Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kjøkken og hvitevarer


Anbefalte innlegg

Hei,
jeg skal ha nytt kjøkken, og  kommer trolig til å gå for IKEA-kjøkken. Evt kjøkken på finn.no om jeg kommer over noe som kan egne seg.
Jeg ønsker å prøve å komme så rimelig unna  som mulig, men uten at det skal gå på bekostning av kvalitet.

Så da er mitt spm..

Bør jeg se etter andre hvitevarer enn de fra IKEA?
Bør jeg kikke etter brukte hvitevarer på finn.no?
Hva vil gi det "beste" kjøpet av kjøkken+hvitevarer mtp pris og kvalitet?

(det er et lite L-formet kjøkken, og jeg skal ikke ha overskap). Men trenger komfyr, platetopp, oppvaskmaskin og  kjøleskap/frys (kombi).

 

På forhånt takk for svar! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er riktignok 10 år siden, men da kjøpte jeg samme hvitevarer fra IKEA som du skal ha. Funket brillefint, utenom et kombiskap som måtte byttes. Ble aldri noe diskusjon. 

Du kan antagelig finne brukte ikea hvitevarer billig på finn. Sikkert fra andre merker også. Kjøpte hvitevarer til et annet sted for et år siden. Da ble det miele, utenom kombiskap som er fra ikea igjen, hehe. Miele føles som bedre kvalitet, men det ble rent med ikea og vannet kokte opp. Antagelig mindre forskjeller enn jeg liker å tro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg ville vurdert Epoq frå Elkjøp. Det er av og til på 40-50% rabatt, samt rabatt på kvitevarer i tillegg. IKEA-kvitevarene eg har vore borti tidlegare har vore dårlege greier som eg aldri ville vurdert å kjøpe. Det kan sjølvsagt ha endra seg.

Etter å ha brukt eit Epoq-kjøken i fem år så likar eg det betre enn Ikea.

Lenke til kommentar

Ja, valget står mellom epoq og Ikea.. var nettopp og fikk tegnet Epoq-kjøkken for noen dager siden.

Men likte utvalget og designet/fargevalg litt bedre hos Ikea.. og prisen var noe bedre, selv om Epoq har kampanje (5000 i gavekort på hvitevarer for hver 20000 brukt på kjøkken)

Endret av Seig2
Lenke til kommentar

Hvitevarene fra IKEA er ofte fra Whirlpool og Electrolux, og har helt OK kvalitet. Sjekk rundt, gjerne outlet på power.no og elkjop.no, da får du 5 års reklamasjonsrett fra din kjøpsdato, og 20 % hvis det er supertilbud og du har DNB kundeprogram. Hvis du kjøper brukt (finn.no eller andre steder), sjekk hvor gammelt det er, og trekk fra 20 % verditap pr år (nytt er 100 % verdi, 4 år gammelt er (100-80=) 20 % verdi. Få alltid med kvittering, ellers er det bare å kassere når det klikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Seig2 skrev (1 time siden):

Ja, valget står mellom epoq og Ikea.. var nettopp og fikk tegnet Epoq-kjøkken for noen dager siden.

Men likte utvalget og designet/fargevalg litt bedre hos Ikea.. og prisen var noe bedre, selv om Epoq har kampanje (5000 i gavekort på hvitevarer for hver 20000 brukt på kjøkken)

Dersom du går i disse ulike facebook-gruppene (oppussing, husbygging, interiør) og bruker søkefunksjonen på «epoq». Så vil du finne et hav av negative omtaler. Basert på det ville jeg sterkt anbefalt Ikea over Epoq. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...