Gå til innhold

Excel eller jeg som er på viddene?


Hopalon

Anbefalte innlegg

= DATODIFF(E2, F2, "d")

Denne formelen har jeg skrevet med store og små bokstaver, med og uten mellomrom, på ulike PC'er. Excel returnerer hele tiden feil I formel. Hva er det jeg ikke ser??? Er det Excel eller jeg som er på viddene her (har mistanke om det siste)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trn100 skrev (10 minutter siden):

Bruk semikolon i norsk excel, ikke komma.

Jeg takker, og puster lettet ut. Var faktisk tenke å gjøre det. MEN siden den norske manualen (bruker sjeldent datoberegninger) bruker komme, fulgte jeg det slavisk. Og så ble jeg blind for akkurat dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hårek endret tittelen til Excel eller jeg som er på viddene?

Den som fant på at det var smart å oversette Excel-formler både med tanke på format, men ikke minst navnene på alle metodene, skulle jeg gjerne sagt noen saftige gloser til. Brukt mye tid og bannet mye over dette opp gjennom.

I det minste burde det være sånn at man alltid kunne bruke de engelske formelnavnene, og at det var valgfritt å bruke norske hvis man absolutt ønsket det.
Snakk om idioti...

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bruker selv Libre Office hjemme - med engelsk grukergrensesnitt. Da slipper jeg å tenke på rare norske oversettelser av navn på formler.

Tips: Åpner man et regneark som er lagret i en engelsk versjon (dette gjelder både Libre Office og Excel), så vil dette oversettes/konverteres til det språket som brukergrensesnittet er i.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er jo ikke spesielt vanskelig, og med få unntak kommer man definitivt lengst ved å søke på engelsk! 😉 Det finnes et  gratis tillegg til Office 365 som heter "Functions Translator" hvor man både får en ordliste og automatisk oversettelse av formler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...