Gå til innhold

Her er våre personlige favorittspill fra 2022


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Espen Jensen, vi må ta en pils sammen en dag! Hehe, neida, men er bra å se det finnes noen her som digger Ghostwire. Har klart å bli til ikke bare et GOTY, emn en stor favoritt generelt. Den herlige, surrealistiske atmosfæren i det spillet, som en rar drøm som lekket ut i verdenen og "koser seg" er noe helt for seg selv. Kan skrive en bok om hvorfor jeg digger spillet, men det gidder jeg ikke.

Bare glad noen nevnte det her =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (3 minutter siden):

 Kan skrive en bok om hvorfor jeg digger spillet, men det gidder jeg ikke.

Gidder du skrive sånn ca 1000 ord da i det minste hvorfor du digger det?  

Ugh. Kan oppsumere så godt jeg kan av hva jeg orker nuh. Som nevnt er det atmosfæren i spillet. Dro meg rett inn og jeg klarte ikke komme meg unna. Tror jeg spillte det i over 50 timer, men kan rundes på mye kortere tid. Alt fra det nevnte drømmeaktige til fiendene, til det visuelle og lydene. Å komme seg rundt i en tom Shibuya som alikevel på en måte lever. Musikk fra barer er jo ennå på osv. Spillet ser, høres og spilles dritbra ut. Siden spillet er mer slo paced spillte jeg med bedre bilde/lavere FPS og det var verdt det. Masse bra lyseffekter og andre detaljer. Brukte 3D audio siden jeg ikke har plass til surrounfannlegg her, og er de små fine lydene, kanskje ikke mange men de er der, som og hever spillet. Spessielt i noen sidequests...Og dette er sykt viktig: Spill alle sidequestsene!!!! Vil ikke spile for mye her, men en del av horror biten er i de, og ser på dem som halve spillet selv om du ikke må ta dem. Og gameplayet er sånn at du kan spille det i en halvtime om du vil, eller i flere timer. Er nok variasjon og. Historien er faktisk god. Har sine spins and twists, men ikke noe Nier:A eller Death Starnding(det skal en del til), men absolutt spennende med noe «Jahavell..» øyeblikk =) Masse grunn til å utforske Shibuya. Også, noe av det kuleste, hvordan de har blandet sammen urgammelt Japansk figurer som oni'er med mer moderne urban legends og alt satt i dagens Tokyo! Greit nok? =)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (3 timer siden):

Ugh. Kan oppsumere så godt jeg kan av hva jeg orker nuh. Som nevnt er det atmosfæren i spillet. Dro meg rett inn og jeg klarte ikke komme meg unna. Tror jeg spillte det i over 50 timer, men kan rundes på mye kortere tid. Alt fra det nevnte drømmeaktige til fiendene, til det visuelle og lydene. Å komme seg rundt i en tom Shibuya som alikevel på en måte lever. Musikk fra barer er jo ennå på osv. Spillet ser, høres og spilles dritbra ut. Siden spillet er mer slo paced spillte jeg med bedre bilde/lavere FPS og det var verdt det. Masse bra lyseffekter og andre detaljer. Brukte 3D audio siden jeg ikke har plass til surrounfannlegg her, og er de små fine lydene, kanskje ikke mange men de er der, som og hever spillet. Spessielt i noen sidequests...Og dette er sykt viktig: Spill alle sidequestsene!!!! Vil ikke spile for mye her, men en del av horror biten er i de, og ser på dem som halve spillet selv om du ikke må ta dem. Og gameplayet er sånn at du kan spille det i en halvtime om du vil, eller i flere timer. Er nok variasjon og. Historien er faktisk god. Har sine spins and twists, men ikke noe Nier:A eller Death Starnding(det skal en del til), men absolutt spennende med noe «Jahavell..» øyeblikk 😃 Masse grunn til å utforske Shibuya. Også, noe av det kuleste, hvordan de har blandet sammen urgammelt Japansk figurer som oni'er med mer moderne urban legends og alt satt i dagens Tokyo! Greit nok? 😃

Takker :)  Oniér er kule. drept mange av de i Nioh 1 og 2. Blitt drept mange ganger av de også :p 
Ble litt mer interessert i spillet nå etter det du skrev, får prøve det en eller annen gang :) 

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (3 timer siden):

