Gå til innhold

Er woke bevegelsen i realiteten større enn anti-woke?


Anbefalte innlegg

Bare for å understreke at du fikk meget klar beskjed om dette med dysfori og kjønnsdysfori:

Capture.PNG.e4583e8e0bc84844ca86ae4667f42a63.PNG

Dette ble altså for tvetydig for deg.

Jeg satt det inn som et bilde for å være helt sikker på at det ble stående helt slik det var. Man vet jo aldri hva som får deg til å miste tråden lengre.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fokkeslasken skrev (14 minutter siden):

Hva..? At du sier jeg ikke vil hjelpe mitt barn begynner å se ganske hult ut nå. Burde du ikke vite disse tingene for å kunne si at jeg ikke hjelper til med det?

...hvis mor til barnet eller barnets lege var her, ville vedkommende sagt at barnet deres har kjønnsdysfori, eller ikke..?

 

Sitat

Dysfori, betyr dårlig humør, grettenhet, irritabilitet, det å være ille til mote.
Dysfori er en ren beskrivelse, og har isolert sett ingen diagnostisk verdi.
Dysfori kan forekomme som ledd i en normalpersons reaksjonsmønster, det vil si når en for eksempel har en dårlig dag eller har sovet dårlig. 

https://snl.no/dysfori

...at det KAN opptre sammen med annen psykisk lidelse gjør det ikke mer meningsfullt, da det ikke beskriver noen tilstand, men et humør.
Jeg er litt dysforisk akkurat nå, men det blir bedre med kaffekopp nummer to og litt frisk luft.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (5 minutter siden):

...hvis mor til barnet eller barnets lege var her, ville vedkommende sagt at barnet deres har kjønnsdysfori, eller ikke..?

Nå kjenner ikke du moren, så hva hun sier om det betyr lite i denne sammenhengen. Jeg og henne er forøvrig helt enige. ...selv om du ikke vet hva vi er enige om. Du vet bare at det ikke er hjelp, tydeligvis.

Red Frostraven skrev (5 minutter siden):

...at det opptrer sammen med annen psykisk lidelse gjør det ikke mer meningsfullt, jeg er litt dysforisk akkurat nå, men det blir bedre med kaffekopp nummer to og litt frisk luft.

Se det. Nå begynner du fatte poenget. Det tok jaggu tid.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Du sa:
 

"Sier du kjønnsdysfori så har du allerede stadfestet grunnlaget".
Så.

Hva er det dysfori rundt, egentlig..? Det kan vel ikke tenkes at det er dysfori rundt... eller knyttet til... opplevelsen av eget kjønn, sånn, tilfeldigvis..?

Ja, det er hva kjønnsdysfori er. Gratulerer, du har vunnet en walkman.

Men la meg forklare hvor problemet dukker opp i annenhver post. Du  virker til å hoppe frem og tilbake mellom å ta mine utsagn for å være generelt om saken og spesifikt om mitt eget barn. Og du velger det med verste konnotasjon selvfølgelig. *kremt*aktivist*kremt*

Så i det bildet du nå her selv siterte så bruker du den generelle formen "de". Du får tilsvar på det, og innimellom videre håndterer du det som om jeg snakker om mitt barn. Så bytter du igjen, og slik går det frem og tilbake.

Disse tingene er altså ikke det samme. Velg en og hold deg til det så vi vet hva det snakkes om. Grunnen til at jeg maser om mitt eget barn er at du sier jeg ikke vil hjelpe barnet mitt, og jeg venter på at du kan si noe kvalifisert om det. Det gjør du jo aldri. Derimot velger du ut en hel masse generelle utsagn som er sagt i en hel annen kontekst som om det skulle gjelde mitt barns spesifikke sak.

Utover det er jeg ikke interessert i å dele noe om mitt barn med folk som kaller meg barnemishandler. Det burde være åpenbart. Derfor snakker jeg minimalt om det, men jeg er selvfølgelig veldig interessert i å få høre hvordan jeg kan gjøre det bedre, og det regner jeg med du vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...grunnen til at jeg sa at det fremstår som om du ikke ønsker å hjelpe ditt eget barn er grundig utredet, og om du faktisk har ditt eget barn i kontakt med psykolog oppdatert på nyeste diagnosemanual, og barnet ikke har kjønnsdysfori, så beklager jeg på det sterkeste...

