Gå til innhold

Er woke bevegelsen i realiteten større enn anti-woke?


Anbefalte innlegg

fokkeslasken skrev (1 minutt siden):

Ut ifra alt annet du har sagt virker det mer sannsynlig at du ser på tallene etter de har fått en offentlig diagnose mens de som mener, la oss for diskusjonens skyld si 80%, snakker om de barna som selv mener noe om sin egen tilstand som viser seg å ikke stemme. For skal vi være enig i at jo flere ikke-tilfeller som melder seg jo mer øker sjansen for feilbehandling?

https://www.losangelesblade.com/2023/03/17/no-80-of-trans-youth-do-not-detransition/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (4 minutter siden):

Jeg vet fortsatt ikke hva du vil frem til med dette. Muligens tror du at tallet "80%" er viktig for meg på noen måte. Vanskelig å si.

Så lenge det finnes historier som den om Tavistock klinikken så er det direkte feil å si at nesten ingen angrer sin påbegynte behandling.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (37 minutter siden):

Jeg regner med at du har besøkt klinikker oppdatert til det mest moderne diagnosemanualer, og har forkastet psykiateren som sprer misinformasjon ..?

Så du husker hva den ene terapeuten sa om diagnosen da siden du mener det er feil fra manualen? Jeg skulle gjerne høre din begrunnelse for denne uttalelsen.

...ikke bare den forøvrig, men du hopper over begrunnelser for så ekstremt mye av hva du selv sier at det blir rett og slett for mye å skulle gjentagende be deg om hele tiden. Det blir en slags negativ gish-gallopp hvor man hopper over så mye at man ikke klarer ta det igjen.

Bare i løpet av den siste halvtimen har vi jo lagt til flere ting til listen som du sier og så går du videre som om det aldri var sagt likevel.

EDIT:
Det du siterte her var:
"Like fullt klarte du å ha noe å utsette på at du mente mitt barn ikke var på medisiner. Så ... du mener helsetilbudet har foreskrevet medisiner og jeg nekter, eller hva er egentlig tankegangen din her?"

Men du svarte ikke på noe av det. Kanskje svare på det du siterer ut? Bare for en gangs skyld? Se hva som skjer da? Mulig man til og med kan ha en samtale om noe av det da. Man må jo begynne å tro at du ikke vil snakke om noe av dette om du ikke kan forkynne.

Nok en grunn for at jeg kaller deg aktivist.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 3
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Men du svarte ikke på noe av det. Kanskje svare på det du siterer ut? Bare for en gangs skyld? Se hva som skjer da? Mulig man til og med kan ha en samtale om noe av det da. Man må jo begynne å tro at du ikke vil snakke om noe av dette om du ikke kan forkynne.

Så ... du mener helsetilbudet har foreskrevet medisiner og jeg nekter, eller hva er egentlig tankegangen din her?

 

Du har unnlatt å svare på om det er en diagnose av kjønnsdysfori i henhold til ny diagnosering, hvor psykolog, fastlege med relevant kurs, og  sexolog er kvalifisert til å stille diagnosen -- diagnosen er tatt ut av psykiatrien, og av en ekstremt god grunn:
Den psykiatriske diagnoseringen er utdatert og feil.
https://www.scientificamerican.com/article/where-transgender-is-no-longer-a-diagnosis/


Du har selvsagt latt barnet besøke helsepersonell som er oppdatert i henhold til nye retningslinjer for diagnosering, som tar en diagnose på alvor og ikke er låst fast i utdatert misinformasjon, som at man må behandle eventuelle andre lidelser før man kan behandle kjønnsdysfori?

Om du følger dine egne uttalelser, så stoler du ikke på ny diagnosemanual eller fagfolkene som utøver hjelp mot mennesker med kjønnsdysfori.
 

fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Så du husker hva den ene terapeuten sa om diagnosen da siden du mener det er feil fra manualen? Jeg skulle gjerne høre din begrunnelse for denne uttalelsen.

Den gamle manualen regnet det å være trans som en sinnslidelse, som er feil.
Tilstanden er fjernet fra psykiatrien -- så psykiatere er ikke lengre relevante.

...som sikkert er noe av grunnen til at enkelte psykiatere som lærte at det å være trans er en mental sykdom og som har trodd det hele livet nå reagerer når de har gjort feil i over tjue år. 
 

fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Jeg vet fortsatt ikke hva du vil frem til med dette. Muligens tror du at tallet "80%" er viktig for meg på noen måte. Vanskelig å si.

Så lenge det finnes historier som den om Tavistock klinikken så er det direkte feil å si at nesten ingen angrer sin påbegynte behandling.