Ugh. Kan oppsumere så godt jeg kan av hva jeg orker nuh. Som nevnt er det atmosfæren i spillet. Dro meg rett inn og jeg klarte ikke komme meg unna. Tror jeg spillte det i over 50 timer, men kan rundes på mye kortere tid. Alt fra det nevnte drømmeaktige til fiendene, til det visuelle og lydene. Å komme seg rundt i en tom Shibuya som alikevel på en måte lever. Musikk fra barer er jo ennå på osv. Spillet ser, høres og spilles dritbra ut. Siden spillet er mer slo paced spillte jeg med bedre bilde/lavere FPS og det var verdt det. Masse bra lyseffekter og andre detaljer. Brukte 3D audio siden jeg ikke har plass til surrounfannlegg her, og er de små fine lydene, kanskje ikke mange men de er der, som og hever spillet. Spessielt i noen sidequests...Og dette er sykt viktig: Spill alle sidequestsene!!!! Vil ikke spile for mye her, men en del av horror biten er i de, og ser på dem som halve spillet selv om du ikke må ta dem. Og gameplayet er sånn at du kan spille det i en halvtime om du vil, eller i flere timer. Er nok variasjon og. Historien er faktisk god. Har sine spins and twists, men ikke noe Nier:A eller Death Starnding(det skal en del til), men absolutt spennende med noe «Jahavell..» øyeblikk 😃 Masse grunn til å utforske Shibuya. Også, noe av det kuleste, hvordan de har blandet sammen urgammelt Japansk figurer som oni'er med mer moderne urban legends og alt satt i dagens Tokyo! Greit nok? 😃

Takker :)  Oniér er kule. drept mange av de i Nioh 1 og 2. Blitt drept mange ganger av de også :p 
Ble litt mer interessert i spillet nå etter det du skrev, får prøve det en eller annen gang :) 

Var litt overtrøtt når jeg skrev det der, men beskjeden kom ihvertfall igjennom. Bare husk at det er et noe anderledes spill =)
Lenke til kommentar

Årets spill for meg er uten tvil Total War: Warhammer III. Når det kom var det nok en nedtur, men da Imortal Empire ble sluppet som kombinerer alle 3 warhammer spillene til et super gigantisk spill, med så mye valgfrihet at man kan bli helt svimmel av det. Med det beste gameplayet total war noen gang har hatt. Litt høy inngang her, da man må eie alle 3 spillene for å få imortal empire, men bortsett fra det så er det beste strategi spill opplevelsen på år og dag. 

Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (20 timer siden):

Ugh. Kan oppsumere så godt jeg kan av hva jeg orker nuh. Som nevnt er det atmosfæren i spillet. Dro meg rett inn og jeg klarte ikke komme meg unna. Tror jeg spillte det i over 50 timer, men kan rundes på mye kortere tid. Alt fra det nevnte drømmeaktige til fiendene, til det visuelle og lydene. Å komme seg rundt i en tom Shibuya som alikevel på en måte lever. Musikk fra barer er jo ennå på osv. Spillet ser, høres og spilles dritbra ut. Siden spillet er mer slo paced spillte jeg med bedre bilde/lavere FPS og det var verdt det. Masse bra lyseffekter og andre detaljer. Brukte 3D audio siden jeg ikke har plass til surrounfannlegg her, og er de små fine lydene, kanskje ikke mange men de er der, som og hever spillet. Spessielt i noen sidequests...Og dette er sykt viktig: Spill alle sidequestsene!!!! Vil ikke spile for mye her, men en del av horror biten er i de, og ser på dem som halve spillet selv om du ikke må ta dem. Og gameplayet er sånn at du kan spille det i en halvtime om du vil, eller i flere timer. Er nok variasjon og. Historien er faktisk god. Har sine spins and twists, men ikke noe Nier:A eller Death Starnding(det skal en del til), men absolutt spennende med noe «Jahavell..» øyeblikk 😃 Masse grunn til å utforske Shibuya. Også, noe av det kuleste, hvordan de har blandet sammen urgammelt Japansk figurer som oni'er med mer moderne urban legends og alt satt i dagens Tokyo! Greit nok? 😃

Han her er mildt sagt uenig med deg:

 

Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (20 timer siden):

