Gå til innhold

YouTube vil ta betalt for høyere bildekvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sedsberg skrev (18 minutter siden):

1080P fungerer helt fint på Youtube her hos meg. Kan ikke si at det ligner grøt på noe som helst vis. Sikker på at du ikke har valgt 240P? Eller at YT selv har valgt 240P automatisk?

Jada, jeg har alltid full kontroll. Merker veldig kjapt hvis kvaliteten er tatt ned fra 4k til 1080p de gangene appen bytter kvalitet til tross for at jeg alltid velger høyeste kvalitet.

Folk har forskjellige krav til kvalitet så 1080p er nok godt nok for de aller fleste, men jeg blir irritert hvis videoen ikke er tilgjengelig i minst 1440p. 

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Sidekick said:

20-40 timer for 10 minutter innhold? Gjerne gi meg tips til kanaler @BadCat

Vil tippe LinusTechTips er en god kandidat, de har et helt team som jobber med dette. Tida går fort. Er det 10 personer som jobber med et klipp så skal det ikke mer enn 2-4 timer per person før man har nådd 20-40 timer. Attpåtil så kan også en 10 min lang video vare i 1 timer, hvor kun det beste er med.

Fantes vist en video om det også, merk at det har blitt større siden den videoen er laget:

 

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

De tjener mer på merch en de gjør på videoene sine, skal innrømme noen er vellaget men nekter å tro de bruker så mye tid på de fleste av videoene sine, noen kansje, ja, men de fleste, nei. Dessuten har de sponsorer å reklamerer for merch i hver eneste video. Så det er utrolig mye reklame i en LTT video.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Sidekick said:

De tjener mer på merch en de gjør på videoene sine, skal innrømme noen er vellaget men nekter å tro de bruker så mye tid på de fleste av videoene sine, noen kansje, ja, men de fleste, nei. Dessuten har de sponsorer å reklamerer for merch i hver eneste video. Så det er utrolig mye reklame i en LTT video.

Det er sant, de har en video hvor de viser grafer på hvor inntjeningen ligger. YouTube tar visst veldig mye av kaka. 

Her er en video hvor de viser hva de tjener inn på en rekke av videoer de har lagt ut. (Sorry ble litt mye LTT)

Her er og en video som komplimenterer den forrige jeg la ut

 

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Så en video med et kakediagram, de tjener mest på merch. Men med tanke på alt arbeidet i bakgrunnen som skjer i LTT så synes jeg ikke alle videoene er av like bra kvalitet. Veldig mye stressing, reklame for merch, reklame for sponsorer osv. Mengden arbeid de legger i vises hvertfall ikke så godt på alle videoene. 

Wan Show er litt mer chill, da det ikke er så mye stress og scripting, så akkurat den delen av LTT liker jeg bedre

Lenke til kommentar
Sidekick skrev (1 time siden):

20-40 timer for 10 minutter innhold? Gjerne gi meg tips til kanaler @BadCat

Uten noe nøyaktig timetall så ser jeg på mange kanaler som krever veldig mye arbeid. Det er gjerne mye tid på innsamling av informasjon, i tillegg til manus, filming, klipping, effekter og alle minutter/timer med video som ikke er vist.

Eksempler fra min subscription-liste er: VSauce, Veritasium, Curious Droid, Throttle House, Practical EngineeringSlow Mo Guys og sikkert flere. I tillegg til Kurzgesagt og Linus Tech Tips som er linket over her.

Jeg har betalt for premium i flere år og angrer ikke et sekund. Har til og med familieabonnement så samboer og andre i familien også slipper reklame. YouTube er ikke en billig platform å drifte heller.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...