Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil legalisering av sexkjøp forebygge mange problemer hos menn?


Gjest bb0a9...1f6

Anbefalte innlegg

Gjest bb0a9...1f6 skrev (1 time siden):

Men der ser du. Det menn vil ha fra kvinner, er sex. Men det er ikke fra hvilken som helst kvinne, det er fra de yngste og beste. Er sexkjøp lovlig så får mennene dette og de trenger ikke kaste bort tiden sin på relasjoner til kvinner, lyve på dater for å få seg sex og lignende. Noen kommer vel til å fortsette med dette for moroskyld, men de fleste gidder nok ikke det.

Nuvel. Jeg skjønner at du kommer fra en litt begrenset erfaring med menn da. Det er synd selvfølgelig, men vit at det finnes mer der ute, og spesielt når det kommer til partnervalg så har det en tendens til å gjenta seg. Noen er rett og slett ikke flinke til å velge en passende partner og de endee ofte opp med de meninger du her fremviser. "Menn er sånn fordi alle menn jeg har møtt er sånn" ikke sant? Hva om sannheten er at "Alle menn jeg har møtt er sånn fordi det er den type mann jeg liker"?

Har du for eksempel lurt på hvorfor et ytterst fåtall av kvinner klarer å finne seg mann etter mann etter mann som alle sammen banker henne opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bb0a9...1f6 skrev (53 minutter siden):

Definitivt mange pene kvinner med bra kropp som selger sex ja. Er det jeg mener med beste, for det er jo utseende og kropp det handler om ikke sant. Kjøper du sex så gjør hun alt du vil også slik du ønsker, det kan jo ikke være bedre enn det? Ingen krav til deg (annet enn kanskje bruk av kondom og at du f.eks ikke skal slå) osv. 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

For folk som er ensomme, slik denne tråden begynte, så kan det være uendelig mye bedre enn det. Ensomhet kommer ikke fra mangel av sex uansett hvor interessert man er i sex.

Hele sammenligningen blir omtrent som å si at en alkoholiker ikke er ensom så lenge han får dagens flaske.

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6 skrev (23 minutter siden):

Jeg syns ikke noe om Andrew Tate men menn forguder jo han og mener at han har mange gode poenger. Jeg ser bare på hva menn gjør fremfor hva de sier. De fleste menn ønsker en pen kvinne med bra kropp innenfor en viss alder, så det er jo poengløst å f.eks få en kjæreste og stifte familie når han uansett vil gruse alt for å være med bedre kvinner etter hvert som kvinnen blir for gammel. Dette ser jeg overalt, mange par som går ifra hverande, men ikke alle menn som finner ny partner, da er sexkjøp et alternativ. Da kan man forhindre at disse mennene blir ulykkelige og blir en del av selvmordsstatistikken fordi de vil jo uansett ha tilgang på sex. 

Hvor jeg får det fra? Forumer, biologi, egne erfaringer. Du ville blitt overrasket over hvor langt menn går bare for å få seg et ligg. Da tenker jeg det er bedre at de kan kjøpe det fremfor å lure kvinner til sengs med gode ord, falsk forelskelse osv. De later som om de er interessert i deg som person når de egentlig bare vil ha en ting, og når de får det, så stikker de. Se i tråden om tinderdating. Det er kun snakk om ligging, om å gjøre å få ligge først (sannsynligvis for å så stikke etterpå), menn snakker om sex og ligg som om det er det eneste som betyr noe. Så det er jo tydelig at det ER det eneste som betyr noe. Da med som sagt de riktige kvinnene. 

Hva trenger en kvinne av en mann i et forhold? Tja, en god samtalepartner, omsorg, støtte, noen å gjøre fine ting sammen med, sove sammen med, være nærme og ha det godt med. Hva trenger mannen av kvinnen? Å få tømt seg i henne så ofte som mulig. Og hun må så klart være pen å se på og noe å vise frem og være stolt av. Er en grunn til at de eldre mennene som ror i land 20 åringer blir sett opp til. 

Men sånn er livet.. Utgangspunktet for denne tråden var relatert til mental helse, så nå sporer vi litt av. Jeg omgås ikke menn nei og vil ikke ha noe særlig med de å gjøre personlig, men jeg syns det er trist om de sliter og har det vanskelig. Så da tenkte jeg kanskje at legalisering av sex er en mulighet. Sexsalg forsvinner jo aldri, så å legalisere det ville bare gjort det tryggere for kvinnene og bedre for mennene. 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Så du ser på hva menn gjør og ikke hva de sier men du omgås ikke menn.

Ok...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6 skrev (25 minutter siden):

Men sånn er livet.. Utgangspunktet for denne tråden var relatert til mental helse, så nå sporer vi litt av. Jeg omgås ikke menn nei og vil ikke ha noe særlig med de å gjøre personlig, men jeg syns det er trist om de sliter og har det vanskelig. Så da tenkte jeg kanskje at legalisering av sex er en mulighet. Sexsalg forsvinner jo aldri, så å legalisere det ville bare gjort det tryggere for kvinnene og bedre for mennene. 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Da burde du kanskje høre etter når menn sier at salg av sex ikke vil være noe plaster på mental helse - slik du har blitt fortalt flere ganger i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 2c6ff...a69

For å svare på det originale spørsmålet til TS

 

Ja det vil løse flere problemer for menn.

Vil det dog skape nye? mest sannsynlig.

Jeg er for at det burde bli lovlig, men kanskje så sinnsykt som det høres ut som. Så ville jeg helst at det skal være statlig styrt.

Privatisering av dette vil bare invitere utenlandske( og innenlands folk som vet å utnytte andre) foretak som vet bransjen allerede og henter inn enda flere uskyldige ofre i menneskehandel og maskerer det hele som et lovlig opplegg.

Nei rett å slett la staten tjene pengene, så de ansatte som velger det frivillig får den oppfølgingen som kreves.

Prisene ville mest sannsynlig vært de samme for kundene, men de ansatte ville jo fått betydelig mindre for å dekke opp for sikkerheten og alt som går til å gi de en god og stabil hverdag. ( For se det slik..Hvilke bedrifter sliter når timeprisen er på 1500-3000kr? )

Så ja, legaliser det, men hold kontrollen statlig så profitten ikke går til grådige enkeltindivider, bedre at det går til en grådig politiker som tror hen gjør noe bra med pengene for fellesskapet.

Anonymous poster hash: 2c6ff...a69

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
Atib Azzad skrev (14 minutter siden):

Jeg tror også som de andre, at du har et ganske skjevt bilde av hva det innebærer å være mann.
Det er bare tenåringsidioter og idioter som liker Andrew Tate
Jeg annerkjenner at det tilsynelatende finnes slike menn, og at det finnes slike menn som ikke er ærlige om sine hensikter eller ønsker, om de er slike menn også fordi de er uærlige med seg selv, usikre på sin rolle og plass, og dermed griper etter etablerte status- og makt-symboler i fravær av eget innhold, er kanskje en faktor.
Da tror jeg kanskje terapi har mer for seg.

Du beskriver kvinner som mennesker med behov, og menn som sæd-roboter, tror du virkelig at mennesket som art er så grunnleggende ulik innad? Hvorfor er da små gutter glade i foreldrene sine, glade i omsorg, omsorgsfull selv, osv?
Det er trist at du har hatt opplevelser som får deg til å beskrive -eller avskrive, menn på denne måten, jeg håper du kan finne erfaringer som forteller deg noe annet med tiden.
Dette er ikke stort mer innsiktsfullt enn å høre betraktninger om muslimer, fra noen som prinsipiellt ikke omgås muslimer.

Eller så er det jeg som tar feil, og lyver til meg selv om at jeg har et følelsesliv og emosjonelle behov.

Jeg ønsker ikke mer erfaring. Jeg vet at om jeg prøver mer så kommer jeg bare til å få tankene mine bekreftet og det ønsker jeg virkelig ikke. Anerkjenner at menn har følelsesliv og emosjonelle behov men det er sterkere tilknyttet sex enn det er for oss kvinner og det kan jeg ikke forstå meg på dessverre. Hvordan menn ser kvinner vil jeg aldri forstå. 

fokkeslasken skrev (12 minutter siden):

Nuvel. Jeg skjønner at du kommer fra en litt begrenset erfaring med menn da. Det er synd selvfølgelig, men vit at det finnes mer der ute, og spesielt når det kommer til partnervalg så har det en tendens til å gjenta seg. Noen er rett og slett ikke flinke til å velge en passende partner og de endee ofte opp med de meninger du her fremviser. "Menn er sånn fordi alle menn jeg har møtt er sånn" ikke sant? Hva om sannheten er at "Alle menn jeg har møtt er sånn fordi det er den type mann jeg liker"?