...men standpunktene du fremmer kan bokstavelig talt skade mennesker hvis foreldre betviler barnet sitt begrunnet i forestillingene du pusher:

Spoiler

 

fokkeslasken skrev (På 11.4.2023 den 11.33):

Nei, det er ikke hva jeg gjør. Det har ingenting med trendy å gjøre. Det har å gjøre med at barn i endel år finner kroppen sin forvirrende (spesielt jenter), og de forandringer som skjer i hodet kan virke fremmede. Dette er vanlig. I dag vil altså alle komme over en mulig forklaring en eller annen gang, typisk på tiktok eller youtube, og det er trans.

 

 

fokkeslasken skrev (På 24.4.2023 den 19.08):

konsensus der er at det vanlige for transuttrykk som vil gjelde for hele livet er de som typisk gir utslag veldig tidlig, gjerne før fylte 4 år. Skal vi være enige om at 12 er mer enn 4?

  

fokkeslasken skrev (På 24.11.2022 den 13.31):

Jeg er meget glad jeg ikke jobber som terapeut i disse dager. Dette får meg også til å stille spørsmålstegn ved påstander gjort tidligere i tråden om at dersom man går til utredning vil man få vite om man egentlig er trans eller ikke. Gjør man egentlig det når "metoder" er forbudt og stilltiende aksept er det eneste gangbare?

  

fokkeslasken skrev (På 8.10.2022 den 12.02):

Men en jente som begynner å få bryster og som ikke føler seg komfortabel med forandringene som selv mener at hun skal være slett som en flaggstang (det er tross alt slik hun kjenner seg selv så langt) finner den eneste løsningen som gir mening for henne - hun må være en gutt for denne kroppen er feil. Så hun sier og tror hun er trans.

Ingen sjanse for at hun ville hatt betraktelig mer nytte av noe annet enn at alle bare jatter med?

 

fokkeslasken skrev (På 29.3.2023 den 13.10):

Men dersom de ikke egentlig har tilstanden - hva da? For du sier vel ikke her at alle som påstår at de har den faktisk har den? Litt som om en vilkårlig person skulle si til en psykolog at vedkommende har splittet personlighet så skal man behandle det som sannhet..?

 

fokkeslasken skrev (På 11.4.2023 den 10.45):

For når det nå skal være "ulovlig" for helsepersonell å spørsmålsette dette så blir medisinering første skanse. Man skal nikke og godta, noe som da vil kunne følges av tung medisinering som sjeldent er så reversibel som man skal ha det til. Og så slenger man på toppen av det at det kjempes for at slikt skal kunne unndras foreldrenes ettersyn uansett barnets alder samtidig som man sloss for å få lovlig medisinering så langt ned i alder som mulig. 12-13 er vanlig å ville, men jeg har hørt ønsker om 9 år også.

 

fokkeslasken skrev (På 11.4.2023 den 13.14):

- at de tenker kortsiktig er jo åpenbart for alle som har hatt litt med barn å gjøre. Spør et barn om de vil ha en pose godteri nå eller to poser neste helg. At at de gjør er kortsiktig betyr at de ikke ser på om dette vil gjøre deres hverdag og generelle liv verre senere. De ser ikke verden slik voksne gjør, og derfor har vi myndighetsalder. At sterke krefter taler for å frata foreldre retten til å engang vite om deres barneskolebarn blir medisinert er så ufyselig stygt at jeg har ikke ord.
- at de ser etter enkle løsninger er jo ganske universelt. Enhver forklaring som fraskriver dem ansvar godtas. Mange fortsetter med dette i voksen alder, da typisk synlig med vektproblemer og alle de myriader av grunner som eksisterer som betyr at det er en annen grunn enn hva man gjør selv for vekta. Det samme her. De har det vondt av forskjellige grunner, kroppen føles feil, de andre jentene i klassen har begynt med baksnakking og sminke, guttene har begynt med for mye knuffing og sport og hierarkiet føles unødvendig og påtvungent, gamle venner er ikke venner lengre fordi man har mindre til felles nå, osv. Det er mange grunner til at prepubertale føler verden er imot dem. Så kommer en forklaring som sier at du er født feil. Derfor føler du deg ille. Hadde du vært født riktig ville du følt deg bra. Og, tro det eller ei, løsningen er en pille. Og så sier voksne at - selvfølgelig ville de ikke velge den løsningen om det ikke var tilfelle. Til det er det for mye negativt som følger. Vel - ikke som de vet om, og ikke som de trenger tenke på før de har blitt dobbelt så gamle. Dobbelt! Ingen tenker så langt frem i tid uansett alder.
 

