Gå til innhold

Vaskeri-skade


Elin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leverte inn et trekk til en overmadrass for rens. Vaskeriet ødela trekket, og vil erstatte skaden ved å kjøpe ny overmadrass med trekk til oss. Separate trekk til denne madrassen kan ikke kjøpes. De ønsker det ødelagte trekket innlevert, som dokumentasjon. Det syns vi er forståelig, men de sier også at vi må levere selve overmadrassen også - før vi får utlevert erstatningsmadrassen. Er dette vanlig prosedyre? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det blir jo da snakk om at vi kan bli sittende igjen med en form for «restverdi». I den grad det er noen verdi i en overmadrass uten trekk. Så denne restverdien tilfaller altså vaskeriet? 

Skrevet

De kan ikke kreve at du gir dem dette...overmadrassen er din. Hvis du vil beholde den, kan du det. Da ville jeg latt dem velge mellom å betale for ny madrass eller å betale en skredder/systue for å reparere skaden eller sy et nytt trekk. Jeg vet nok hvilket alternativ som vil koste mest.

Noen ganger leverer man inn en mindre del som en reklamasjonssak. Da er det forståelig at du må levere hele produktet tilbake hvis de går med på gi deg et nytt produkt. Ofte gidder de ikke å kreve dette heller.

 

Skrevet

De kan jo også beholde overmadrassen selv og bare gi deg nytt trekk.
Men klarer ikke helt å se hva som er problemet med å levere overmadrassen til de.

Du skal jo ikke tjene på at de ødelegger noe heller..

Skrevet
28 minutes ago, Elin said:

Ja, det blir jo da snakk om at vi kan bli sittende igjen med en form for «restverdi». I den grad det er noen verdi i en overmadrass uten trekk. Så denne restverdien tilfaller altså vaskeriet? 

Hvorfor skulle den ikke det? Du tjener jo tross alt på å få en ny overmadrass allerede? Hvorfor skulle det være enda mer lønnsomt?

Skrevet
13 minutes ago, aklla said:

De kan jo også beholde overmadrassen selv og bare gi deg nytt trekk.
Men klarer ikke helt å se hva som er problemet med å levere overmadrassen til de.

Du skal jo ikke tjene på at de ødelegger noe heller..

Det er bare et problem hvis trådstarter ønsker å beholde madrassen.

Hvorfor skal ikke trådstarter "tjene noe" på at vaskeriet har ødelagt noe forresten? Kunden får ikke dekket tapt tid og utgifter knyttet til å reklamere på et produkt, så er det noe bedre at kunden TAPER på at et firma ødelegger tingene deres?
 

Skrevet

TS kan jo, men kan neppe kreve å sitte med mer fortjeneste enn at skaden blir erstattet..
TS kan jo prøve seg med en regning til vaskeriet for tapt tid og utgifter.

Evt ta det via forbrukerrådet.

Skrevet (endret)

Dere har et poeng. TS blir som Krøsus å regne, der hun sitter med en fortjeneste på 1 stk ødelagt overmadrass 🤣

Endret av kote

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...