Elin Skrevet 23. februar 2023 Skrevet 23. februar 2023 Leverte inn et trekk til en overmadrass for rens. Vaskeriet ødela trekket, og vil erstatte skaden ved å kjøpe ny overmadrass med trekk til oss. Separate trekk til denne madrassen kan ikke kjøpes. De ønsker det ødelagte trekket innlevert, som dokumentasjon. Det syns vi er forståelig, men de sier også at vi må levere selve overmadrassen også - før vi får utlevert erstatningsmadrassen. Er dette vanlig prosedyre?
Espen Hugaas Andersen Skrevet 23. februar 2023 Skrevet 23. februar 2023 Vet ikke om det er noe som kan kalles vanlig prosedyre. Men er det urimelig? I mitt syn er det kanskje litt smålig, men ikke direkte urimelig. Det er bare en måte å sikre at dere ikke blir beriket av deres feil.
Reg2000 Skrevet 23. februar 2023 Skrevet 23. februar 2023 Det burde vel være helt greit? De har jo sagt dere skal få ny overmadrass?
Elin Skrevet 23. februar 2023 Forfatter Skrevet 23. februar 2023 Ja, det blir jo da snakk om at vi kan bli sittende igjen med en form for «restverdi». I den grad det er noen verdi i en overmadrass uten trekk. Så denne restverdien tilfaller altså vaskeriet?
kote Skrevet 23. februar 2023 Skrevet 23. februar 2023 De kan ikke kreve at du gir dem dette...overmadrassen er din. Hvis du vil beholde den, kan du det. Da ville jeg latt dem velge mellom å betale for ny madrass eller å betale en skredder/systue for å reparere skaden eller sy et nytt trekk. Jeg vet nok hvilket alternativ som vil koste mest. Noen ganger leverer man inn en mindre del som en reklamasjonssak. Da er det forståelig at du må levere hele produktet tilbake hvis de går med på gi deg et nytt produkt. Ofte gidder de ikke å kreve dette heller.
aklla Skrevet 23. februar 2023 Skrevet 23. februar 2023 De kan jo også beholde overmadrassen selv og bare gi deg nytt trekk. Men klarer ikke helt å se hva som er problemet med å levere overmadrassen til de. Du skal jo ikke tjene på at de ødelegger noe heller..
Reg2000 Skrevet 23. februar 2023 Skrevet 23. februar 2023 28 minutes ago, Elin said: Ja, det blir jo da snakk om at vi kan bli sittende igjen med en form for «restverdi». I den grad det er noen verdi i en overmadrass uten trekk. Så denne restverdien tilfaller altså vaskeriet? Hvorfor skulle den ikke det? Du tjener jo tross alt på å få en ny overmadrass allerede? Hvorfor skulle det være enda mer lønnsomt?
kote Skrevet 23. februar 2023 Skrevet 23. februar 2023 13 minutes ago, aklla said: De kan jo også beholde overmadrassen selv og bare gi deg nytt trekk. Men klarer ikke helt å se hva som er problemet med å levere overmadrassen til de. Du skal jo ikke tjene på at de ødelegger noe heller.. Det er bare et problem hvis trådstarter ønsker å beholde madrassen. Hvorfor skal ikke trådstarter "tjene noe" på at vaskeriet har ødelagt noe forresten? Kunden får ikke dekket tapt tid og utgifter knyttet til å reklamere på et produkt, så er det noe bedre at kunden TAPER på at et firma ødelegger tingene deres?
aklla Skrevet 23. februar 2023 Skrevet 23. februar 2023 TS kan jo, men kan neppe kreve å sitte med mer fortjeneste enn at skaden blir erstattet.. TS kan jo prøve seg med en regning til vaskeriet for tapt tid og utgifter. Evt ta det via forbrukerrådet.
Loko Skrevet 23. februar 2023 Skrevet 23. februar 2023 TS blir beriket med en NY UBRUKT madrass. Er bare smålig å skulle kreve å få i pose og sekk. 1
kote Skrevet 23. februar 2023 Skrevet 23. februar 2023 (endret) Dere har et poeng. TS blir som Krøsus å regne, der hun sitter med en fortjeneste på 1 stk ødelagt overmadrass 🤣 Endret 23. februar 2023 av kote
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå