Gå til innhold

18v motor til gresstrimmer


Anbefalte innlegg

Ryobi OLT1825

Den stoppet plutselig å fungere, har skrudd den fra hverandre og det er et lite kulelager på motoren som er kaputt. Helt tullete at man skal kjøpe en ny til 1000 kroner når en slik motor egentlig koster ingenting, Ebay er svindyrt.

Noen som vet om en plass man kan få ta i en slik motor til en skapelig pris? Stolpen på venstre siden står skjevt og motoren kjører seg fast, ser et kulelager inni som er ødelagt.

Motor máy cắt cỏ pin, chế máy cắt cỏ Ryobi | Shopee Việt Nam

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
^fmj skrev (8 timer siden):

Stolpen på venstre


Antar at med ‘stolpen’ så mener du akslingen(?)

Ser det står ‘20210902’, dvs. at motoren ser ut til å være produsert i 2021 - En knapt to år gammel gresstrimmer ville jeg ha reklamert på da den bør være i kategorien ‘forventet levetid mer enn to år’. Men du har ikke kvittering på kjøpet?

Hvor kjøpe? Har du sjekket eks. Aliexpress? Har du søkt på nett og brukt det som står på motoren som søkeord (‘JBSD755…’)?

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (4 timer siden):

Denne setningen forstår jeg ikke.

Men er det mulig å bare bytte kulelager?

Jeg som bruker feil vokabular, den lange tappen som stikker ut fra motoren, der man skrur på huset til trimmertråden.

Vet ikke om man kan bytte lager, ser at den er mulig å åpne med noe makt.

NoBo skrev (2 timer siden):


Antar at med ‘stolpen’ så mener du akslingen(?)

Ser det står ‘20210902’, dvs. at motoren ser ut til å være produsert i 2021 - En knapt to år gammel gresstrimmer ville jeg ha reklamert på da den bør være i kategorien ‘forventet levetid mer enn to år’. Men du har ikke kvittering på kjøpet?

Hvor kjøpe? Har du sjekket eks. Aliexpress? Har du søkt på nett og brukt det som står på motoren som søkeord (‘JBSD755…’)?

Bildet er fra nett, men det er samme motor, identisk nummer. Prøvd Aliexpress, ved første øyekast vanskelig å finne en motor som har denne tappen med gjenger.

Lenke til kommentar

Kikket litt mer på det og etter hva jeg kan se så er det du skal ha en ‘755 18V DC motor’ som da har samme fysiske (og elektriske) egenskaper som den du har. Se bildet under for eksempel på fysiske egenskaper. Jeg gjorde et søk hos AliExpress og det ga en del hits.

Tipper at ‘755’ er en standard for en type motor da det finnes ‘775’, ‘550’, ‘895’ etc. men samtidig så ser det ut til å finnes avarter innenfor ‘755’ med f.eks. ulik max rpm, dreiemoment etc.

@Bjerknez, @sedsberg, har dere greie på slike motorer?

image.thumb.png.5c6e5937a7de39f86e7723d41d86c099.png

Kilde for bildet

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
NoBo skrev (På 2.7.2023 den 14.48):

Kikket litt mer på det og etter hva jeg kan se så er det du skal ha en ‘755 18V DC motor’ som da har samme fysiske (og elektriske) egenskaper som den du har. Se bildet under for eksempel på fysiske egenskaper. Jeg gjorde et søk hos AliExpress og det ga en del hits.

Tipper at ‘755’ er en standard for en type motor da det finnes ‘775’, ‘550’, ‘895’ etc. men samtidig så ser det ut til å finnes avarter innenfor ‘755’ med f.eks. ulik max rpm, dreiemoment etc.

@Bjerknez, @sedsberg, har dere greie på slike motorer?

image.thumb.png.5c6e5937a7de39f86e7723d41d86c099.png

Kilde for bildet

Beklager, så denne tråden litt sent... 

Men nei, jeg har ikke så veldig mye greie på disse motorene. Motoren er trolig laget for å fungere med en 18V batteripakke? 

Uansett, så tror jeg ikke jeg hadde giddet og sette inn en annen motor. Jeg vil tro produsenten har tilpasset den aktuelle motoren dem bruker til en spesiell batteripakke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...