Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tyveri av gjenstander for nesten 20k


Tmz

Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg har en litt spesiell sak der det har forsvunnet ting fra leiligheten uten at det er noen synlige tegn på innbrudd. Jeg bor i 1. Etasje i en blokk og det er teoretisk mulig å åpne vinduet fra utsiden når det står åpent selv om det er sånn lås/barnesikring.

Jg har ingen forklaring på hvordan det har forsvunnet men det er snakk om telefon+klokke+pad og jeg husker jeg hadde det hjemme sist og har nå leitet gjennom hele leiligheten uten at det har dukket opp.

 

Jeg har superdekning på innbo forsikringen med en egen andel på 4000 som jeg tenker å bruke da begge deler var ganske nyinnkjøpt og det var veldig surt å miste disse tingene.

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg bør gå frem her. Jeg vet forsikringsselskapene kan være noen sleipe jævler. Det hører med at jeg har en nøkkel på avveie som jeg mistet på jobben. Men jobben er 4 mil unna der jeg bor så tenkte at det var minimal sjanse for at noen kunne vite hvor den hørte til.

 

Tips taes imot med stor takk!

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må begynne med å anmelde forholdet. 

Har du satt vinduet i lås i åpen posisjon, eller snakker du om den lille tappen på siden som må skyves inn for å åpne vinduet fult opp?

Stod det noe adresse på nøkkelen din som kan koble den til din leilighet? Noen på jobben som vet du mistet den og kan ha funnet den?

Lenke til kommentar

Snakker om den lille tappen man må bruke for å åpne vinduet fullt opp. Alt forsvant samtidig. Nøkkelen har et nummer som jeg går utifra stort sett alle nøkler har. Ingen adresse på nøkkelen og meg bekjent er det kun sjefen min som har visst om at nøkkelen er forsvunnet.

Lenke til kommentar

Om dette er en innbruddstyv, så har du og huset ditt vært under oppsyn en stund, garantert. Om en god tyv vil inn, så kommer han inn, null problem. Jeg tipper du fremdeles er under oppsyn, og da kan det være en god idé å anskaffe deg videoovervåking inne i leiligheten mens du er ute. Om det kun er din sjef som vet om nøkkelen, og teoretisk han eller bekjente av han som står bak, så kommer dem nok tilbake, vil jeg tro. Er dette en "vanlig" innbruddstyv, så kommer denne personen neppe i nærheten av boligen din igjen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tmz skrev (38 minutter siden):

Snakker om den lille tappen man må bruke for å åpne vinduet fullt opp. Alt forsvant samtidig. Nøkkelen har et nummer som jeg går utifra stort sett alle nøkler har. Ingen adresse på nøkkelen og meg bekjent er det kun sjefen min som har visst om at nøkkelen er forsvunnet.

Da har du ikke hatt vinduet i forsvarlig låst posisjon. Vinduer kan låses i luftepoaisjon. Det kan føre til avkorting i forsikringen vil jeg tro.

Lenke til kommentar
TwoFace skrev (På 26.3.2023 den 14.26):

Om dette er en innbruddstyv, så har du og huset ditt vært under oppsyn en stund, garantert. Om en god tyv vil inn, så kommer han inn, null problem. Jeg tipper du fremdeles er under oppsyn, og da kan det være en god idé å anskaffe deg videoovervåking inne i leiligheten mens du er ute. Om det kun er din sjef som vet om nøkkelen, og teoretisk han eller bekjente av han som står bak, så kommer dem nok tilbake, vil jeg tro. Er dette en "vanlig" innbruddstyv, så kommer denne personen neppe i nærheten av boligen din igjen.

Lite sannsynelig at dette er min sjef. Han har nok penger selv vil jeg tro. Det er faktisk et mysterium hvordan disse tingene har forsvunnet.

Lenke til kommentar

Ja, den ser ut til å være avskrudd. Skal ta en ordentlig leterunde når jeg kommer hjem bare for å være sikker. Hvis ikke forsøker jeg å bruke innbo. Skal dekke tyveri og siden jeg har vært syk har jeg stort sett bare vært hjemme.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...