Så, nei, det er ikke fordi det er trendy. Det er fordi det er enkelt  med en enkel løsning senere. Det er jo bare å ta en pille daglig som de blir fortalt man bare kan slutte med om de ombestemmer seg og så går alt tilbake til normalen.

Er det noen her som ikke hadde tatt en pille for å få flere venner?
Er det noen her som ikke hadde tatt en pille for å bli sosialt akseptert?
Er det noen her som ikke hadde tatt en pille for at angsten skal bli borte?

Ingenting av dette er noe som er mulig uten at man jobber med seg selv, men det selges til barn som en løsning likevel.

 

fokkeslasken skrev (På 4.3.2023 den 15.39):

At det da vil finnes endel folk som ser på hvor triste disse barna er og da tro at det er fordi de er trans, det er jo forståelig. Men det kan altså være andre veien at de blir triste fordi de ikke er trans men forsøker være det - for å si det litt enkelt. Men Gud forby om man skulle sjekke dette. Da hadde man vel blitt hengt opp på torget etter testiklene.

 

...du beskriver at man bør være kritiske til helsevenet når det kommer til helsehjelp rettet mot transpersoner, impliserer at man bør betvile deres konklusjoner, og fremmer forklaringer på kjønnsdysfori basert på spekulasjoner tilsvarende hva anti-trans bevegelsen forsøker å pushe på foreldre.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rapid-onset_gender_dysphoria_controversy

Du oppfordrer andre til å være kritiske til hva barn forteller om seg selv, og til og med til hva helsevesenet sier.

Det er flere grunner til at dette er skadelig, men først og fremst fordi det å avvise et barn sin opplevelse som en fantasi -- og det å avvise hjelp fra helsevesenet på grunn av frykt for feilbehandling -- kan føre til videre opplevelse av isolasjon, ensomhet, og depresjon, hvis farligste konsekvens kan være selvmord.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5127283/

Endret av Red Frostraven
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 minutter siden):

...grunnen til at jeg sa at det fremstår som om du ikke ønsker å hjelpe ditt eget barn er grundig utredet, og om du faktisk har ditt eget barn i kontakt med psykolog oppdatert på nyeste diagnosemanual,

Problemet er ikke feildiagnose. Det er mangel av diagnose da helsetilbudet bare tar barnets egen diagnose for gospel. Så jeg klager ikke på diagnosen. Jeg klager på at det ikke er noen diagnose, ergo ei heller er diagnosemanualens versjon nevneverdig interessant.

Red Frostraven skrev (4 minutter siden):

og barnet ikke har kjønnsdysfori, så beklager jeg på det sterkeste...

Det er jo nettopp det jeg klager på. Det undersøkes aldri. Det er ikke engang snakk om å komme til feil konklusjon. Det er snakk om å bare ta det barnet sier for gospel og kalle dét konklusjonen. Gjøre noe annet i dagens samfunn er bortimot ensbetydende med å få sparken, så jeg skjønner jo godt at ingen tør. Men jeg trenger ikke syntes det er en god løsning for de det gjelder.

Red Frostraven skrev (4 minutter siden):

...men standpunktene du fremmer kan bokstavelig talt skade mennesker hvis foreldre betviler barnet sitt begrunnet i forestillingene du pusher:

Det kan dine også. Du pusher at man skal ta hva barnet sier som den endelige diagnosen, sågar en diagnose god nok til at man kan sette barnet på tung medisinering. Barn tar ikke feil om slikt, som du skrev for en stund tilbake. Det mener jeg er ren galskap som vil og kan skade folk for livet.

