Gå til innhold

Mario-filmen slår rekorder! Har tjent mest av alle kinofilmer i 2023


Anbefalte innlegg

Mr. Pants skrev (15 minutter siden):

Vi vil gjerne ha eksempler på disse journalistene, takk. Nå også med Dave Chapelle eksemplet. En screencap fra en The Quartering (lol) video er ikke et godt bevis da den noldusen kun er ute etter å grifte med woke vaset sitt.

For øvrig vanvittig ironisk at du er så påståelig med at anmelderne liksom skal være så politisk motiverte uten å ense en eneste tanke om at publikumscorene på Rottentomatoes også kan være det. Tror du virkelig at downvotesene på The Marvels traileren handler om kvaliteten på traileren? 

Og kan det tenkes at Buzz Lightyear ikke gjorde det så bra fordi det var en litt merkelig meta spinoff av en mer populær serie? Er det realistisk at alle filmer gjør det like bra som forgjengeren? Er det realistisk at alle spinoffs gjør det? Cars tjente inn vesentlig mer enn Planes for å ta et annet eksempel. 

Eller kan det ha noe med at journalister omtrent alltid er politisk korrekte og aldri bryr seg om kvaliteten på verket men heller det politiske, som de bare ikke greier å la være å spre som en kreft?

Ta siste konserten Roger Waters hadde i Norge. Han har mange gode meninger om krig og fred, men siden det ikke passet inn i agendaen til journalistene, ble det slakt i avisene dagen etterpå, mens konsertpublikumet var i ekstase over konserten.

Vi ser igjen og igjen at når noe ikke er woke eller politisk korrekt, så liker ikke journalister og MSM det, mens publikum liker det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FrihetensRegn skrev (17 minutter siden):

Ta siste konserten Roger Waters hadde i Norge. Han har mange gode meninger om krig og fred, men siden det ikke passet inn i agendaen til journalistene, ble det slakt i avisene dagen etterpå, mens konsertpublikumet var i ekstase over konserten.

Roger Waters er pro-Assad, fornekter forbrytelser mot menneskeheten i Syria og Ukraina, fornekter folkemord mot uighurene, hevder Zelensky er en nazist, mener Ukraina-krigen er USAs verk og skryter av Gaddafis diktatur. Blant mye annet. Hvis du mener han står for gode meninger om krig og fred, så værsågod, men det er ikke akkurat rart at mange reagerer svært sterkt på de forkastelige ytringene hans. Som han forøvrig bruker som en ganske stor del av showet sitt.

Synes ikke akkurat det er rart anmeldere gir dårlige terningkast når fyren står på scenen og forsøker å legitimere en pågående angrepskrig og drap på uskyldige barn.

Jeg var forøvrig ganske ufrivillig på Waters-konsert i NYC i fjor (del av samme turné som nå), og det var mye dårligere enn sist jeg så han i Telenor Arena for en del år siden. Mye av showet var rett og slett pinlig, han burde nok for sin egen del heller begynne å holde foredrag.

Endret av Snikpellik
  • Liker 7
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (18 minutter siden):

Eller kan det ha noe med at journalister omtrent alltid er politisk korrekte og aldri bryr seg om kvaliteten på verket men heller det politiske, som de bare ikke greier å la være å spre som en kreft?

Ta siste konserten Roger Waters hadde i Norge. Han har mange gode meninger om krig og fred, men siden det ikke passet inn i agendaen til journalistene, ble det slakt i avisene dagen etterpå, mens konsertpublikumet var i ekstase over konserten.

Vi ser igjen og igjen at når noe ikke er woke eller politisk korrekt, så liker ikke journalister og MSM det, mens publikum liker det.

Er publikumsscoren til Lightyear også politisk korrekt da eller? Lightyear - Rotten Tomatoes

Roger Waters blir kritisert fordi han er en gammel tankie som, i beste fall, har et naivt syn på invasjonen av Ukraina. I verste fall et ondsinnet et. Det må han tåle. Han blir for øvrig kritisert av folk på både venstre- og høyrefløyen i politikken. 

Problemet til deg og dine likesinnede er at dere leter etter et mønster der det ikke finnes et. Er Captain Marvel woke? Hva med Thor 4? Black Panter? Eller The Last Jedi? Hva med The Last of Us? Det er flust av filmer og serier som plasserer kvinner/minoriteter/LGBT folk i front og som har gjort det veldig bra blant publikum med høy inntjening og mange seere.

