Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil legalisering av sexkjøp forebygge mange problemer hos menn?


Gjest bb0a9...1f6

Anbefalte innlegg

Gjest bb0a9...1f6

En tanke jeg har og ønsker innspill. 

Det ser ut som mange menn sliter fordi de ikke får sex. Om sexkjøp ble legalisert, tror dere menn ville vært mindre ensomme, mer lykkelige og kunne det alt i alt økt livskvaliteten for menn? Det siste året har jeg sett flere menn her inne skrive om at de er ensomme og savner nærhet og sex. Om sexkjøp ble lovlig kunne menn fått nærhet og sex uten problemer. 

For meg virker det som om det kan være en løsning og øke den psykiske helsen hos menn. Hva tenker dere? 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
17 minutes ago, Guest bb0a9...1f6 said:

En tanke jeg har og ønsker innspill. 

Det ser ut som mange menn sliter fordi de ikke får sex. Om sexkjøp ble legalisert, tror dere menn ville vært mindre ensomme, mer lykkelige og kunne det alt i alt økt livskvaliteten for menn? Det siste året har jeg sett flere menn her inne skrive om at de er ensomme og savner nærhet og sex. Om sexkjøp ble lovlig kunne menn fått nærhet og sex uten problemer. 

For meg virker det som om det kan være en løsning og øke den psykiske helsen hos menn. Hva tenker dere? 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Man blir ikke mindre ensom bare fordi man kan betale for sex.

Personlig er jeg for å gjøre det lovlig med sexkjøp, men det handler mer om å gi rettsikkerhet og trygghet til sexarbeidere.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hadde sikkert vært fint for noen menn, men det hadde nok vært enda bedre for de som driver med prostitusjon. Merkelig at det skal være lov og selge men ikke kjøpe, prostituerte selv sier det fører til dårligere tid til og ta en vurdering av kunden som er stresset pga det ulovlige ved det og dermed større risiko for den prostituerte som må ta et raskt valg. Det er jo også nesten alltid en eller annen form for organisert kriminalitet involvert, menneskehandel og halliker med voldelige tendenser, jeg greier virkelig ikke å se hva fordelen med denne formen for lovlig/ulovlig prostitusjon fører med seg. Det burde vært regulert som så mye annet som er utsatt for moralistisk framfor rasjonell tankegang.

Hadde vi fått regulert prostitusjon med bordeller så er det naturlig nok hygieniske tiltak for alle involvert, sikkerhet for de prostituerte og ikke minst skatteinntekter, det er bra for alle involvert.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
shockorshot skrev (1 minutt siden):

Man blir ikke mindre ensom bare fordi man kan betale for sex.

Personlig er jeg for å gjøre det lovlig med sexkjøp, men det handler mer om å gi rettsikkerhet og trygghet til sexarbeidere.

Mange menn som sier de kjøper sex fordi de er ensomme. Så da antar jeg at de blir mindre ensomme? 

nacario skrev (1 minutt siden):

Vanskelig å si. Kanskje. Men koster det ikke en del da? Jeg hadde uansett sikkert følt meg trist etterpå da jeg heller vil ha nærhet med noen som vil ha meg av de rette grunner, ikke fordi jeg betaler.

Det vil nok koste en del, men det er vel verdt å betale for det om det løser problemer med ensomhet og mangel på sex? 

 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6 skrev (Akkurat nå):

Mange menn som sier de kjøper sex fordi de er ensomme. Så da antar jeg at de blir mindre ensomme? 

Det vil nok koste en del, men det er vel verdt å betale for det om det løser problemer med ensomhet og mangel på sex? 

 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Hvis det løser det for den enkelte så ja da antar jeg vel det

Lenke til kommentar

Vi lever i et samfunn hvor det er helt lovlig å gå på onlyfans og betale for å se en dame fingre seg selv, men betaler man for en blowjob så risikerer du å havne i fengsel.

 

Så ja, jeg syns sexkjøp burde vært lov. Så lenge sexsalget skjer frivillig fra en person som ikke er tvunget til det.

Endret av Deechon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Guest bb0a9...1f6 said:

Mange menn som sier de kjøper sex fordi de er ensomme. Så da antar jeg at de blir mindre ensomme? 

Mange menn er elendige til å uttrykke seg og forstå sine egne følelser. Derav voldeligheten og selvmordsstatistikken som blir dominert av oss. Vi blir ikke mindre ensomme av sex alene. Vi blir mindre ensomme av å få betydningsfulle relasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
Deechon skrev (Akkurat nå):

Vi lever i et samfunn hvor det er helt lovlig å gå på onlyfans og betale for å se en dame fingre seg selv, men betaler man for en blowjob så risikerer du å havne i fengsel.