Har du for eksempel lurt på hvorfor et ytterst fåtall av kvinner klarer å finne seg mann etter mann etter mann som alle sammen banker henne opp?

Jaja, det er kvinner som velger feil og det er kvinner sin feil og hele den pakka der. Jeg vet det. Trenger ikke lure så mye mer på det. 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
Gjest 2c6ff...a69 skrev (8 minutter siden):

For å svare på det originale spørsmålet til TS

 

Ja det vil løse flere problemer for menn.

Vil det dog skape nye? mest sannsynlig.

Jeg er for at det burde bli lovlig, men kanskje så sinnsykt som det høres ut som. Så ville jeg helst at det skal være statlig styrt.

Privatisering av dette vil bare invitere utenlandske( og innenlands folk som vet å utnytte andre) foretak som vet bransjen allerede og henter inn enda flere uskyldige ofre i menneskehandel og maskerer det hele som et lovlig opplegg.

Nei rett å slett la staten tjene pengene, så de ansatte som velger det frivillig får den oppfølgingen som kreves.

Prisene ville mest sannsynlig vært de samme for kundene, men de ansatte ville jo fått betydelig mindre for å dekke opp for sikkerheten og alt som går til å gi de en god og stabil hverdag. ( For se det slik..Hvilke bedrifter sliter når timeprisen er på 1500-3000kr? )

Så ja, legaliser det, men hold kontrollen statlig så profitten ikke går til grådige enkeltindivider, bedre at det går til en grådig politiker som tror hen gjør noe bra med pengene for fellesskapet.

Anonymous poster hash: 2c6ff...a69

Hvilke nye problemer tror du det skaper? 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
fokkeslasken skrev (11 minutter siden):

Så du ser på hva menn gjør og ikke hva de sier men du omgås ikke menn.

Ok...

Har da gjort det tidligere og man trenger ikke være fysisk nær en mann for å se hva han gjør i dagens digitale samfunn. 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Guest bb0a9...1f6 said:

Jeg ønsker ikke mer erfaring. Jeg vet at om jeg prøver mer så kommer jeg bare til å få tankene mine bekreftet og det ønsker jeg virkelig ikke. Anerkjenner at menn har følelsesliv og emosjonelle behov men det er sterkere tilknyttet sex enn det er for oss kvinner og det kan jeg ikke forstå meg på dessverre. Hvordan menn ser kvinner vil jeg aldri forstå.

Det er fair, det er jo ditt valg å trekke deg tilbake, men det er jo litt synd hvis det gjøres på et slikt grunnlag som du legger frem her, da jeg (uten å forsøke å gaslighte deg) tror menn er langt mer mangefasettert enn hva du har erfart.
Altså hvis grunnlaget for din reduksjon av deltagelse er et vrengebilde.
Samtidig som jeg kan annerkjenne at svært mange av idiotene der ute synes å være menn.
(Jeg tror dette er mer kulturellt enn biologisk)

Uten sammenligning kan man jo få helt grusomt bilde av dette ganske folket dersom man bare baserer seg på kommentarfeltene på facebook, kun frekventerer Egon, eller TGI fridays, kort sagt får utvalget sitt fra en liten enklave.
Det finnes jo menn som kommer med akkurat like anklager mot kvinner, tilskriver dem alt mulig nonsens utifra egne erfaringer, og egne skylapper, og det er like trist at disse også sitter igjen med et så hult bilde av virkeligheten og menneskene i den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6 skrev (26 minutter siden):

Jeg syns ikke noe om Andrew Tate men menn forguder jo han og mener at han har mange gode poenger.

Denne stereotype framstillingen av menn får meg til å lure på om dette er syn du egentlig bærer på, eller om du bare troller for moro skyld?

