Gå til innhold

Usb mottaker


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har flere trådløse mus for pc, å jeg har flere usb mottakere. er det mulig å programere om disse mottakerne så de kan motta signaler fra en annen mus enn orginalen? Ser jo at det finne universale slike små mottakere som man kan kjøpe. Men om jeg kan omprogramere en slik mottaker jeg har så hadde det vært knall

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vidor skrev (23 minutter siden):

Dette er teknisk sett mulig om dingsen/mottaker har firmware som kan oppgraderes, men det kan være alt fra svært vanskelig til lett om noen har ordnet det allerede.

Alternativet er å prøve å bytte ut utstyret slik at en f.eks bruke Logitech sitt universale system (mottaker) som en god del av Logitech-utstyr bruker.

Logitech har nå dessverre 4 forskjellige mottakere på markedet, og ingen går om hverandre dessverre. De har også ett begrenset antall ganger man kan bytte mellom dongler, noe som er helt idiotisk (var rundt 30 ganger). Håper de har endret det.

 

Det enkle svaret til TS: Så lenge det ikke er Bluetooth, så nei. 

Minuset med Bluetooth utstyr, det funker ikke hvis man skal i Bios. Ellers så funker det helt fint som regel.

 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, AndersT2 said:

Logitech har nå dessverre 4 forskjellige mottakere på markedet, og ingen går om hverandre dessverre. De har også ett begrenset antall ganger man kan bytte mellom dongler, noe som er helt idiotisk (var rundt 30 ganger). Håper de har endret det.

Det stemmer sikkert. Det systemet jeg snakker om er det som jeg linket til (logoen er en "stjerne" på orange bunn). Alt utstyret må ha dette for at det skal virke.

spacer.png

Lenke til kommentar
vidor skrev (17 timer siden):

Det stemmer sikkert. Det systemet jeg snakker om er det som jeg linket til (logoen er en "stjerne" på orange bunn). Alt utstyret må ha dette for at det skal virke.

spacer.png

Det er den tredje eldste, Unifying, som vel erstattet alle direkte mottakerne, og implementerte en mer universal versjon, hver mottaker tok vel opptil 6 enheter hvis jeg ikke husker feil.

Nyere kommer enten med Lightspeed mottaker (Spill utstyr som regel) eller Bolt mottaker. Bolt mottakerne er enklere å koble andre til enn den på bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...