på Apple. De må inn i deres system også slik at de ikke kan brukes til stalking av personer med iOS. Det skal integreres med Android og iOS slik at en kan bruke find my Device tjenesten de tilbyr.

chipolo one spot er for iOS og i salg 

chipolo one Point er for Android og pree order 

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...