Gjest bb0a9...1f6 skrev (30 minutter siden):

Hva trenger en kvinne av en mann i et forhold? Tja, en god samtalepartner, omsorg, støtte, noen å gjøre fine ting sammen med, sove sammen med, være nærme og ha det godt med. Hva trenger mannen av kvinnen? Å få tømt seg i henne så ofte som mulig. Og hun må så klart være pen å se på og noe å vise frem og være stolt av. Er en grunn til at de eldre mennene som ror i land 20 åringer blir sett opp til. 

Er det eller er det ikke et faktum at mange kvinner filtrer på 180 cm når de skal velge seg mann? Er 180cm kritisk for å sove sammen? Eller ha det godt med? Være nærme? Hvis ikke, betyr det at (mange) kvinner også har elementer av overfladiskhet og ønske om en mann å vise fram?

40% av ekteskap ender med skillsmisse. Hvilket betyr at 60% av gifte ikke skiller seg. Hvorfor gjør de ikke det, når menn utelukkende er interessert i å ligge med 20-åringer?

https://www.klikk.no/vitenskap/hvor-sannsynlig-er-det-at-du-blir-skilt-4205391 

Hvis det er slik at menn dumper 40-årige koner for å få seg ferskt kjøtt, hvorfor er det da slik at det vanligvis er kvinner som tar initiativet til samlivsbrudd?

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/P3m7p/hvem-har-det-best-i-forholdet

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
Atib Azzad skrev (8 minutter siden):

Det er fair, det er jo ditt valg å trekke deg tilbake, men det er jo litt synd hvis det gjøres på et slikt grunnlag som du legger frem her, da jeg (uten å forsøke å gaslighte deg) tror menn er langt mer mangefasettert enn hva du har erfart.
Altså hvis grunnlaget for din reduksjon av deltagelse er et vrengebilde.
Samtidig som jeg kan annerkjenne at svært mange av idiotene der ute synes å være menn.
(Jeg tror dette er mer kulturellt enn biologisk)

Uten sammenligning kan man jo få helt grusomt bilde av dette ganske folket dersom man bare baserer seg på kommentarfeltene på facebook, kun frekventerer Egon, eller TGI fridays, kort sagt får utvalget sitt fra en liten enklave.
Det finnes jo menn som kommer med akkurat like anklager mot kvinner, tilskriver dem alt mulig nonsens utifra egne erfaringer, og egne skylapper, og det er like trist at disse også sitter igjen med et så hult bilde av virkeligheten og menneskene i den.

Men om jeg har en vrengt forestilling av hvordan menn er, hvordan skal jeg kunne overbevise meg selv når jeg ikke finner noen som kan gjøre det? Alle bekrefter det jeg sier og jeg blir egentlig gal av det. Jeg håper jo innerst inne at det ikke er slik jeg tror. 

knutinh skrev (1 minutt siden):

Denne stereotype framstillingen av menn får meg til å lure på om dette er syn du egentlig bærer på, eller om du bare troller for moro skyld?

Er det eller er det ikke et faktum at mange kvinner filtrer på 180 cm når de skal velge seg mann? Er 180cm kritisk for å sove sammen? Eller ha det godt med? Være nærme? Hvis ikke, betyr det at (mange) kvinner også har elementer av overfladiskhet og ønske om en mann å vise fram?

40% av ekteskap ender med skillsmisse. Hvilket betyr at 60% av gifte ikke skiller seg. Hvorfor gjør de ikke det, når menn utelukkende er interessert i å ligge med 20-åringer?

https://www.klikk.no/vitenskap/hvor-sannsynlig-er-det-at-du-blir-skilt-4205391 

Hvis det er slik at menn dumper 40-årige koner for å få seg ferskt kjøtt, hvorfor er det da slik at det vanligvis er kvinner som tar initiativet til samlivsbrudd?

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/P3m7p/hvem-har-det-best-i-forholdet

-k

Kan det være fordi kvinnene er lei av at mannen sikler etter yngre jenter, kanskje han er utro, kanskje det går på selvfølelsen løs og at hun ikke orker å stå i det mer? Eldre kvinner vet at mulighetene for å finne ny partner er ekstremt liten, så om de skiller seg fra mannen sin er det tydelig at det er noe galt. 

