Gå til innhold

Uhrenholt Jacobsen i hardt vær


Anbefalte innlegg

Astrid Uhrenholt Jacobsen har virkelig fått en bratt læringskurve i IOC-sirkuset: https://www.nrk.no/sport/se-ilden-slukne-1.16277212

Hun filosoferer åpent rundt de mest idealistiske prinsippene i idretten, men blir utnyttet eller bevisst/ubevisst misforstått av fraksjonene i IOC.
At dette kan få konsekvenser for et evt fremtidig norsk OL, viser bare hvor angstbitersk og politisert denne organisasjonen har blitt.
Er det på tide å vingestekke denne «stat i staten» ?

Filosofering, prinsipper og strategivalg må diskuteres på bakrommet og bak lukkede dører. Deretter kan en omforent beslutning offentliggjøres.
Hvis den diskusjonen slipper ut i offentligheten blir det svært vanskelig å styre utviklingen.

En klassisk felle som uerfarne politikere ofte går i når de får tunge stillinger og ikke samtidig passer sin egen rygg.
Ikke merkelig at politikere flest blir beskyldt for å ikke svare eller drive tåkeprat i kontroversielle spørsmål….

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste transkriptet av innspillet som at den norske holdningen var at utøvere ikke burde utestenges kun basert på landtilhørighet. Med masse filosofering rundt. Så det er ikke rart at det ble tatt til inntekt for den holdningen i IOC hvis det var nettopp det de ønsket seg/"hadde bestilt". Og så ser jeg at alle utøvere som faktisk har uttalt seg mener det stikk motsatte. Og det blir klaget på fullstendig fravær av kommunikasjon. For meg ser det harde været fullt fortjent ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
bo1e skrev (10 timer siden):

Jeg leste transkriptet av innspillet som at den norske holdningen var at utøvere ikke burde utestenges kun basert på landtilhørighet. Med masse filosofering rundt. Så det er ikke rart at det ble tatt til inntekt for den holdningen i IOC hvis det var nettopp det de ønsket seg/"hadde bestilt". Og så ser jeg at alle utøvere som faktisk har uttalt seg mener det stikk motsatte. Og det blir klaget på fullstendig fravær av kommunikasjon. For meg ser det harde været fullt fortjent ut.

Man kan si hva man vil om AUJ, men realpolitiker blir hun neppe. Hun har tydeligvis vært starstrucked av maktens tinder og glemt dem hun representerer

Levenet er dessuten typisk for IOC som gjennom lang tid har fått massiv kritikk for pengejag, korrupsjon, maktarroganse og politisering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...