Red Frostraven skrev (4 minutter siden):
  Vis skjult innhold

 

 

 

 

 

 

  

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...du beskriver at man bør være kritiske til helsevenet når det kommer til helsehjelp rettet mot transpersoner, impliserer at man bør betvile deres konklusjoner, og fremmer forklaringer på kjønnsdysfori basert på spekulasjoner tilsvarende hva anti-trans bevegelsen forsøker å pushe på foreldre.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rapid-onset_gender_dysphoria_controversy

Nei, jeg sier ikke at man skal være kritisk til helsehjelp mot transpersoner. Derimot sier jeg at man skal være kritisk til manglende helsehjelp mot transpersoner. Det har være kredo og rød tråd gjennom alt hva jeg har skrevet. Det er få ting jeg skulle ønske mer enn at også denne gruppen kunne fått god helsehjelp, men det blir jo bare dårligere og dårligere i all den tid deres egen diagnose bare skal bekreftes uten å engang se om det kan være noe annet. Og der mistenker jeg at foreldre er de største synderene overfor helsepersonnell, men det får være en annen diskusjon.

Det er tross alt relativt grei konsensus om hvordan behandle den unge gruppen barn som opplever kroppsdysfori (som symptom) og selvdiagnostiserer det som kjønnsdysfori, men det innebærer ting man ikke kan si høyt om man vil beholde jobben så de bare sier de er enige og forsøker utsette medisinering for sin pasient så lenge det er mulig mens de "sniker" inn det terapitilbudet som er nødvendig for den pasienten uten å sette navn på det. Dette er bokstavelig talt hva de gjør med disse unge.

Det er egentlig ganske trist.

Lenke til kommentar

Ble litt nysgjerrig her nå, for ut fra hva jeg leser på helsevesenet sine sider så er kjønnsdysfori vel en diagnose som eventuelt settes av kvalifisert personell etter ganske så grundige samtaler? Det etter henvisning fra Barne- og ungdomspsykiatrisk klinikk (BUP) eller privat psykolog. Så er det ikke en psykisk diagnose, men en diagnose som kan settes etter disse samtalene med lege, psykolog og sykepleier. Og får man diagnosen får man deretter oppfølging av psykiater og lege i en evalueringsperiode som ut fra hva jeg ser i snitt varer i ett år, men at det varierer en del individuelt. Det virker ganske grundig, men kanskje er kunnskapen i helsevesenet enda ikke tilfredsstillende på dette området?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Ble litt nysgjerrig her nå, for ut fra hva jeg leser på helsevesenet sine sider så er kjønnsdysfori vel en diagnose som eventuelt settes av kvalifisert personell etter ganske så grundige samtaler? Det etter henvisning fra Barne- og ungdomspsykiatrisk klinikk (BUP) eller privat psykolog. Så er det ikke en psykisk diagnose, men en diagnose som kan settes etter disse samtalene med lege, psykolog og sykepleier. Og får man diagnosen får man deretter oppfølging av psykiater og lege i en evalueringsperiode som ut fra hva jeg ser i snitt varer i ett år, men at det varierer en del individuelt. Det virker ganske grundig, men kanskje er kunnskapen i helsevesenet enda ikke tilfredsstillende på dette området?

Jo, men det er hvis de ikke selv fronter et kjønn. Går man til verks etter boka så er det grundig og nøye.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (18 minutter siden):

Du pusher at man skal ta hva barnet sier som den endelige diagnosen, sågar en diagnose god nok til at man kan sette barnet på tung medisinering

Ungdommene vurderes av et tverrfaglig team før eventuell behandling, og jeg ser ingen grunn til å tvile på kompetansen til disse teamene ved helseforetak.

Jeg glemte et sitat i en tidligere post som er temmelig grovt;
Du har også tidligere sagt:
 

fokkeslasken skrev (På 8.10.2022 den 12.06):

Min datters psykiater sier rundt 80% for disse unge tenåringer som finner ut at de er trans når de nærmer seg puberteten finner ut at det var feil noen år etter.

...som er feil, og fundert på nettopp propaganda spredt av gruppene vi diskuterer, nettopp for å skremme helsepersonell og foreldre.

"The most pervasive and damaging stereotype about transgender children that is used to frighten parents, therapists, and medical professionals is that the vast majority of them are "going through a phase." The "80% desistance" dictum alleges that gender dysphoria, defined as distress with their physical sex characteristics or associated social roles, and identification as trans will remit for approximately 80% of young trans children."

https://psycnet.apa.org/record/2019-04742-004-


"The research on that is minimal, but we do not see too many kids who go through a transition and say, ‘Oops, I was wrong.’ There are some figures out there saying 80% of kids who are gender non-conforming grow up to not be transgender. Those studies, unfortunately, were not of kids who were saying, ‘I am a girl’ or ‘I am a boy’ or ‘I’m non-binary’ (in more kid-friendly terms). Those were studies of kids whose parents took them to treatment because they were worried about the gender non-conformity. Those studies that we often see quoted are based on a very skewed sample of kids who were gender non-conforming and whose parents took them to therapy because they wanted to change something about that gender nonconformity. Often those kids are referred to as ‘potentially trans kids,’ but most of them likely never even identified as transgender."

