Gå til innhold

Ebay refund - Varen dukket opp senere


Anbefalte innlegg

Bestilte noe ( fra UK) på Ebay. Det gikk over den tiden da du kan åpne sånn money back garantisak. 
Dagen etter kom det melding at de alt hadde refundert beløpet til meg ( ca kr 1000).
De skrev at de så at varen var blitt sendt til feil adresse. Fant ut at det var Ebay som utbetalte, ikke selgeren.

Nå 3 mndr senere, dukker varen opp.
Bør jeg gi beskjed da? Vil gjerne ordne opp i det. Eller blir det for dumt å gjøre det nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
0laf skrev (28 minutter siden):

eBay betaler ingenting, de krever pengene tilbake fra selgeren.

Normal folkeskikk er å kontakte selger, å gjøre opp for seg, selv om du nok kan komme unna med å bare holde kjeft.

Spurte faktisk selgeren om det, og fikk til svar at de ikke får krav, og at det var Ebay som betalte.
Tror det kan være en annen prosedyre som er brukt her?
Så det er egentlig derfor jeg spør.
Sa jo at jeg ønsket å ordne opp, bare usikker på hvordan og lurte på om noen har vært utfor akkurat samme.
Får bare spørre Ebay først da tenker jeg

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (15 minutter siden):

Spurte faktisk selgeren om det, og fikk til svar at de ikke får krav,...


Da har selgeren misforstått, eBay betaler ikke slike krav av egen lomme, det trekkes etter hvert fra selgeren.

Du får i så fall ta kontakt med eBay, å spørre de om hvordan det skal ordnes?

Lenke til kommentar

Det skjer i veldig sjeldne tilfeller at eBay refunderer kjøper uten å trekke dette fra selgeren, men det er så unntaksvis at selv eBayselgerene på r/flipping freaker ut de gangene det utrolig nok skjer.

Jeg handler så mye på eBay at det er tilnærmet umulig å fange opp at en refundert pakke kommer 9 mnd senere (halvt år etter den skulle ankommet), så jeg har helt gitt opp å kontakte selgeren de gangene det skjer. Hadde jeg ikke hatt snooze funksjon i Gmail så hadde jeg aldri fanget opp at delivery window på pakkene var overskredet heller (var først under Corona jeg måtte begynne å få bedre kontroll på en eller annen måte, for alt for mange ganger klaget jeg for sent for eBay sin MBG). Ikke mitt problem at sendingsmåten selger har valgt feilet, det får de ta på sin kappe. Ofte må jeg jo kjøpe fra noen andre når pakken ikke kommer frem, og så ender jeg opp med flere av samme vare selv om jeg kun trenger en.

Endret av ali q
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...