Gå til innhold

Redfall-utviklerne håpet angivelig at spillet ville bli kansellert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist, men intet nytt at business og profitt har forkjørsrett overfor kreative prosesser og visjoner hos de som faktisk skal lage spillet og skape opplevelsene.

 

Dette har jo dessverre blitt den nye virkeligheten innen "kjapp" underholdning; det viktigste er at det treffer flest mulig og genererer mest mulig penger raskest mulig fremfor å fortelle en historie og/eller gi opplevelser som gir varig inntrykk. 

 

Synd når prosessen ved å skape innhold er mer fokusert på å glede aksjonærene enn konsumentene. Jeg håper vi snart kommer tilbake dit at studioene er mer opptatt av å skape opplevelser enn avkastning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lord_Kremmerhus skrev:

Trist, men intet nytt at business og profitt har forkjørsrett overfor kreative prosesser og visjoner hos de som faktisk skal lage spillet og skape opplevelsene.

 

Dette har jo dessverre blitt den nye virkeligheten innen "kjapp" underholdning; det viktigste er at det treffer flest mulig og genererer mest mulig penger raskest mulig fremfor å fortelle en historie og/eller gi opplevelser som gir varig inntrykk. 

 

Synd når prosessen ved å skape innhold er mer fokusert på å glede aksjonærene enn konsumentene. Jeg håper vi snart kommer tilbake dit at studioene er mer opptatt av å skape opplevelser enn avkastning. 

Du har 100 % rett i det du skriver. Er heldighvis noen som klarer og levere, men det er ikke mange. Synes faktisk at spill var så mye bedre før. Men nå har jeg jo runda halveis til 100 så mulig jeg er rar :) Savner pantasmagoria, gabriel knight, og disse gode gamle lucas art spilla.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva man skal si her. Høres ut som kollektiv ledersvikt fra Zenimax, Arkane Austin (AA) og Microsoft. 

Først og fremst Zenimax for å ha presset AA i denne retningen, men også sjefene i AA for å ikke ha klart å ivareta interessene til de andre ansatte hos studioet. Til sist Microsoft for å ikke ha gjort de nødvendige avgjørelsene etter de tok over Zenimax. Har forståelse at MS var hands-off ovenfor Arkane/Bethesda i starten, men det spørs om ting ikke kunne ha utartet seg forskjellig hadde de vært klar over forholdene hos AA.

Skuffende er det uansett. Håper det er mulig å redde Arkane Austin selv om det nå i praksis er et nytt studio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...