Gå til innhold

Noen som lar TVen styre lyspærene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
RaymondK skrev (På 14.6.2023 den 10.29):

Ser at det Philips har en dings som lar TVen ta kontroll over HUE lysene i rommet. Noen som bruker dette og synes det er kult? Har en nyere Philips TV med ambilight og synes egentlig det er litt snålt at det ikke er bygget inn noe slik funksjonalitet i den.

Har ikke TVen det? Jeg har byttet ut min Philips-TV (i 9-serien med 4-veis ambilight) med annet merke, men mener å huske at den hadde funksjonalitet for å styre HUE-lamper innebygget, slik at disse fulgte ambilight på TVen. Mulig man måtte ha en HUE Hub Bridge, men det har vel de fleste? Prøvde å koble opp da jeg kjøpte TVen, men det funket bare dersom man hadde HUE med farger. Jeg har White Ambience, og da var det ikke mulig. 

Endret av zanta
Lenke til kommentar
RaymondK skrev (På 14.6.2023 den 10.29):

Ser at det Philips har en dings som lar TVen ta kontroll over HUE lysene i rommet. Noen som bruker dette og synes det er kult? Har en nyere Philips TV med ambilight og synes egentlig det er litt snålt at det ikke er bygget inn noe slik funksjonalitet i den.

Hvis du har en Philips tv, så er dette integrert og du kan styre andre Hue lys med det som skjer på tvn.

Endret av KriZZ
Lenke til kommentar

Har Philips TV med ambilight men denne funksjonaliteten synes ikke å være innebygget på den. 

 

19 hours ago, zanta said:

Har ikke TVen det? Jeg har byttet ut min Philips-TV (i 9-serien med 4-veis ambilight) med annet merke, men mener å huske at den hadde funksjonalitet for å styre HUE-lamper innebygget, slik at disse fulgte ambilight på TVen. Mulig man måtte ha en HUE Hub, men det har vel de fleste? Prøvde å koble opp da jeg kjøpte TVen, men det funket bare dersom man hadde HUE med farger. Jeg har White Ambience, og da var det ikke mulig. 

Du mener vel HUE bridge?
Har allskens pærer, både farger og ikke. 

Lenke til kommentar
RaymondK skrev (4 minutter siden):

Har Philips TV med ambilight men denne funksjonaliteten synes ikke å være innebygget på den. 

Du mener vel HUE bridge?

Hvilken Philips-TV har du? Hvis den har Saphi operativsystem, har den neppe Hue-integrasjon. Min hadde Android TV.

Mente Bridge, ja. Korrigert.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvis man har Samsung TV 2022-modell (Q60+) så finnes det en Philips Hue Sync app man kan laste ned for å synce lys (via Hue Bridge). Da er man uavhengig av om kilde er (strømme-/spill) app på TV-en (som Sync Box ikke kan brukes med) samt at man ikke har begrensningen på HDMI 2.0 4K/60 (1440P 120 Hz) som dagens Hue Sync box har. Appen koster 1399,- NOK og er bundet til TV-en så den har sine begrensninger 😕

Det har versert rykter om en 8K HDMI 2.1 120+ Hz Sync Box siden i vinter og det kommer sikkert men når vet vel kun Hue (Signify) R&D 🤫
 

Alternativer

Lytmi Fantasy 3 - støtter visstnok HDMI 2.1 og 4K 120 Hz

Govee AI Gaming Sync Box - støtter visstnok heller ikke HDMI 2.1 og 4K 120 Hz.

Ingen erfaring med de to over men har Sync-appen på Samsung TV og diverse Hue fargekilder (Gradient Strip, Play Bar, Hue fargepærer).

Philips TV med Ambilight - 2023 Ambilight TVs no longer have Hue integration

Glemte - Det finnes en app for PC (Windows, Mac OS) fra Hue som gjør at man kan styre lys fra PC-en direkte (fremdeles via HUE bridge).

Endret av NoBo
La til om app for PC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...