Ja denne stereotypiske fremstillingen av menn er noe jeg faktisk bærer på og nei det er ikke noe godt å ha det sånn om du tenker det. Det er en dyp sorg som ikke kan beskrives med ord. Mine drømmer om partner og kanskje familieliv er knust i fillebiter når jeg vet at jeg ikke har sjans til å holde en i livet mitt bare fordi jeg blir eldre og ikke har de viktigste kvalitetene som verdsettes. Spør du en mann hvordan drømmedama hans er så sier han 20 år, tynn og nett eller noe i den dur, han sier ikke en dame med bein i nesa og godt hjerte.

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6 skrev (49 minutter siden):

Jeg syns ikke noe om Andrew Tate men menn forguder jo han og mener at han har mange gode poenger.

Nei det er dette du ikke ser ut til og forstå, enkelte menn forguder andrew tate, denne fyren som ikke hadde skilt seg ut noe spesielt i en septiktank har noen få fans på verdensbasis, de fleste andre tenker nok som meg.

Gjest bb0a9...1f6 skrev (53 minutter siden):

egne erfaringer. Du ville blitt overrasket over hvor langt menn går bare for å få seg et ligg. Da tenker jeg det er bedre at de kan kjøpe det fremfor å lure kvinner til sengs med gode ord, falsk forelskelse osv. De later som om de er interessert i deg som person når de egentlig bare vil ha en ting, og når de får det, så stikker de.

It takes two to tango er det noe som heter, sjekking er litt lureri kan en si, men det er ingen grunn til og dra offerkortet på vegne av hele ditt kjønn, om dette er dine erfaringer så kanskje det er du som kun er interessert i fuckboys, du projiserer stadig vekk denne bare interessert i sex og utseende påstanden din. Om du er sånn trenger ikke bety at alle er sånn.  

 

Gjest bb0a9...1f6 skrev (57 minutter siden):

menn snakker om sex og ligg som om det er det eneste som betyr noe. Så det er jo tydelig at det ER det eneste som betyr noe. Da med som sagt de riktige kvinnene.

Enkelte menn, du drar alle over en kam, greier du ikke å se hvor feil å hvor vanvittig fordomsfullt det blir ? Enkelte kvinner gjør akkurat det samme betyr det at alle kvinner er sånn ? For det er jo min erfaring ikke sant. Det du driver med kalles kirsebærplukking forresten du plukker bare ut den informasjon som passer med din egen tro.

 

Gjest bb0a9...1f6 skrev (59 minutter siden):

Hva trenger en kvinne av en mann i et forhold? Tja, en god samtalepartner, omsorg, støtte, noen å gjøre fine ting sammen med, sove sammen med, være nærme og ha det godt med. Hva trenger mannen av kvinnen? Å få tømt seg i henne så ofte som mulig. Og hun må så klart være pen å se på og noe å vise frem og være stolt av.

Dette er bare flau lesning. 

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Nei det er dette du ikke ser ut til og forstå, enkelte menn forguder andrew tate, denne fyren som ikke hadde skilt seg ut noe spesielt i en septiktank har noen få fans på verdensbasis, de fleste andre tenker nok som meg.

It takes two to tango er det noe som heter, sjekking er litt lureri kan en si, men det er ingen grunn til og dra offerkortet på vegne av hele ditt kjønn, om dette er dine erfaringer så kanskje det er du som kun er interessert i fuckboys, du projiserer stadig vekk denne bare interessert i sex og utseende påstanden din. Om du er sånn trenger ikke bety at alle er sånn.  

 

Enkelte menn, du drar alle over en kam, greier du ikke å se hvor feil å hvor vanvittig fordomsfullt det blir ? Enkelte kvinner gjør akkurat det samme betyr det at alle kvinner er sånn ? For det er jo min erfaring ikke sant. Det du driver med kalles kirsebærplukking forresten du plukker bare ut den informasjon som passer med din egen tro.

 

Dette er bare flau lesning. 

Pissa noen i kaffen din i dag tidlig siden du bare er her for å håne? Sikkert flau lesing for deg men for noen kan det være vonde og såre tanker og følelser. Om det er så flaut å lese så trenger du ikke lese eller svare. 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar
1 minute ago, Guest bb0a9...1f6 said:

Men om jeg har en vrengt forestilling av hvordan menn er, hvordan skal jeg kunne overbevise meg selv når jeg ikke finner noen som kan gjøre det? Alle bekrefter det jeg sier og jeg blir egentlig gal av det. Jeg håper jo innerst inne at det ikke er slik jeg tror.

Det er et godt spørsmål, jeg annerkjenner også at det kanskje lyder hult at jeg forsøker å overbevise deg om noe annet, mine erfaringer med menn preges jo at jeg selv er mann, og dermed fratas innsikt i hvordan det er å være dame i møte med menn.
Likevel har jeg flere nære venner som er damer, og vi snakker ofte om slik tematikk, deler erfaringer, så jeg føler ikke jeg er helt blind.
Hvor man skal lete er vel et godt spørsmål, jeg aner jo ikke noe om din stilling eller stand, eller hvorfor våre perspektiv er så ulike, men om det lar seg gjøre å finne noe som er diametralt annerledes fra det du allerede kjenner, så vil kanskje det gi resultater?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
Atib Azzad skrev (Akkurat nå):

Det er et godt spørsmål, jeg annerkjenner også at det kanskje lyder hult at jeg forsøker å overbevise deg om noe annet, mine erfaringer med menn preges jo at jeg selv er mann, og dermed fratas innsikt i hvordan det er å være dame i møte med menn.
Likevel har jeg flere nære venner som er damer, og vi snakker ofte om slik tematikk, deler erfaringer, så jeg føler ikke jeg er helt blind.
Hvor man skal lete er vel et godt spørsmål, jeg aner jo ikke noe om din stilling eller stand, eller hvorfor våre perspektiv er så ulike, men om det lar seg gjøre å finne noe som er diametralt annerledes fra det du allerede kjenner, så vil kanskje det gi resultater?

Syns ikke det lyder hult, jeg syns det er fint. Jeg kunne så klart bare prøvd å møte menn igjen men når jeg leser i datingtråder og lignende her inne så tør jeg ikke. Sitter med følelsen av at man blir aldri bra nok og jeg vet ikke om jeg har en personlighet som kan kompensere for å ikke være den peneste dama i gata. Hva jeg har hatt å tilby i tidligere forhold har ikke vært nok for å forhindre utroskap og jeg vil ikke oppleve det igjen. Det er forventninger til at man skal ligge sammen ganske raskt og jeg syns det er skummelt og vanskelig. Jeg har et behov for å dele sårbarheter og bli trygget men da er man usikker, noe som er turn-off og det vil ikke noen kaste bort tid på. Så da står jeg her som et spørsmålstegn og lurer på hvordan jeg liksom skal gå frem. 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6 skrev (46 minutter siden):

Jaja, det er kvinner som velger feil og det er kvinner sin feil og hele den pakka der. Jeg vet det. Trenger ikke lure så mye mer på det. 

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Det er ikke hva jeg sier i det hele tatt. Derimot hvis en person alltid har samme problem igjen og igjen så er det nærliggende at de selv har mye av skylden for at problemet vedvarer.

Eller er du uenig i det?

Lenke til kommentar
Gjest bb0a9...1f6
fokkeslasken skrev (2 minutter siden):

Det er ikke hva jeg sier i det hele tatt. Derimot hvis en person alltid har samme problem igjen og igjen så er det nærliggende at de selv har mye av skylden for at problemet vedvarer.

Eller er du uenig i det?

Nei?

Anonymous poster hash: bb0a9...1f6

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (6 minutter siden):

Det er ikke hva jeg sier i det hele tatt. Derimot hvis en person alltid har samme problem igjen og igjen så er det nærliggende at de selv har mye av skylden for at problemet vedvarer.

Eller er du uenig i det?

«Skyld» er problematisk. Er det Lisa sin feil at hun stadig ender opp med menn som banker henne? Går hun aktivt ut og plukker dårlige menn? Eller finnes det en usikkerhet i henne som dårlige menn plukker opp, som så aktivt forfører henne?

Det virker rimelig å si at det nok er en «sammenheng» hvis en kvinne (eller mann) stadig finner partnere som er skikkelig dårlig. Menn og kvinner liker etter min erfaring (sunn) selvtillit. Noen liker også usunn selvtillit. Hvis du selv ikke finner noe ved deg som gjør deg verdifull, så synes det som om de fleste andre heller ikke gjør det. Som kan være en feilvurdering av begge parter.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...