Gå til innhold

Nettside hvor man kan sammenlikne priser på internett abonnementer?


Anbefalte innlegg

Er det en nettside hvor man kan sammenlikne priser på internett abonnementer? Fiber internet for å være presis.

Tror jeg husker en slik side, men jeg vet ikke hva adressen er å jeg er redd for å lande på en falsk side, om dere forstår. 
 

Har Altifiber nå å ville endre til et annet abonnement. Men jeg innså at jeg burde sjekke om andre leverandører har bedre tilbud først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, TheOats said:

Wow prisene er utrolig høye! Kanskje jeg bare er out of touch, men 600.- for 50mbps opp og ned? Er jeg helt på jordet når jeg føler at det er sinnsykt mye penger?

Neida. Internett er dyrt i Norge dersom du ikke bor i høyblokk og har en fellesavtale.  

Lenke til kommentar

Du kan se mot utvidelse av ditt mobilabonnement i stedet, om du vil spare penger. Anskaff et ekstra sim-kort og kjøp en 4G router. Da får du inkludert internett i ditt telefonabonnement. Sjekk ut hva som tilbys hos Plusmobil, Chili og ICE.

 

Et alternativ jeg glemte å nevne er å dele med naboen. Dette kan gjøres på alle plan med både fiber, mobilt/sim-kort osv. Utgiftene blir på denne måten halvert. Har noen venner hvor hele nabolaget kjører på en linje, og ellers deler TV-tjenester, streaming osv. i tillegg.

Endret av Trulss
  • Liker 1
Lenke til kommentar
TheOats skrev (2 timer siden):

Har vi bare for få leverandører? Ikke nok konkurranse? Hvordan har prisene blitt så høye?

Nei, det er sinnsykt dyrt å bygge fibernett i Norge. Landet er stein og fjell, med få folk langt fra hverandre, mye vær og natur. I tillegg har vi høyt lønnsnivå. 

Som de over sier; du kan se om det blir billigere med 4G, hvis du kan leve med de begrensningene det gir. 

EDIT: Du kan jo også ta kontakt med Altifiber og se om de har en kampanje i ditt område. Støtte lokalt nærlingsliv og sånt. 

Endret av OJ Doe
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Telenor slår til med en ny prisøkning på bredbånd. Tror det er mindre enn ett år siden forrige prisøkning, og de har i mellomtida begynt å ta penger for e-posten online.no.

Fra januar 2024 vil prisen for bredbåndet være 749 kr pr måned. 

Nok en gang, en uvelkommen prisøkning og kort tid siden forrige prisøkning. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...