Eller er det så enkelt som at filmer som gjør det bra er "anti-woke" mens filmer som gjør det dårlig er "woke"? Det gjør det i så fall veldig enkelt!

Endret av Mr. Pants
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (10 minutter siden):

Roger Waters er pro-Assad, fornekter forbrytelser mot menneskeheten i Syria og Ukraina, fornekter folkemord mot uighurene, hevder Zelensky er en nazist, mener Ukraina-krigen er USAs verk og skryter av Gaddafis diktatur. Blant mye annet. Hvis du mener han står for gode meninger om krig og fred, så værsågod, men det er ikke akkurat rart at mange reagerer svært sterkt på de forkastelige ytringene hans. Som han forøvrig bruker som en ganske stor del av showet sitt.

Synes ikke akkurat det er rart anmeldere gir dårlige terningkast når fyren står på scenen og forsøker å legitimere en pågående angrepskrig og drap på uskyldige barn.

Jeg var forøvrig ganske ufrivillig på Waters-konsert i NYC i fjor (del av samme turné som nå), og det var mye dårligere enn sist jeg så han i Telenor Arena for en del år siden. Mye av showet var rett og slett pinlig, han burde nok for sin egen del heller begynne å holde foredrag.

Å være for fred og mot massebombing slik vesten ofte står bak betyr ikke at man da automatisk støtter regimene i disse landene. Roger Waters har alltid ment at fred er løsningen på konflikter, enten det er borgerkrigen i Libya der NATO bombet landet, eller om det er Isreal/Palestina, Syrias borgerkrig eller krigen i Ukraina. Dessverre så tror noen at om du ikke blindt støtter ene siden av en konflikt, så støtter man automatisk den andre siden.

Uansett hvilke meninger han har, så er det musikken som skal anmeldes, ikke meningene hans. Jeg er helt uenig i det mange musikere sier og gjør og synes enkelte av dem er forkastelige, men det betyr veldig lite for meg om musikken er bra. Jeg hører fortsatt på Michael Jackson og R. Kelly selv om de mest sannsynlig var ganske tvilsomme personer på fritiden og jeg synes musikken de lagde var bra.

Lenke til kommentar
Mr. Pants skrev (2 timer siden):

 En screencap fra en The Quartering (lol) video er ikke et godt bevis da den noldusen kun er ute etter å grifte med woke vaset sitt.

Husker jeg pleide å se videoer av fyren da jeg var dum (i mangel av bedre ord) nok til å tro at slike som han var en ufarlig og sunn motbør til Anita Sarkeesian og hennes likesinnede.

Høyresiden kommer aldri til å slutte å "pushe sin agenda ned i halsen på folk". Noensinne. Uansett hvor direkte eller subtilt de gjør det. Så hvorfor skulle motstandere av høyresidens forakt for individuelle rettigheter slutte med sin agenda?

Og det å simpelthen kun underholde publikum med overfladisk sanseinntrykk for å tjene penger kan i seg selv også kalles en agenda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (1 time siden):

Uansett hvilke meninger han har, så er det musikken som skal anmeldes, ikke meningene hans. Jeg er helt uenig i det mange musikere sier og gjør og synes enkelte av dem er forkastelige, men det betyr veldig lite for meg om musikken er bra. Jeg hører fortsatt på Michael Jackson og R. Kelly selv om de mest sannsynlig var ganske tvilsomme personer på fritiden og jeg synes musikken de lagde var bra.

Det er konserten som skal anmeldes, ikke bare musikken. Waters sine konserter er show som inneholder langt mer enn bare musikk, han har inkorporert en hel masse elementer som speiler hans verdensbilde - deriblant løgner om at Ukraina og Zelensky er nazister inn i konsertproduktet han selger.

At musikken til Waters er bra er det ingen tvil om, selv om han har blitt veldig dårlig live.

Han kan hevde han er «for fred» så mye han vil, men det ser bare utrolig dumt ut når han snakker i FNs sikkerhetsråd for Russland på invitasjon fra Moskva og hevder at Ukraina «is not really a country». Fyren jobber for Putin, og er en effektiv leverandør av det russiske regimets talepunkter og propaganda i forbindelse med den brutale invasjonen og folkemordet som foregår nå.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...