https://www.fatherly.com/health/what-age-do-transgender-kids-know-trans

 

Endret av Red Frostraven
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (20 timer siden):

Ungdommene vurderes av et tverrfaglig team før eventuell behandling, og jeg ser ingen grunn til å tvile på kompetansen til disse teamene ved helseforetak.

Jeg glemte et sitat i en tidligere post som er temmelig grovt;
Du har også tidligere sagt:
 

...som er feil, og fundert på nettopp propaganda spredt av gruppene vi diskuterer, nettopp for å skremme helsepersonell og foreldre.

"The most pervasive and damaging stereotype about transgender children that is used to frighten parents, therapists, and medical professionals is that the vast majority of them are "going through a phase." The "80% desistance" dictum alleges that gender dysphoria, defined as distress with their physical sex characteristics or associated social roles, and identification as trans will remit for approximately 80% of young trans children."

https://psycnet.apa.org/record/2019-04742-004-


"The research on that is minimal, but we do not see too many kids who go through a transition and say, ‘Oops, I was wrong.’ There are some figures out there saying 80% of kids who are gender non-conforming grow up to not be transgender. Those studies, unfortunately, were not of kids who were saying, ‘I am a girl’ or ‘I am a boy’ or ‘I’m non-binary’ (in more kid-friendly terms). Those were studies of kids whose parents took them to treatment because they were worried about the gender non-conformity. Those studies that we often see quoted are based on a very skewed sample of kids who were gender non-conforming and whose parents took them to therapy because they wanted to change something about that gender nonconformity. Often those kids are referred to as ‘potentially trans kids,’ but most of them likely never even identified as transgender."

https://www.fatherly.com/health/what-age-do-transgender-kids-know-trans

 

Litt klok av skade så tar jeg dine kilder med en solid klype salt, og for å ta de to du tok for deg her så er den første et abstrakt uten noe kvalifiserende. Med andre ord, det kan ikke ettergås. Hadde du selv fått servert dette for noe du er uenig i hadde du forkastet det uten å sjenke det en tanke. Det er hva jeg gjør med dette også.

Den andre er en artikkel som ikke sier noe om kredibiliteten. Den er ikke uventet skrevet av en selvoppnevnt alfabetjournalist - det blir jo litt som når du klager på at feil politisk side eller lignende har sagt noe og da lukker du ørene.

Så her er mitt umiddelbare problem med det som skrives i artikkelen. Det skrives om transbarn selvfølgelig og hvordan slik og sånn rundt dem. Greit nok det. Men så dukker det opp et bittelite avsnitt. Dette er hele:

If a child is gender non-conforming, such as a “boy” who likes to wear dresses, does that mean they’re transgender?

No. That means they may be exploring gender and playing with gender. What we know about trans kids is that they may be engaging in those types of non-conforming behaviors, but they are also typically at that time saying, ‘Hey, I am a girl,’ or ‘Hey, I’m a boy,’ or ‘I don’t really feel like a boy or girl.’ They’re going to be verbalizing that. It will be persistent and consistent across time.

Rosinen i kransepølsen her er selvfølgelig at de sier, som alle er enige om, at disse ikke er transbarn. Så resten av artikkelen må da leses som at den ikke inkluderer de her nevnt. Det betyr at de som er inkludert i alle andre påstander i artikkelen er de som definitivt er trans. Og de bryr jeg meg mindre om, for å si det forsiktig. De kan operere seg til minibusser for alt hva jeg bryr meg.

Og dit går det jo hele tiden i samtaler med deg også. Så fort man uttrykker bekymring sier man visst noe galt om de som er trans når man egentlig sier noe om de som ikke er trans men til forveksling kan oppfattes slik. Det er de som angrer. Derfor ble den undersøkelsen om anger du kom med så malplassert også. Jeg er sågar enig med deg i at anger blant trans helt sikkert er forsvinnende lite, men da snakker vi om de som faktisk er trans. Forskjellen her er selvfølgelig at du sier ingen tar feil eller har blitt matet feilinformasjon og dermed feildiagnostiserer seg selv. Jeg sier at det kan definitivt skje, og sågar legger jeg til at en påstand om at folk ikke tar feil er så åpenbart galt at det er vanskelig å fatte at noen kan tro noe slikt.

