Gå til innhold

Legend of Zelda: Tears of the Kingdom-lekkasjer har begynt å dukke opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kilik skrev:
At folk allerede spiller det i 4k og 60 fps på emulator må være et hardt slag for Nintendo.
Dette er de klarover. Hver lansering så skjer dette. Playstation har ikke denne utfordringen. Nintendo har gjort det alt for lett å emulerer deres konsoller. Jeg har testet spillet. Man kan ikke kjøre mer enn 30 FPS for øyeblikket. Spillet har annen måte å beregnet FPS på. Så jo mer FPS jo raskere går spillet. Emulatorer må tilpasses. Er en del feil og det kreves heftig maskinvare. Er per dags dato bedre å spille på Switchen enn med emulator.
Lenke til kommentar
43 minutes ago, mrMKE said:
2 hours ago, kilik said:
At folk allerede spiller det i 4k og 60 fps på emulator må være et hardt slag for Nintendo.

Dette er de klarover. Hver lansering så skjer dette. Playstation har ikke denne utfordringen. Nintendo har gjort det alt for lett å emulerer deres konsoller. Jeg har testet spillet. Man kan ikke kjøre mer enn 30 FPS for øyeblikket. Spillet har annen måte å beregnet FPS på. Så jo mer FPS jo raskere går spillet. Emulatorer må tilpasses. Er en del feil og det kreves heftig maskinvare. Er per dags dato bedre å spille på Switchen enn med emulator.

Har du spilt det på Switch?

Lenke til kommentar
Noiz skrev (1 time siden):

Har du spilt det på Switch?

Nei, Emulator med Windows PC og PS4 kontroller.
Koblet til TV via Apple TV og Steam link app.  

Venter på Collector's edition for å spille på Switchen :)

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar
2 hours ago, mrMKE said:

Nei, Emulator med Windows PC og PS4 kontroller.
Koblet til TV via Apple TV og Steam link app.  

Venter på Collector's edition for å spille på Switchen :)

Akkuratt, men Ryujinx kjører dette allerede på 30FPS med 4K(Hadde litt stutters på shader compilation, men så var det smooth), så skjønte ikkje heilt at Switch er beste plassen å spille. 
Emulator teamene kan jo ikkje oppdatere emulatoren før 12. Mai uten å komme i problemer, men ganske stor sannsynlighet at det kjører ganske mye bedre da. 60FPS mod er også raskt kastet opp, men den fungerer med slowdown på alt under 60FPS nå, men ganske stor sannsynlighet at den og funker bedre om 10 dager.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar
Noiz skrev (2 timer siden):

Akkuratt, men Ryujinx kjører dette allerede på 30FPS med 4K(Hadde litt stutters på shader compilation, men så var det smooth), så skjønte ikkje heilt at Switch er beste plassen å spille. 
Emulator teamene kan jo ikkje oppdatere emulatoren før 12. Mai uten å komme i problemer, men ganske stor sannsynlighet at det kjører ganske mye bedre da. 60FPS mod er også raskt kastet opp, men den fungerer med slowdown på alt under 60FPS nå, men ganske stor sannsynlighet at den og funker bedre om 10 dager.

Avhengig av specs.  Flere rapporterer de får under 20 FPS. Ikke alle som har GeForce 3070+/4070+. Mens Botw kjører fint på eldre hardware.  Folk har også rapportert krasj osv.  Med Switch så virker i allefall spillet uten noe særlig glitches som man får med emulatorer. 

Fint du klarer å kjøre det stabilt 30fps. Da har jeg fått det bekreftet 👌😊 og man vet jo at Switchen ikke klarer stabilt 30fps. Hva har du av maskinvare? 

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar
3 hours ago, mrMKE said:

Avhengig av specs.  Flere rapporterer de får under 20 FPS. Ikke alle som har GeForce 3070+/4070+. Mens Botw kjører fint på eldre hardware.  Folk har også rapportert krasj osv.  Med Switch så virker i allefall spillet uten noe særlig glitches som man får med emulatorer. 

Fint du klarer å kjøre det stabilt 30fps. Da har jeg fått det bekreftet 👌😊 og man vet jo at Switchen ikke klarer stabilt 30fps. Hva har du av maskinvare? 

3080Ti og 5950X. 

Men eg har ikkje spilt langt ut i spillet, bare til eg kom til open world delen. Prøvde bare for testens skyld, men eg venter uansett til 60FPS mod funker perfekt før eg kjøper det og faktisk setter meg ned og spiller det.

Men eg var imponert over performence med tanke på at dette er før noe som helst oppdatering er kommet til noen av emulstorene. 

Hverken Yuzu eller Ryujinx kan oppdatere før spillet er tilgjengeligt lovligt i butikk, di har ein ekstremt tynn linje å balansere for å ikkje bli slått ner av Nintendo. Såeg forventer boost for lower end hardware ikkje langt etter det.

Endret av Noiz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Måtte teste ut dette jeg også. Synes det gikk overraskende bra (RTX 3070) og ikke merket noen bugs egentlig, bare en del stuttering og lav framerate til tider. GI det noen måneder og jeg vil tror det er tilnærmet 100% perfekt emulert.

Førsteinntrykket av selve spillet (uten å spoile noe) er at det er veldig likt BoTW. Samme kontrollene, menyene, klatringen, våpen brekker på samme måte, stamina fungerer på samme måte. Starten virker også å være rimelig lik starten på BoTW (platået).

Positivt overrasket over de sky-øyene. De er mye mer omfattende enn jeg først så for meg. Gleder meg til å utforske mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kilik skrev (23 minutter siden):

Måtte teste ut dette jeg også. Synes det gikk overraskende bra (RTX 3070) og ikke merket noen bugs egentlig, bare en del stuttering og lav framerate til tider. GI det noen måneder og jeg vil tror det er tilnærmet 100% perfekt emulert.

Førsteinntrykket av selve spillet (uten å spoile noe) er at det er veldig likt BoTW. Samme kontrollene, menyene, klatringen, våpen brekker på samme måte, stamina fungerer på samme måte. Starten virker også å være rimelig lik starten på BoTW (platået).

Positivt overrasket over de sky-øyene. De er mye mer omfattende enn jeg først så for meg. Gleder meg til å utforske mer.

Alt er mer omfattende enn folk tror :)

Spoiler

Botw burde startet likt som Totk. 
Tenker da på den store kampen hvor alt går galt i Botw også blir Link lagt i hi for 100 år.
Dette vises bare som minne, og det gir mening i forhold til at han har glemt alt. 

 

Endret av MrMKE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...