Gå til innhold

Den tradisjonelle kjernefamilien bør avvikles, mener et nettverk av forskere


Anbefalte innlegg

On 5/12/2023 at 7:04 PM, Entern said:

Når man oppløser familiene, blir menneskene mer isolerte, mer ensomme. Svakere og reddere og lettere å manipulere.

Finfint for folk med autoritært tankegods.

Kjernefamilien kom som resultat av storfamiliens oppløsning. Prisen for kjernefamilien er at besteforeldre en på institusjon og barnebarna i barnehage. Nå som både mor og far jobber og ganske ofte flytter fra hverandre, er kjernefamilien som truet som standard. Spørsmålet er hva kommer i stedet? Jeg antar at dette er spørsmålet forskerne stiller seg.

At de stiller spørsmål og kommer med spådommer betyr ikke at det er noe de ønsker seg. Jeg tror ikke du evner å se forskjellen på dette, og kaller forskning for marxisme.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DjSlayer skrev (24 minutter siden):

men som det er sagt ingen snakker om å påby den tradisjonelle familiemodellen

Du gjorde det nå nettopp.

Og hva hvis foreldrene finner ut at de ikke tåler trynet på hverandre, men likevel blir tvunget til å leve med hverandre pga en drakoniansk lov? Hvor sunt vil det være for barnet å leve med dem? De kommer til å bli miserable, og før eller siden vil det gå utover og påvirke barnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (14 timer siden):

Kjernefamilien kom som resultat av storfamiliens oppløsning. Prisen for kjernefamilien er at besteforeldre en på institusjon og barnebarna i barnehage. Nå som både mor og far jobber og ganske ofte flytter fra hverandre, er kjernefamilien som truet som standard. Spørsmålet er hva kommer i stedet? Jeg antar at dette er spørsmålet forskerne stiller seg.

At de stiller spørsmål og kommer med spådommer betyr ikke at det er noe de ønsker seg. Jeg tror ikke du evner å se forskjellen på dette, og kaller forskning for marxisme.

 

Det som kommer i stedet er en haug rotløse, ensomme mennesker.

Hvor i posten skrev jeg marxisme? Jeg skrev autoritært menneskesyn.

Det er like finfint for markedsliberalister og deres like forresten, lettere å selge dritt til rotløse, ensomme mennesker, og lettere å ta fra dem arbeidstagerrettighetene deres…

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...