...feilbehandling eksisterer, så derfor må man være kritisk til alt helsevesen.
...sier antivaxxerene, også.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Du har unnlatt å svare på om det er en diagnose av kjønnsdysfori i henhold til ny diagnosering, hvor psykolog, fastlege med relevant kurs, og  sexolog er kvalifisert til å stille diagnosen -- diagnosen er tatt ut av psykiatrien, og av en ekstremt god grunn:
Den psykiatriske diagnoseringen er utdatert og feil.
https://www.scientificamerican.com/article/where-transgender-is-no-longer-a-diagnosis/

Fordi det er din påstand. Ser ingen grunn til at jeg skal forsvare den. Men dette vet du jo, du som kjenner mitt barns situasjon så godt at du kan si at jeg gjør det feil.

Red Frostraven skrev (1 time siden):

Du har selvsagt latt barnet besøke helsepersonell som er oppdatert i henhold til nye retningslinjer for diagnosering, som tar en diagnose på alvor og ikke er låst fast i utdatert misinformasjon, som at man må behandle eventuelle andre lidelser før man kan behandle kjønnsdysfori?

Den var ny. Behandle andre lidelser først? Sitter du her bare og finner på ting nå?

Du begynne å forklare hvorfor du sier ting for de henger ikke sammen med noe jeg har sagt eller ment så jeg aner ikke engang grunnen for at du spør om dette.

Red Frostraven skrev (1 time siden):

Om du følger dine egne uttalelser, så stoler du ikke på ny diagnosemanual eller fagfolkene som utøver hjelp mot mennesker med kjønnsdysfori.

Det har ikke vært mine uttalelser.

Red Frostraven skrev (1 time siden):

Den gamle manualen regnet det å være trans som en sinnslidelse, som er feil.
Tilstanden er fjernet fra psykiatrien -- så psykiatere er ikke lengre relevante.

Ok. Så du husker det ikke. Helt greit det altså, men ikke ta mine meninger til inntekt for din sviktende hukommelse.

Red Frostraven skrev (1 time siden):

...som sikkert er noe av grunnen til at enkelte psykiatere som lærte at det å være trans er en mental sykdom og som har trodd det hele livet nå reagerer når de har gjort feil i over tjue år.

O-kej... Denne relevansen skjønte du vel bare selv.

Red Frostraven skrev (1 time siden):

...feilbehandling eksisterer, så derfor må man være kritisk til alt helsevesen.
...sier antivaxxerene, også.

Nei. Feilbehandling eksisterer så derfor er mye av det du sier om anger feil. For greia er at ingen som begynner behandling har nektet på behandlingen. Så har de etterpå angret fordi det var feil for dem.

Det er som om du gjør ditt beste for å misforstå.

EDIT:
Det spennende her er jo om du tar implikasjonen med at steder som Tavistock har skjedd, men jeg tviler vel egentlig da det innebærer vanskelige innrømmelser. Men for all del, jeg er åpen for å bli overrasket. Wow me, som det heter på godt norsk.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Den var ny. Behandle andre lidelser først? Sitter du her bare og finner på ting nå?

Grunnen til at gammel diagnosemanual bruker så lang tid på å tilby behandling er at misforståelsen om hva tilstanden var gjorde prosessen lengre enn nødvendig.
Tilliten enkelte har til den gamle prosessen fordi den fremstod grundigere er malplassert, da de i essens like godt kunne utført voodoo-ritualer i to år før de spør personen hvilket kjønn de opplever seg som, og fått nøyaktig samme resultat når det kommer til hvorvidt de tilbyr behandling eller ikke.
Forskjellen er bare at under gammel behandling så spør de først om de har noen annen psykiatrisk diagnose, og hvis ja, så må de drive voodoo i litt lengre tid før de kan begynne å hjelpe -- og hvis andre diagnoser er alvorlig, så vil de kanskje aldri hjelpe.
 

Sitat

Det kan føre til at transpersoner må stå i flere år på utredning og får avslag fordi de har diagnoser som ADHD, angst og depresjon. I mellomtiden er det mange som faller ut av skole og arbeidsliv og utvikler psykisk uhelse.

https://www.nrk.no/trondelag/helsestasjon-for-kjonn-og-seksualitet-_hks_-og-rikshospitalet-behandler-transpersoner-helt-ulikt-1.15911943

Mange transpersoner ga opp å få behandling under det gamle regimet, og det er demonstrert av ny diagnosemanual at de hadde feil da de avviste folk:

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/1kBeBM/rikshospitalet-har-all-makt-over-oss-transpersoner-derfor-er-vi-livredde-for-aa-snakke-lukas-andersen


Transseksualisme var under diagnosegruppen "mentale forstyrrelser og personlighetsforstyrrelser", og det var et krav til at den øvrige psykiske helsen skulle utredes før noen eventuell behandling tilbys.
Mange autister ble nektet behandling, selv om autismen er irrelevant for hvorvidt personen er trans eller ikke.

