Gå til innhold

80C normalt for 5900X i spill?


Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ann på hva du spiller og hva som blir flaskehalsen i systemet, om du spiller eldre spill eller på lavere grafikk/oppløsnings innstillinger hvor du får flere hundre fps og CPUen ligger på 100% så er det ikke så unaturlig at en ligger på 80c , Ryzen skalerer med tilgjengelig kjøling og bruker mer strøm og klokkere høyere om den har mye kjøling og ender da gjerne opp med å bli like varm som ved kjipere kjøleløsninger fordi den klokker høyere.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Evil-Duck said:

Kommer ann på hva du spiller og hva som blir flaskehalsen i systemet, om du spiller eldre spill eller på lavere grafikk/oppløsnings innstillinger hvor du får flere hundre fps og CPUen ligger på 100% så er det ikke så unaturlig at en ligger på 80c , Ryzen skalerer med tilgjengelig kjøling og bruker mer strøm og klokkere høyere om den har mye kjøling og ender da gjerne opp med å bli like varm som ved kjipere kjøleløsninger fordi den klokker høyere.

Ja, er primært snakk om spill som i hvert fall gir meg de 170hz som jeg klarer å få ut av min AW3423DW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...