 

Så ja, jeg syns sexsalg burde vært lov. Så lenge sexsalget skjer frivillig fra en person som ikke er tvunget til det.

Nå lurte jeg ikke på om man mener at sexkjøp bør være ulovlig eller ikke, men om det kan forebygge eksempelvis psykiske problemer hos menn og forebygge ensomhet da menn ofte sliter fordi de ikke får intimitet med en kvinne. 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
shockorshot skrev (1 minutt siden):

Mange menn er elendige til å uttrykke seg og forstå sine egne følelser. Derav voldeligheten og selvmordsstatistikken som blir dominert av oss. Vi blir ikke mindre ensomme av sex alene. Vi blir mindre ensomme av å få betydningsfulle relasjoner.

Men kan det være at selvmordsstatistikken hadde gått ned om sexkjøp ble lovlig? Da betalte mannen for eksempel et par tusen for en time til rådighet med en kvinne som han kunne snakket om alt med, hatt sex med og vært nærme. Noen prostituerte forteller at noen menn bare vil snakke og kose for eksempel. Det må jo være til hjelp? 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar
nacario skrev (Akkurat nå):

Hvis det løser det for den enkelte så ja da antar jeg vel det

Bedre enn ingenting antar jeg, en kan vel legge litt ekstra spenn på bordet og få en såkalt "kjæreste" opplevelse, så en utviklingshemmet som hadde den pakka en gang i måneden, dette var noen år siden, men han mente det var en trivelig greie for en fyr som ingen andre ville ha noe med å gjøre.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Bedre enn ingenting antar jeg, en kan vel legge litt ekstra spenn på bordet og få en såkalt "kjæreste" opplevelse, så en utviklingshemmet som hadde den pakka en gang i måneden, dette var noen år siden, men han mente det var en trivelig greie for en fyr som ingen andre ville ha noe med å gjøre.

 

 

Jeg så en dokumentar fra Danmark for mange år siden om utviklingshemmede som kjøpte sex. Husker ikke navnet på den, men den var tankevekkende for meg iallfall. 

For meg virker det som om sex er noe av det viktigste for menn og når de ikke har tilgang på det så begynner de å slite. Når man leser innleggene fra ensomme menn her inne og på andre nettsted så handler det som oftest alltid om sex. Leser man tråden om dating så er det sex som nevnes. Om mennene kunne kjøpe sex og få det akkurat som de ville når det kom til det seksuelle, vil jeg anta at det gjorde dem lykkelige. 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar

Jeg mistenker at det hjelper veldig lite på ensomheten, og kanskje bidrar til å sementere den og senke selvfølelsen ytterligere. Kanskje kan det også bidra til å øke avstanden til kvinner og fungere som en hvilepute. Dette er selvfølgelig basert på spekulasjon, men jeg har vondt for å tro at friske menn som sliter vil få det noe bedre av dette. Av menn er det kanskje de som har det ok og "skeier ut" en gang i blant som vil nyte best av lettere og tryggere tilgang. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
herzeleid skrev (1 minutt siden):

Jeg mistenker at det hjelper veldig lite på ensomheten, og kanskje bidrar til å sementere den og senke selvfølelsen ytterligere. Kanskje kan det også bidra til å øke avstanden til kvinner og fungere som en hvilepute. Dette er selvfølgelig basert på spekulasjon, men jeg har vondt for å tro at friske menn som sliter vil få det noe bedre av dette. Av menn er det kanskje de som har det ok og "skeier ut" en gang i blant som vil nyte best av lettere og tryggere tilgang. 

Tenker at det vil da hjelpe litt? Han har det møtet å se frem til, og han har en time eller to (alt etter hva han betaler for) til rådighet hvor han kan ha en samtalepartner, sexpartner og omsorgsperson. Hvordan vil det øke avstanden til kvinner om han fra før ikke har noe forhold til de? Eldre menn som ikke har sjans på yngre kvinner, og som er ulykkelige som følge av det, kan få oppleve å være med yngre kvinner gjennom sexkjøp fremfor å ta til takke med en eldre røy de ikke ønsker å være med i utgangspunktet. For å være ærlig ser jeg kun fordeler med dette og syns det er rart hvorfor det ikke blir brukt som argumentasjon når det kommer til legalisering. Tror på sikt det kan redde mange menn fra ensomheten og de slipper å føle seg som tapere som aldri får sex og lignende. 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Guest bb0a9...1f6 said:

Men kan det være at selvmordsstatistikken hadde gått ned om sexkjøp ble lovlig? Da betalte mannen for eksempel et par tusen for en time til rådighet med en kvinne som han kunne snakket om alt med, hatt sex med og vært nærme. Noen prostituerte forteller at noen menn bare vil snakke og kose for eksempel. Det må jo være til hjelp? 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Nei, menn i 40-50års alderen tar ikke selvmord fordi kona som skilte seg plutselig ikke tilbyr sex.