 

fokkeslasken skrev (4 timer siden):

Fordi det er din påstand.

...og hva er relevant ekspertise innen transhelse sin påstand -- altså, ikke psykiater eller noen som følger utdatert, og for transpersoner, gal standard -- men lege eller psykolog kurset i diagnosering av kjønnsinkongruens/kjønnsdysfori..?
 

fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Det spennende her er jo om du tar implikasjonen med at steder som Tavistock har skjedd

Steder med høyt arbeidspress og lave standarder gjør mer feil.
Det er et argument for bredere fordeling av tilbudet, mer oversyn utenfra -- rikshospitalet spesielt, flere foretak i stedet for sentralisering, og bedre og oppdatert kompetanse.

https://www.gendergp.com/analysis-bell-v-tavistock-judgment/

Vi har hatt et enormt problem med at for få mennesker fikk hjelp.
Travistock hadde et problem med at de forsøkte å få unna køene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (8 timer siden):

Grunnen til at gammel diagnosemanual bruker så lang tid på å tilby behandling er at misforståelsen om hva tilstanden var gjorde prosessen lengre enn nødvendig.
Tilliten enkelte har til den gamle prosessen fordi den fremstod grundigere er malplassert, da de i essens like godt kunne utført voodoo-ritualer i to år før de spør personen hvilket kjønn de opplever seg som, og fått nøyaktig samme resultat når det kommer til hvorvidt de tilbyr behandling eller ikke.
Forskjellen er bare at under gammel behandling så spør de først om de har noen annen psykiatrisk diagnose, og hvis ja, så må de drive voodoo i litt lengre tid før de kan begynne å hjelpe -- og hvis andre diagnoser er alvorlig, så vil de kanskje aldri hjelpe.
 

https://www.nrk.no/trondelag/helsestasjon-for-kjonn-og-seksualitet-_hks_-og-rikshospitalet-behandler-transpersoner-helt-ulikt-1.15911943

Mange transpersoner ga opp å få behandling under det gamle regimet, og det er demonstrert av ny diagnosemanual at de hadde feil da de avviste folk:

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/1kBeBM/rikshospitalet-har-all-makt-over-oss-transpersoner-derfor-er-vi-livredde-for-aa-snakke-lukas-andersen


Transseksualisme var under diagnosegruppen "mentale forstyrrelser og personlighetsforstyrrelser", og det var et krav til at den øvrige psykiske helsen skulle utredes før noen eventuell behandling tilbys.
Mange autister ble nektet behandling, selv om autismen er irrelevant for hvorvidt personen er trans eller ikke.

 

...og hva er relevant ekspertise innen transhelse sin påstand -- altså, ikke psykiater eller noen som følger utdatert, og for transpersoner, gal standard -- men lege eller psykolog kurset i diagnosering av kjønnsinkongruens/kjønnsdysfori..?

Jeg skulle jo ønske du så det selv, ikke minst siden du helt av deg selv påstår deg å vite nok om mitt private til å kunne si noe om det, men det er altså du som snakker om dette gitt min sak. Jeg har enda tilgode å si noe om hvordan mitt barn er diagnostisert. Likevel rir du dette som at de som har gjort, har gjort det feil, og det de har gjort er begrunnet i gamle rettningslinjer.

Dette må du jo få lov til å tro hva du vil om, men du sitter her og prøver å overbevise meg om at noe jeg ikke engang har sagt noe om har blitt gjort feil. Så derfor spør jeg deg om hva som har blitt sagt om det som du bygger dette på, og rett nok svarer du ikke fordi du åpenbart tror spørsmålet er begrunnet i en eller annen forsøkt gotcha.

Men nei. Det er det ikke. Tvert imot er jeg meget interessert i å høre din begrunnelse for å repetere dette igjen og igjen, for det kommer ikke fra noe jeg har sagt. For jeg kan rett og slett ikke kommentere konkret på dette før jeg vet hva du snakker om som relaterer til virkeligheten.

Red Frostraven skrev (8 timer siden):

Steder med høyt arbeidspress og lave standarder gjør mer feil.
Det er et argument for bredere fordeling av tilbudet, mer oversyn utenfra -- rikshospitalet spesielt, flere foretak i stedet for sentralisering, og bedre og oppdatert kompetanse.

https://www.gendergp.com/analysis-bell-v-tavistock-judgment/

Vi har hatt et enormt problem med at for få mennesker fikk hjelp.
Travistock hadde et problem med at de forsøkte å få unna køene.

Det er jo en implikasjon til. Vi kan godt ta det i små steg.

De som har angret har sagt seg villige til behandling. Jeg regner med vi er enige så langt.
De som ble feilbehandlet hadde symptomer for hva de ble behandlet for. Vi er nok enige der også, håper jeg.
De som ble feilbehandlet led ikke egentlig av hva de ble behandlet for. Er vi enige der også? Det ville vel ikke vært feilbehandling ellers.

Da er jo spørsmåelt hvordan man kom fra det punktet av å ha en person med et gitt sett symptomer over på at denne personen sa seg enig i behandling for noe annet enn hva som var det faktiske tilfellet. Dette altså selv når pasienten godt visste hva behandlinger var for. Vi snakker jo ikke om en feilmerket pilleboks her, tross alt.

Du selv har sagt at det er umulig å få en person (du sa "barn") til å ta feil om dette, og du har også sagt at dette er ikke noe man kan overbevise en person om.

Må ikke en eller begge av disse være mulige for at historier som Tavistock skal kunne skje?

Og hvis det mot alle solemerker er mulig, åpner ikke det for en hel haug andre muligheter fra foreldre, lærere, trenere, venner, influensere og gudene måtte vite hvem andre folk ser på som autoritetspersoner..? Tross alt - hele din motstand mot den argumentasjonen tidligere har vært at det ikke er mulig. Tavistock viser at det er mulig.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 minutter siden):

De som har angret har sagt seg villige til behandling. Jeg regner med vi er enige så langt.
De som ble feilbehandlet hadde symptomer for hva de ble behandlet for. Vi er nok enige der også, håper jeg.
De som ble feilbehandlet led ikke egentlig av hva de ble behandlet for. Er vi enige der også? Det vile vel ikke vært feilbehandling eller.

De som har angret har i flere tilfeller vært usikre på om de skulle gå gjennom behandling, men opplevde seg presset til det, av en overarbeidet klinikk som ikke burde hatt ansvaret for tusenvis av pasienter alene, og såvidt jeg har forstått så har de som angret blitt pushet av psykiatere, ikke tverrfaglige team som per den nye standarden.

De som angret har sannsynligvis alle vært ikke-binære, og de fleste som klager sier at de har blitt pushet til ikke komfortabel med kjønnskifteoperasjon.

Det er likevel få prosent som ble feilbehandlet, og senteret var ikke godt oppdatert og hadde problemer med kapasitet og overarbeid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (5 minutter siden):

De som har angret har i flere tilfeller vært usikre på om de skulle gå gjennom behandling, men opplevde seg presset til det, av en overarbeidet klinikk som ikke burde hatt ansvaret for tusenvis av pasienter alene, og såvidt jeg har forstått så har de som angret blitt pushet av psykiatere, ikke tverrfaglige team som per den nye standarden.

De som angret har sannsynligvis alle vært ikke-binære, og de fleste som klager sier at de har blitt pushet til ikke komfortabel med kjønnskifteoperasjon.

Det er likevel få prosent som ble feilbehandlet, og senteret var ikke godt oppdatert og hadde problemer med kapasitet og overarbeid.

Er tallet mer enn null så indikerer det at man burde være forsiktig ellers i samfunnet også da barn er, selv om du "vet" noe annet, meget lette å påvirke. Det retter pekefingeren på alle former for autoritetspersoner da det legger uhorvelig med ansvar over på dem - et ansvar som virker helt fraværende i dag da det dessverre er vanlig blant de som pusher dette å tro nettopp slik som deg at det er helt umulig å få noen til å gå så langt feil vei at feilbehandling blir resultatet. Så da er det jo bare å kjøre på, ikke sant? Tavistock viser at det er ikke bare å kjøre på, og diagnosemanualer har rett og slett ikke noe med det å gjøre.

Og Tavistock er ikke unikt. Det er bare mer kjent.

Og for Tavistock, som er helt vanlig for helsearbeidere å rapportere etterpå, så er fjerning av dissens "regelen". Dette er et kjempeproblem, og er i all hovedsak hvorfor kjønnsbekreftende behandling engang eksisterer i dag. For man har ikke lov til å si imot uten å være i risiko for å miste sitt levebrød og bli svertet offentlig.

.....
Hva med diagnosemanualen du terper på i forbindelse med et eller annet? Nok en ting man bare skal la dø?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg satt på jobben og fant denne du skrev i en annen tråd til en annen bruker:
"Jeg skulle ønske at du jobbet litt mer med forståelsen din -- for hver eneste gang du forsøker å beskrive hva du tror jeg mener, så tar du feil.
Og jeg har allerede forklart problemet temmelig eksakt, likevel så hopper du tilbake til feil forståelse.
"

Må innrømme jeg lo høyt da du her har summert opp hvordan hele min "diskusjon" med deg føles.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Er tallet mer enn null så indikerer det at man burde være forsiktig ellers i samfunnet også da barn er, selv om du "vet" noe annet, meget lette å påvirke

...

Og der ligger problemet.

Jeg registrerer at i stedet for å faktisk svare på om barnet har blitt diagnosert av fagfolk som er oppdatert til en moderne forståelse av diagnosen, og som følger FHI sine nye retningslinje for diagnosering og oppfølging etter intensjonen, i stedet for den gamle utdaterte som var basert på misinformasjon (regner det å være trans som mental sykdom) -- at du i stedet klager på at psykiatere ikke oppdatert på diagnosen, i et annet land, har gjort feil i noen enkelttilfeller i følge noen enkeltpersoner, og at det er farlig.

Problemet er bare at puberteten 'ødelegger' kroppen til transpersoner like mye som hormonkur for motsatt kjønn ødelegger en cis-person sin kropp:

Det å få bryster for en transmann er like vondt som det er for en cis mann.

Det er like gale å la det skje dem begge, og man har valget, og har en moderne diagnosering bedre enn hva som fantes før.

Jeg ser ikke noe stort dilemma.

Middelveien er pubertetsblokkere, selv om det heller ikke er perfekt, så sørger det for at de få som angrer har en vei ut.

7jtb5m.jpg.67055b130f5cbdec9f586dc9fabfd1aa.jpg

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (24 minutter siden):

Og der ligger problemet.

Jeg registrerer at i stedet for å faktisk svare på om barnet har blitt diagnosert av fagfolk som er oppdatert til en moderne forståelse av diagnosen, og som følger FHI sine nye retningslinje for diagnosering og oppfølging etter intensjonen, i stedet for den gamle utdaterte som var basert på misinformasjon (regner det å være trans som mental sykdom)

Som jeg har nevnt før, når du hopper frem og tilbake mellom å snakke om mitt barns tilfelle og å blande inn andre mer generelle tilfeller blir det hele veldig kronglete. Velg en og hold deg til det. Her virker du til å snakke om begge samtidig. Aner ikke hva du forventer av reaksjon på dét.

Og grunnen til at jeg ikke svarer på dette med diagnostiseringen er at du har gjort uttalelser som er umulige uten å vite dette, ergo har du en klar oppfatning av hva det må være. For jeg må jo tro du ikke bare sitter og sier ting tatt rett ut av fantasien. Så stå for egne uttalelser som baserer seg på at du vet dette, eller slutt å si ting som krever at du vet det dersom du ikke vet. Dette er helt og holdent under din kontroll.

For det er du som snakker om denne diagnostiseringen hele tiden som om det har en relevans, men du sier jo aldri hvorfor det skulle ha en relevans. Og bare så det er klart - jeg forstår at du tror du har en sak ved at du mener mitt barn feildiagnostisert via gamle retningslinjer, men - og bare la tanken få litt spillerom - hva om du tar feil? Hva om du har bygget hele greia på antakelser som ikke er fundert i realitet? For slik ser det ut herfra. Klart at du ser det som at jeg ikke svarer på spørsmål, men jeg ser det som at jeg velger å ikke svare på irrelevante spørsmål. Da må du nesten forklare hva som er relevant med det, men det gjør du ikke.

Red Frostraven skrev (24 minutter siden):

at du i stedet klager på at psykiatere ikke oppdatert på diagnosen, i et annet land,

EDIT: Husk denne bisetningen om "annet land" neste gang du føler for å poste en vegg av ting fra USA.

Red Frostraven skrev (24 minutter siden):

har gjort feil i noen enkelttilfeller i følge noen enkeltpersoner, og at det er farlig.

EDIT: Kall det gjerne enkelttilfeller om du vil, men det følger rettsaker hvor over 1000 personer er de saksøkende. Bare gudene må vite hvor mange som faktisk kunne tatt del i dette.

Red Frostraven skrev (24 minutter siden):

Middelveien er pubertetsblokkere, selv om det heller ikke er perfekt, så sørger det for at de få som angrer har en vei ut.

Da må du nesten forklare hvorfor man ikke skal sette alle på pubertetsblokkere.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (30 minutter siden):

 

For det er du som snakker om denne diagnostiseringen hele tiden som om det har en relevans, men du sier jo aldri hvorfor det skulle ha en relevans. Og bare så det er klart - jeg forstår at du tror du har en sak ved at du mener mitt barn feildiagnostisert via gamle retningslinjer, men - og bare la tanken få litt spillerom - hva om du tar feil? Hva om du har bygget hele greia på antakelser som ikke er fundert i realitet? For slik ser det ut herfra. Klart at du ser det som at jeg ikke svarer på spørsmål, men jeg ser det som at jeg velger å ikke svare på irrelevante spørsmål. Da må du nesten forklare hva som er relevant med det, men det gjør du ikke.

 

Hvorfor det er relevant at den gamle diagnosen og behandlingstilbudet er avslørt som psuedovitenskap og erstattet av et nytt ny som faktisk bear bryr seg om relevante fakta..?

Det har jo alt å si.

Sitat

Da må du nesten forklare hvorfor man ikke skal sette alle på pubertetsblokkere.

Alle mennesker..? Det er ikke alle mennesker som uttrykker at de opplever seg som motsatt kjønn.

Minner igjen på at Rikshospitalet har latt hundrevis av ungdommer gjennomgå en kroppslig endring vis hormoner de ikke ønsket seg, på grunn av arkaisk og dårlig behandling.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (58 minutter siden):

Hvorfor det er relevant at den gamle diagnosen og behandlingstilbudet er avslørt som psuedovitenskap og erstattet av et nytt ny som faktisk bear bryr seg om relevante fakta..?

Det har jo alt å si.

Det har alt å si for hva? Hvilken sak snakker du om? Det begynte med mitt barn og du har relatert det til det flere ganger, men så blandet du det med Tavistock så hvem vet i hvilken kontekst du spør.

Dette har jeg sagt mange ganger nå, og jeg må innrømme jeg begynner å bli litt lei av at du ikke får det med deg.

Red Frostraven skrev (58 minutter siden):

Alle mennesker..? Det er ikke alle mennesker som uttrykker at de opplever seg som motsatt kjønn.

Som jo fordrer at for alle som sier de opplever det slik er det faktisk tilfellet at det er det de opplever. Derom ligger jo uenigheten. At du bare sier "de opplever seg som" dekker altså ikke problemområdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Red Frostraven said:

...

Og der ligger problemet.

Jeg registrerer at i stedet for å faktisk svare på om barnet har blitt diagnosert av fagfolk som er oppdatert til en moderne forståelse av diagnosen, og som følger FHI sine nye retningslinje for diagnosering og oppfølging etter intensjonen, i stedet for den gamle utdaterte som var basert på misinformasjon (regner det å være trans som mental sykdom) -- at du i stedet klager på at psykiatere ikke oppdatert på diagnosen, i et annet land, har gjort feil i noen enkelttilfeller i følge noen enkeltpersoner, og at det er farlig.

Problemet er bare at puberteten 'ødelegger' kroppen til transpersoner like mye som hormonkur for motsatt kjønn ødelegger en cis-person sin kropp:

Det å få bryster for en transmann er like vondt som det er for en cis mann.

Det er like gale å la det skje dem begge, og man har valget, og har en moderne diagnosering bedre enn hva som fantes før.

Jeg ser ikke noe stort dilemma.

Middelveien er pubertetsblokkere, selv om det heller ikke er perfekt, så sørger det for at de få som angrer har en vei ut.

7jtb5m.jpg.67055b130f5cbdec9f586dc9fabfd1aa.jpg

 

Pubertetsblokkere har de samme stoffene som brukes til å kastrere/sterilisere de som har begått seksuelt overgrep og/eller pedofile. 

https://www.iwf.org/2022/12/13/puberty-blockers-were-never-reversible-or-temporary/

https://www.wnd.com/2022/12/doctors-giving-gender-confused-kids-puberty-blockers-used-castrate-sex-offenders/

https://thebridgehead.ca/2022/05/30/the-puberty-blocker-lupron-given-to-kids-is-the-same-drug-used-to-chemically-castrate-pedophiles/

Og nei, pubertetsblokkere er ikke en "middelvei". 

https://thepostmillennial.com/trans-teen-died-from-vaginoplasty-complications-during-landmark-dutch-study-used-to-justify-child-sex-changes

Er dette noe du visste, eller er det noe du ikke hadde noen kunnskaper om?

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Pushback til overdrevne campus Wokeness på elite universiteter

The good news is that we’re starting to see a principled pushback against these extremes. It’s coming from campus leaders – most recently at Cornell and Stanford – who are making a case for viewpoint diversity and civility, rooted in liberal values. They offer a welcome way to de-escalate the woke wars.

Harvard Profs. Steven Pinker and Bertha Madras noted in a recent Boston Globe op-ed that, according to the Foundation for Individual Rights and Expression, from 2014 to 2022 there were 877 attempts to punish scholars “for expression that is, or in public contexts would be, protected by the First Amendment.” Of these, 60% resulted in actual sanctions, “including 114 incidents of censorship and 156 firings (44 of them tenured professors) — more than during the McCarthy era.”

A few weeks earlier, Stanford University came under fire for the shouting down of a Trump-appointed judge who spoke at the law school’s Federalist Society. What made the raucous protest really cross the line was that the school’s own associate dean for Diversity, Equity and Inclusion also criticized the judge from the podium.

Stanford Law School Dean Jenny Martinez stepped in to calm down the overheated passions with a 10-page analysis of why this was inconsistent with liberal principles as well as a legal education, noting that she believes “our commitment to diversity and inclusion means that we must protect the expression of all views.”

https://www.cnn.com/2023/04/26/opinions/harvard-stanford-cornell-woke-right-avlon/index.html

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (På 28.4.2023 den 17.48):

In this thread:

Folk som ikke forstår absolutt grunnleggende etikk.

Det er flotte talking points du presenterter, men jeg heller ikke sett noen invitere til talking-points om hvor reversible hormonblokkere er, selv om jeg vet det er et viktig talking point for kreasjonistene som pusher anti-trans agendaen.

Det er pubertetsblokkere til den ekstremt lille andelen mennesker som kvalifiserer til dem vi snakker om, hvor selvsagt noen vil gjøre feil.
Men det er bedre at de ~98% som har glede av dem får ta dem, og 2% tar dem og oppdager at det er feil -- enn at 49% av dem som har glede av dem ikke får dem og opplever et lignende negativt utfall som dem som tar motsatt kjønns kjønnshormoner og angrer... når raten av feil uansett vil forbli relativt konstant på grunn av at leger og pasienter gjør feil;
I stedet for 2 av 100 vil det bli 1 av 50.

Tallene er hypotetiske, da vi ikke har komplett sikre data, men det er per nå ingen grunn til å anta verre tall.
 7jtb5m.jpg.67055b130f5cbdec9f586dc9fabfd1aa.jpg

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 timer siden):

In this thread:

Folk som ikke forstår absolutt grunnleggende etikk.

Det er flotte talking points du presenterter, men jeg heller ikke sett noen invitere til talking-points om hvor reversible hormonblokkere er, selv om jeg vet det er et viktig talking point for kreasjonistene som pusher anti-trans agendaen.

Det er pubertetsblokkere til den ekstremt lille andelen mennesker som kvalifiserer til dem vi snakker om, hvor selvsagt noen vil gjøre feil.

Nå er vel ikke 1000 personer i ett eneste søksmål verken enkelttilfeller (som du kalte det) eller engang  bittesmå tall.

Red Frostraven skrev (3 timer siden):

Men det er bedre at de ~98% som har glede av dem får ta dem, og 2% tar dem og oppdager at det er feil -- enn at 49% av dem som har glede av dem ikke får dem og opplever et lignende negativt utfall som dem som tar motsatt kjønns kjønnshormoner og angrer... når raten av feil uansett vil forbli relativt konstant på grunn av at leger og pasienter gjør feil;

Ah, se det. Argument for dødsstraff nå tilgjengelig for medisinering av barn. Der er jo argumentet at det er greit at et par uskyldige går med så lenge man får tatt de skyldige.

Trivelig.

Noen vil kanskje si at det er din etikk som ikke er helt opp til par.

Red Frostraven skrev (3 timer siden):

I stedet for 2 av 100 vil det bli 1 av 50.

I stedet for..? Er ikke disse det samme for deg?

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
4 hours ago, Red Frostraven said:

In this thread:

Folk som ikke forstår absolutt grunnleggende etikk.

Det er flotte talking points du presenterter, men jeg heller ikke sett noen invitere til talking-points om hvor reversible hormonblokkere er, selv om jeg vet det er et viktig talking point for kreasjonistene som pusher anti-trans agendaen.

