Spillredaksjonen Skrevet 2. juni 2023 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2023 Redfall-utviklerne håpet angivelig at spillet ville bli kansellert Fersk reportasje melder om stor misnøye hos Arkane Austin. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Lord_Kremmerhus Skrevet 2. juni 2023 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2023 Trist, men intet nytt at business og profitt har forkjørsrett overfor kreative prosesser og visjoner hos de som faktisk skal lage spillet og skape opplevelsene. Dette har jo dessverre blitt den nye virkeligheten innen "kjapp" underholdning; det viktigste er at det treffer flest mulig og genererer mest mulig penger raskest mulig fremfor å fortelle en historie og/eller gi opplevelser som gir varig inntrykk. Synd når prosessen ved å skape innhold er mer fokusert på å glede aksjonærene enn konsumentene. Jeg håper vi snart kommer tilbake dit at studioene er mer opptatt av å skape opplevelser enn avkastning. 1 Lenke til kommentar
Walkyrje Skrevet 2. juni 2023 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2023 Lord_Kremmerhus skrev: Trist, men intet nytt at business og profitt har forkjørsrett overfor kreative prosesser og visjoner hos de som faktisk skal lage spillet og skape opplevelsene. Dette har jo dessverre blitt den nye virkeligheten innen "kjapp" underholdning; det viktigste er at det treffer flest mulig og genererer mest mulig penger raskest mulig fremfor å fortelle en historie og/eller gi opplevelser som gir varig inntrykk. Synd når prosessen ved å skape innhold er mer fokusert på å glede aksjonærene enn konsumentene. Jeg håper vi snart kommer tilbake dit at studioene er mer opptatt av å skape opplevelser enn avkastning. Du har 100 % rett i det du skriver. Er heldighvis noen som klarer og levere, men det er ikke mange. Synes faktisk at spill var så mye bedre før. Men nå har jeg jo runda halveis til 100 så mulig jeg er rar :) Savner pantasmagoria, gabriel knight, og disse gode gamle lucas art spilla. 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 2. juni 2023 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2023 Til tider kan det høres ut som utvikling av spill er vanskeligere en å lande på månen, kanskje den vanskeligste industrien i verden. Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 2. juni 2023 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2023 Spilte det i ca 1 time før jeg slettet det får et dritt spill! Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 2. juni 2023 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2023 Hadde vært mye bedre med et nytt Prey spill eller Dishonored spill! Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 4. juni 2023 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2023 Jeg vet ikke helt hva man skal si her. Høres ut som kollektiv ledersvikt fra Zenimax, Arkane Austin (AA) og Microsoft. Først og fremst Zenimax for å ha presset AA i denne retningen, men også sjefene i AA for å ikke ha klart å ivareta interessene til de andre ansatte hos studioet. Til sist Microsoft for å ikke ha gjort de nødvendige avgjørelsene etter de tok over Zenimax. Har forståelse at MS var hands-off ovenfor Arkane/Bethesda i starten, men det spørs om ting ikke kunne ha utartet seg forskjellig hadde de vært klar over forholdene hos AA. Skuffende er det uansett. Håper det er mulig å redde Arkane Austin selv om det nå i praksis er et nytt studio. Lenke til kommentar
Fahlar Skrevet 5. juni 2023 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2023 Kanskje spillutvikling er et lite blikk på hva som skjer når kunst blir 100 % kommersialisert. 2 1 Lenke til kommentar
svenka Skrevet 5. juni 2023 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2023 Fahlar skrev (2 timer siden): Kanskje spillutvikling er et lite blikk på hva som skjer når kunst blir 100 % kommersialisert. God sammenligning! Lenke til kommentar
ImmortalTechnique Skrevet 6. juni 2023 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2023 "Da Redfall omsider ble lansert, etter flere utsettelser, hadde 70 prosent av utviklerne som var med på lanseringen av Pray i 2017 forlatt Arkane Austin." Spillet het Prey og ikke Pray (betyr noe helt annet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå