Gå til innhold

Overføre nettleser og mail fra stasjonær til laptop?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å overføre mine mailkontoer og Firefox-bokmerker og andre innstillinger. Kan dette gjøres via wi-fi eller må jeg kopiere og innstallere ved bruk av f.eks Acronis True Image? Hd-en på laptopen er ganske liten i forhold til pc-ens hd, så jeg får ikke overført om jeg kjører en speilkopiering.

Noen her som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hårek skrev (På 29.1.2023 den 8.59):

Bruk USB minnepinne / eksterndisk for å overføre filer. Filene får du fra 'Export' funksjonen i nettleser.
Export Firefox bookmarks to an HTML file to back up or transfer bookmarks
Speilkopiering gjøres bare for å bytte disk i en PC eller mellom to helt like maskiner. 

Takk for info. Fikk overført bokmerkene mem ikke i mapper som ligge ved siden av hverandre over nettleservinduet. hvordan får man det til?

Lenke til kommentar
31 minutes ago, Lyncs said:

Takk for info. Fikk overført bokmerkene mem ikke i mapper som ligge ved siden av hverandre over nettleservinduet. hvordan får man det til?

Der må du nok gjøre litt selv.

1. Gå til innstillinger, Bookmarks, Show bookmarks toolbar  (Hvis den ikke allerede er synlig)

2. Gå til innstillinger, Bookmarks, Manage bookmarks
og så må du flytte de mappene du ønsker å se fra Bookmarks Menu til Bookmarks Toolbar

edit: med 'innstillinger' mener jeg det som på engelsk heter 'application menu' og som er vist som tre horisontale streker plassert over hverandre. (Ofte kalt en 'hamburger'.)

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Om Thunderbird bruker IMAP for å vise e-mail så ligger alt på server, så du kan bare installere Thunderbird på ny pc/laptop.

Om du bruker POP, og e-mail ligger på PC så må en vel kopiere de over (se etter en beskrivelse hvordan det gjøres).

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...