Gå til innhold

Problemer med å gjenopprette min google-konto


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt innbrudd i bilen, og både laptop og mobil ble stjålet. Som en følge av dette har jeg kjøpt ny mobil og byttet mitt mobilnummer.

Nå er problemet at jeg ikke får logget på min google-/gmail-konto. Dermed får jeg heller ikke gjennompprettet min android, telefonnummer, apper jeg har kjøpt osv. på min nye telefon.

Vanskelig dette, for i og med at jeg har 2 trinns verifikasjon, er det bare mulig å sende bekreftelseskode til det gamle nummeret, selv om jeg har brukernavn og passord. Det er ikke mulig å gå inn å endre til nytt mobilnummer før jeg har vært inne og logget meg på med dobbel verifisering. I og med at både laptop og mobil ble stjålet, har jeg ingen andre enheter som har vært innogget på den gamle google-kontoen.

Det virker som det er helt umulig å komme i kontakt med noen i Google, og når jeg klikker på "hjep" kommer det bare opp noen generelle forslag som ikke løser mitt problem. Er det noen som kan hjelpe meg ut av denne knipa?

 

Edit: Uups, ser at denne er lagt i generell spilldiskusjon, og ikke generell diskusjon. Beklager 😩

Endret av gustav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mye som skurrer her.. Jeg har aldri noensinne lagret mobilen min i bilen.. Og hvis jeg mistet en mobil eller et SIM-kort så hadde jeg aldri i min villeste fantasi valgt å anskaffe et nytt nummer.. Bare det å endre e-postleverandør og dermed e-postadresse er noe jeg ikke har gjort siden 2004 siden det i seg selv er et helvete uten like.. Kan ikke tenke meg hvor mye frustrasjon som kommer ut av bytte av mobiltelefonnummer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ali q skrev (7 minutter siden):

Det er mye som skurrer her.. Jeg har aldri noensinne lagret mobilen min i bilen.. Og hvis jeg mistet en mobil eller et SIM-kort så hadde jeg aldri i min villeste fantasi valgt å anskaffe et nytt nummer.. Bare det å endre e-postleverandør og dermed e-postadresse er noe jeg ikke har gjort siden 2004 siden det i seg selv er et helvete uten like.. Kan ikke tenke meg hvor mye frustrasjon som kommer ut av bytte av mobiltelefonnummer..

Du har tydeligvis aldri badet ute før.
Mange andre grunner til at en legger igjen mobilen i bilen, men det er også en grunn til at hanskerommet kan låses.
Folk slenger de stort sett bare inn i bilen, synlig for tyvene å se. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (20 minutter siden):

Du har tydeligvis aldri badet ute før.

Senest nå i juleferien, men det var en blanding av å ta med mobilen til stranden/bassenget og å la mobilen ligge igjen på hotellrommet og kun ha med smartklokken ned til bassenget/stranden.. Selv hvis jeg kjørte til en strand for å bade utendørs, og selv hvis jeg var helt alene uten venner og bekjente, så hadde jeg nok ikke latt mobilen ligge igjen i bilen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så at jeg hadde fått 6 svar, og håpet da på at noen hadde gitt meg løsningen, men takk til deg Dubious, for at du i det minste var saklig ;)

ali q, har du aldri hatt et øyeblikk i ditt liv hvor du har mistet hodet litt? Jeg gikk ut av bilen for å handle på vei hjem fra jobb. Dessverre tror jeg mobilen lå synlig i forsetet på bilen, mens laptopen ikke var veldig synlig da den lå på gulvet bak i en pc-veske som har omtrent samme farge som gulvet i bilen. Brukte Happybytes, og var innom flere butikker i dag, men ingen av dem kunne gi meg et nytt sim-kort som jeg kan bruke med Happybytes, og derfra får jeg ikke et nytt sim-kort før kanskje onsdag. Grunnen til bytte av nummer? Jeg fikk  tilbud om noe som nærmest er et gullnummer. Synes dessuten det er greit å bytte ettersom kriminelle har hatt kloa i min telefon. Hadde håpet å få ordenet dette i løpet av helgen, med gode svar herfra, men det var tydeligvis for mye å håpe på 😐

Skjønner ikke hva du snakker om ali q (igjen), om endring av e-postleverandør. Jeg har ikke nevnt at jeg skal endre e-postleverandør.

Nye telefonen fungerer som en kule den (med midlertidig ny google-profil), har fått gjenopprettet bank-id og det meste av det andre ettersom jeg bruker Bitwarden til å oppbevare passord, men skulle gjerne fått benyttet appene jeg har kjøpt på google play, og ellers det jeg skrev i første post.

Så igjen, er det noen som har forslag til løsning? Hvis ikke er det null poeng i å svare ;)

 

Lenke til kommentar

Hvis det du skrev i siste post er sannferdig så har du allerede beskrevet løsningen her; Vente til du får et SIM-kort med ditt gamle nummer og bruke recovery-funksjonene tilknyttet Google-kontoen som igjen er linket til det nummeret... Å kontakte Google og bevise at du er den du er med bilder av Pass etc. vil ta betydelig lengre tid enn å bare vente på at du igjen kan motta engangskoder fra Google account recovery-funksjonene som er automatiserte..

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS skrev (10 minutter siden):

Hvis det du skrev i siste post er sannferdig så har du allerede beskrevet løsningen her; Vente til du får et SIM-kort med ditt gamle nummer og bruke recovery-funksjonene tilknyttet Google-kontoen som igjen er linket til det nummeret... Å kontakte Google og bevise at du er den du er med bilder av Pass etc. vil ta betydelig lengre tid enn å bare vente på at du igjen kan motta engangskoder fra Google account recovery-funksjonene som er automatiserte..

Takk for svar! Ja det stemmer, jeg har løsningen, men det skjer trolig ikke før på onsdag, og det er litt lenge å vente, så jeg håpet å få ordnet det i helgen, hvis noen hadde noen gode tips her. Setter jo veldig pris på at sikkerhet blir ivaretatt, men akkurat i dette tilfelle rammer det meg selv. Fikk ordnet med bank-id da til og med banken hadde åpen kundeservice i dag, så det er litt vanskelig å forholde seg til at disse store konsernene som soper inn penger i Norge ikke kan ha en litt mer tilgjengelig kundeservice.

Lenke til kommentar

I banken er du kunden. I Google sitt perspektiv er du produktet. Dersom du hadde betalt for Google-kontoen din direkte så hadde du hatt et poeng angående kundeservice, men du betaler ingenting og har krav på fint lite. Pengene de soper inn kommer fra reklamebransjen som du blir solgt til siden du er produktet. Det er også andre grunner til at de utelukkende har automatiserte systemer, det er nettopp profitabelt, imotsetning til (døgnåpen) kundeservice som koster skjorta siden det må bemannes opp til å dekke peaker, men det er vanskelig å bemanne ned når behovet ikke er til stede på kort varsel. Bruk denne ventetiden på å lære denne lærepengen til neste gang, så kanskje du har litt bedre disaster recovery rutiner når du blir låst ute neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...