Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke åpnet lyd-fil * LØST *


Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg lastet ned en lydfil fra nett i .mp3-format. Men når jeg prøver å åpne den, så får jeg bare opp meldinger om ukjent format o.l. i både "Audacity" og "Cubase". Prøvde å endre til .wav men får samme beskjeden. 

Men når jeg trykker "space" (på Mac) så får jeg spilt av filen og hørt den, men får ikke åpnet den i noe program. 

Hva kan vere problemet her? 

// 

Endret av Ludvig86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del. Last ned Winamp hvis du vil ha et program som har blitt et nisseprogram med masse funksjoner man ikke trenger. Koster ikke de nye versjonene penger også forresten?

Hvis du sboslutt skal laste ned og bruke Winamp, så for all del laste ned en av de gamle versjonene. Versjonene fra 2.7x og opp til 2.8x var greie iallefall.

Men jeg ville nok heller lasta ned Foobar2000. Den bruker jeg når jeg bruker Windows.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 1/6/2023 at 8:54 PM, Ludvig86 said:

Hei! 

Jeg lastet ned en lydfil fra nett i .mp3-format. Men når jeg prøver å åpne den, så får jeg bare opp meldinger om ukjent format o.l. i både "Audacity" og "Cubase". Prøvde å endre til .wav men får samme beskjeden. 

Men når jeg trykker "space" (på Mac) så får jeg spilt av filen og hørt den, men får ikke åpnet den i noe program. 

Hva kan vere problemet her? 

// 

Gjelder det bare den ene mp3 filen eller gjelder det også alle andre mp3 filer?

Lenke til kommentar

Er det en stor .mp3 fil? Jeg kan prøve å spille av den på min maskin hvis den ikke er for stor til å sendes på PM.

Jeg bruker fortsatt WinAMP (v.5.666) til å høre på musikk og jeg har en haug av plugins til å spille av det meste av formater.
Har ofte VGM (Video Game Music) i bakgrunnen og har lastet ned musikk fra gamle spill i alle mulige obskure formater. NSA, HTK, PVF, SID, MOD, ITZ, AY, GYM for å liste opp noen.

Så lenge filen du lastet ned ikke er korrupt eller et virus, og jeg får spillt den av, så kan jeg prøve å konvertere den og sende den tilbake.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Filen virker siden du får spilt den av på mp3 programmet på macOS. Om du ønsker et annet mp3 spilleprogram så har du f.eks foobar2000.

Jeg kjenner ikke til de to programmene du har prøvd, og om de støtter mp3 filer. Har du siste versjon av disse programmene. Virker de på andre mp3 filer. Alternativt kan en konvertere filene til et format som disse programmene greier å spille av.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Bytex skrev (På 6.1.2023 den 21.08):

.mp3 er et komprimert lydformat som "streames" i realtid, så du trenger en egen engine for å spille dem.

Veldig mange lydfilformater er komprimert og da vil en applikasjon vanligvis bruke et eget bibliotek eller funksjonalitet tilbydt av OS-et for å dekode.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...