De tar selvmord fordi de aldri har lært seg å håndtere følelsene sine, har ikke bygd relasjoner med venner etter de fikk kids, brukt kona som psykolog som nå plutselig ikke er der lengre, har mistet barna sine kanskje, og nå er plutselig helt alene uten egenskapene som trengs for å bygge nye relasjoner. Og så opplever de for første gang i sitt liv en helt jævlig depresjon, uten å vite hvordan man skal takle eller uttrykke de følelsene på en sunn måte.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6 skrev (11 minutter siden):

For meg virker det som om sex er noe av det viktigste for menn og når de ikke har tilgang på det så begynner de å slite.

Nuvel enkelte kanskje, men sex er selvfølgelig viktig, men det er det vel for alle.

 

Gjest bb0a9...1f6 skrev (12 minutter siden):

Om mennene kunne kjøpe sex og få det akkurat som de ville når det kom til det seksuelle, vil jeg anta at det gjorde dem lykkelige. 

Lykkelig er å dra det langt, men det er klart en time med en kvinne kan sikkert være til hjelp for mange, i det minste fylle et seksuelt behov som ikke 100% dekkes av frøken høyre.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Nuvel enkelte kanskje, men sex er selvfølgelig viktig, men det er det vel for alle.

 

Lykkelig er å dra det langt, men det er klart en time med en kvinne kan sikkert være til hjelp for mange, i det minste fylle et seksuelt behov som ikke 100% dekkes av frøken høyre.

Er nok mer viktigere for menn enn kvinner. Som oftest er det kvinnen i forholdet som går lei av sex, spesielt når hun må stå i jobb og barneoppdragelse, samtidig som hun tar vare på hus og hjem. Biologisk sett ønsker også menn å ha sex med så mange som mulig, denne muligheten får de ved sexkjøp. 

 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6 skrev (2 minutter siden):

Tenker at det vil da hjelpe litt? Han har det møtet å se frem til, og han har en time eller to (alt etter hva han betaler for) til rådighet hvor han kan ha en samtalepartner, sexpartner og omsorgsperson. Hvordan vil det øke avstanden til kvinner om han fra før ikke har noe forhold til de? Eldre menn som ikke har sjans på yngre kvinner, og som er ulykkelige som følge av det, kan få oppleve å være med yngre kvinner gjennom sexkjøp fremfor å ta til takke med en eldre røy de ikke ønsker å være med i utgangspunktet. For å være ærlig ser jeg kun fordeler med dette og syns det er rart hvorfor det ikke blir brukt som argumentasjon når det kommer til legalisering. Tror på sikt det kan redde mange menn fra ensomheten og de slipper å føle seg som tapere som aldri får sex og lignende. 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Jeg tror ikke nødvendigvis følelsen av å være en taper eller ensomheten blir så mye mindre av å måtte betale for nærheten eller illusjonen av en relasjon, men jeg kan selvfølgelig ta feil. Avstanden kan øke gjennom at en i stede for å jobbe for å bygge relasjoner kan ende med å betale for falske relasjoner. 

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
shockorshot skrev (4 minutter siden):

Nei, menn i 40-50års alderen tar ikke selvmord fordi kona som skilte seg plutselig ikke tilbyr sex.

De tar selvmord fordi de aldri har lært seg å håndtere følelsene sine, har ikke bygd relasjoner med venner etter de fikk kids, brukt kona som psykolog som nå plutselig ikke er der lengre, har mistet barna sine kanskje, og nå er plutselig helt alene uten egenskapene som trengs for å bygge nye relasjoner. Og så opplever de for første gang i sitt liv en helt jævlig depresjon, uten å vite hvordan man skal takle de følelsene.

Men om disse mennene da kan kose seg i selskap med flotte kvinner så vil de nok ikke savne livet med kone så mye. 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
herzeleid skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke nødvendigvis følelsen av å være en taper eller ensomheten blir så mye mindre av å måtte betale for nærheten eller illusjonen av en relasjon, men jeg kan selvfølgelig ta feil. Avstanden kan øke gjennom at en i stede for å jobbe for å bygge relasjoner kan ende med å betale for falske relasjoner. 

Men gjør det noe da egentlig, om de er fornøyde med sexkjøp og den tilgangen på sex? 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...