Du virker altså til å forveksle hva jeg sier med behandling av de som er korrekt diagnostisert.

Som jo da bringer oss tilbake til at helsevesenet i all hovedsak skal være enig i hva barn selv sier i dag - som er ren og skjær galskap. En større garanti for feildiagnose skal man vel lete lenge etter. Folk tar feil, og barn mer enn noen andre i hele verden. At folk kan i én setning si at vi må ha myndighetsalder fordi de ikke er kapable til å ta valg samtidig som de sier at samme personer ikke kan ta feil er - ja, det er vanskelig å finne ord for slikt.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (23 timer siden):

...som er feil, og fundert på nettopp propaganda spredt av gruppene vi diskuterer, nettopp for å skremme helsepersonell og foreldre.

Får jeg legge til at det er kun du i disse trådene som diskuterer disse gruppene, og du er den eneste som står for eller avskriver på bakgrunn av hvem som sier noe. Dette har et navn forøvrig, og jeg må innrømme at jeg er litt usikker på om du ser det selv at det er dette du gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (2 timer siden):

Dette har et navn forøvrig, og jeg må innrømme at jeg er litt usikker på om du ser det selv at det er dette du gjør.

Jeg gjør etterretning, ja, helt riktig.

Påstanden om 80% er det Heritage Foundation og diverse andre konservative spredere av misinformasjon som står bak, og som står bak spredning av på denne siden av 2010, etter tall fra en bok basert på diagnosemanual DSM-IV som regnet det at barn gikk med motsatt kjønn sine klær, uten å regne seg som trans, som det å være trans, i hensikt å spre misinformasjon om transpersoner.

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg glemte visst denne.

Red Frostraven skrev (På 26.4.2023 den 13.37):

Ungdommene vurderes av et tverrfaglig team før eventuell behandling, og jeg ser ingen grunn til å tvile på kompetansen til disse teamene ved helseforetak.

Like fullt klarte du å ha noe å utsette på at du mente mitt barn ikke var på medisiner. Så ... du mener helsetilbudet har foreskrevet medisiner og jeg nekter, eller hva er egentlig tankegangen din her?

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 minutter siden):

Igjen: 🤔

Hadde det noe som helst forbindelse til det du svarte på?

Absolutt.

Du sprer mye skadelig misinformasjon.

fokkeslasken skrev (1 minutt siden):

Jeg glemte visst denne.

Like fullt klarte du å ha noe å utsette på at du mente mitt barn ikke var på medisiner. Så ... du mener helsetilbudet har foreskrevet medisiner og jeg nekter, eller hva er egentlig tankegangen din her?

Jeg regner med at du har besøkt klinikker oppdatert til det mest moderne diagnosemanualer, og har forkastet psykiateren som sprer misinformasjon ..?

Sa er alt greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (22 minutter siden):

Påstanden om 80% er det Heritage Foundation og diverse andre konservative spredere av misinformasjon som står bak, og som står bak spredning av på denne siden av 2010, etter tall fra en bok basert på diagnosemanual DSM-IV som regnet det at barn gikk med motsatt kjønn sine klær, uten å regne seg som trans, som det å være trans, i hensikt å spre misinformasjon om transpersoner.

Ut ifra alt annet du har sagt virker det mer sannsynlig at du ser på tallene etter de har fått en offentlig diagnose mens de som mener, la oss for diskusjonens skyld si 80%, snakker om de barna som selv mener noe om sin egen tilstand som viser seg å ikke stemme. For skal vi være enig i at jo flere ikke-tilfeller som melder seg jo mer øker sjansen for feilbehandling?

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

Absolutt.

Du sprer mye skadelig misinformasjon.

Ok... Det jeg skrev hadde absolutt ingenting med min informasjon å gjøre, så...

En liten goddagmann økseskaft igjen der.

Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

Jeg regner med at du har besøkt klinikker oppdatert til det mest moderne diagnosemanualer, og har forkastet psykiateren som sprer misinformasjon ..?

Sa er alt greit.

Det er som om du har hoppet over halvparten av hva jeg har skrevet til deg. Det blir slitsomt etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...