Det er pubertetsblokkere til den ekstremt lille andelen mennesker som kvalifiserer til dem vi snakker om, hvor selvsagt noen vil gjøre feil.
Men det er bedre at de ~98% som har glede av dem får ta dem, og 2% tar dem og oppdager at det er feil -- enn at 49% av dem som har glede av dem ikke får dem og opplever et lignende negativt utfall som dem som tar motsatt kjønns kjønnshormoner og angrer... når raten av feil uansett vil forbli relativt konstant på grunn av at leger og pasienter gjør feil;
I stedet for 2 av 100 vil det bli 1 av 50.

Tallene er hypotetiske, da vi ikke har komplett sikre data, men det er per nå ingen grunn til å anta verre tall.
 7jtb5m.jpg.67055b130f5cbdec9f586dc9fabfd1aa.jpg

Visste du eller visste du ikke at Lupron brukes i pubertetsblokkere? Det er et meget enkelt spørsmål. 

Og har vi kreasjonister her, forresten? Kan ikke se noe som i det hele tatt hinter til det du sier.

Endret av Yakamaru
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Yakamaru skrev (10 timer siden):

Visste du eller visste du ikke at Lupron brukes i pubertetsblokkere? Det er et meget enkelt spørsmål. 

Og har vi kreasjonister her, forresten? Kan ikke se noe som i det hele tatt hinter til det du sier.

Visste du at det er kvikksølv i vaksiner..?!

Og dere siterer jo vitterlig kreasjonistisk propaganda begge to, stadig vekk -- hele tiden -- uten snev av verken kildekritikk eller tegn til å stoppe.

De som etterforsker om Tavistock har gjort noe galt har ikke samme syn på saken som dem som stadig hører på misinformasjon om Tavistock.

En av de viktigste grunnene til at Tavistock stenges er at det er for stort press på dem som reiste langt for å besøke klinikken, og at det trengs flere lokale tilbud andre steder slik at folk slipper å reise frem og tilbake og oppleve tidspress når de er der.
 

Sitat

Cass statement said that one segregated service, often hundreds of miles away from home, was not a safe model of treatment for trans youth. This is why she has instructed that more services open up in more areas. They eventually want to have at least 8 of these services across England and Wales.


https://cass.independent-review.uk/entry-8-beyond-the-headlines/

Advokater ØNSKER at 1000 familier skal delta i et søksmål mot Tavistock, og målet er penger og å pushe en agenda.
1000 familier kom aldri ikke til å delta i søksmålet -- selv om advokatene som ønsker å gå til søksmål skulle ønske det -- og det selv om ideen om pengene fra et eventuelt søksmål gjerne kan friste mange foreldre.

Det er jo flott clickbait og misinformasjon da. 1000 familier høres mye ut i propaganda.
Nok til å lure mange, uten at de engang gidder å sjekke fakta.
Men det er en fjær som ble til 1000 høns.

https://medium.com/@notCursedE/the-tavistock-are-1000-really-families-suing-993128f12e0b

 

Merk også at majoriteten av problemene og klagene både skyldes og kommer fra menneskene som opererer med eldre forståelse av diagnosesystemet:
Psykiatere krever at pasienter følger arbitrære krav for å få fortsatt oppfølging -- som har ledet til at ungdom føler seg presset for å ikke miste tilbudet -- mens andre psykiatere er motstandere av en oppdatert retningslinje som ikke legger samme press på ungdommer til å konformere til den gamle diagnosen som krevdes for å få fortsatt tilbud.

Og samtidig så var og er det største problemet fremdeles at mennesker ble avvist, ikke at de ble feilbehandlet.
https://www.theguardian.com/society/2023/jan/19/a-contentious-place-the-inside-story-of-tavistocks-nhs-gender-identity-clinic

...

Jeg registrerer også at dere ikke adresserer det faktum at pubertetsblokkere sikrer at majoriteten som faktisk er trans slipper å gå gjennom hva som tilsvarer ikke bare pubertetsblokkere, men fullskala hormonterapi for å få motsatt kjønn sine pubertale utvikling.

Den etiske delen av det hele.

Dødsstraff er jo totalt irrelevant som sammnenligning -- regelrett idiotisk som sammenligning.
Menneskene som får pubertetsblokkere uten å behøve det er fremdeles bedre stilt enn mennesker som trengte pubertetsblokkere men ikke fikk det.

Det moralske dilemmet er praktisk talt ikke-eksisterende.
Langt, langt, langt flere mennesker tar livet sitt fordi de ikke får behandling enn det er realistisk mulig at det finnes mennesker som blir feilbehandlet.


7jtb5m.jpg.67055b130f5cbdec9f586dc9fabfd1aa.jpg

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...