Ugh. Kan oppsumere så godt jeg kan av hva jeg orker nuh. Som nevnt er det atmosfæren i spillet. Dro meg rett inn og jeg klarte ikke komme meg unna. Tror jeg spillte det i over 50 timer, men kan rundes på mye kortere tid. Alt fra det nevnte drømmeaktige til fiendene, til det visuelle og lydene. Å komme seg rundt i en tom Shibuya som alikevel på en måte lever. Musikk fra barer er jo ennå på osv. Spillet ser, høres og spilles dritbra ut. Siden spillet er mer slo paced spillte jeg med bedre bilde/lavere FPS og det var verdt det. Masse bra lyseffekter og andre detaljer. Brukte 3D audio siden jeg ikke har plass til surrounfannlegg her, og er de små fine lydene, kanskje ikke mange men de er der, som og hever spillet. Spessielt i noen sidequests...Og dette er sykt viktig: Spill alle sidequestsene!!!! Vil ikke spile for mye her, men en del av horror biten er i de, og ser på dem som halve spillet selv om du ikke må ta dem. Og gameplayet er sånn at du kan spille det i en halvtime om du vil, eller i flere timer. Er nok variasjon og. Historien er faktisk god. Har sine spins and twists, men ikke noe Nier:A eller Death Starnding(det skal en del til), men absolutt spennende med noe «Jahavell..» øyeblikk 😃 Masse grunn til å utforske Shibuya. Også, noe av det kuleste, hvordan de har blandet sammen urgammelt Japansk figurer som oni'er med mer moderne urban legends og alt satt i dagens Tokyo! Greit nok? 😃

Han her er mildt sagt uenig med deg:

 

Som individer har vi alle våre meninger om ting. Smaken er som rassen =) Bryr meg så lite om anmeldelser fra før av akkurat fordi det er en samksak i bunn og grunn. Hopppet litt igjennom videoen, men orker ikke se hele. Virker som en dårlig PC port (igjen) og at karen bare ikke er noe stor fan av Japanske ting. Buhu! Vi for bare være uenige, da.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (3 timer siden):

Som individer har vi alle våre meninger om ting. Smaken er som rassen 😃 Bryr meg så lite om anmeldelser fra før av akkurat fordi det er en samksak i bunn og grunn. Hopppet litt igjennom videoen, men orker ikke se hele. Virker som en dårlig PC port (igjen) og at karen bare ikke er noe stor fan av Japanske ting. Buhu! Vi for bare være uenige, da.

Ja, det var ikke ment som noe stikk til deg. Jeg bare syns han er litt morsom i sin syrlighet 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (3 timer siden):

Som individer har vi alle våre meninger om ting. Smaken er som rassen 😃 Bryr meg så lite om anmeldelser fra før av akkurat fordi det er en samksak i bunn og grunn. Hopppet litt igjennom videoen, men orker ikke se hele. Virker som en dårlig PC port (igjen) og at karen bare ikke er noe stor fan av Japanske ting. Buhu! Vi for bare være uenige, da.

Ja, det var ikke ment som noe stikk til deg. Jeg bare syns han er litt morsom i sin syrlighet 😁

Vet jo det og tok det ikke personlig uansett. La nå youtuberen være glad han fikk ett klikk av meg og tjente noen brøkdeler av et øre. HAr en sånn minihobby med at jeg leser de dårligste anmeldelsene av spill jeg selv digger. Gjorde det med Ghostwire og og er nesten som vi har spillt to forskjellige spill. Har gjort det, som skrevet, med flere spiller og bare lurer noen ganger på hva folk sier =D Jaja. Takk for lenken, selv om jeg ikke orket hele sytingen hans =)
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (16 timer siden):

Var litt overtrøtt når jeg skrev det der, men beskjeden kom ihvertfall igjennom. Bare husk at det er et noe anderledes spill 😃

Prøvde demoen i dag... Sorry men ble ikke grepet, sikker mest pga det er first person og ikke tredje. Så hele første cutscene som var lang og kul.
Men så måtte jeg skyte min første fiende, slettet det etter 3 skudd, sorry mate... Hater slike spill i førsteperson. Før var det motsatt, da likte jeg kun førsteperson og ikke tredje. Det har snudd totalt. Men tror nok det kunne vært bra(for meg) i tredje ja. :)

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev (21 timer siden):

Årets spill for meg er uten tvil Total War: Warhammer III. Når det kom var det nok en nedtur, men da Imortal Empire ble sluppet som kombinerer alle 3 warhammer spillene til et super gigantisk spill, med så mye valgfrihet at man kan bli helt svimmel av det. Med det beste gameplayet total war noen gang har hatt. Litt høy inngang her, da man må eie alle 3 spillene for å få imortal empire, men bortsett fra det så er det beste strategi spill opplevelsen på år og dag. 

Takk for tipset. Har spilt WH3 via xbox live, men får vel bli kjøp på steam ved neste salg, for å teste dette tenker jeg.

Året har vært nokså labert for strategispill, ser jeg har spilt mest spill fra fjoråret og eldre. Mount & Blade II: Bannerlord er vel det eneste jeg vil nevne fra 2022, der har det gått med noen hundre timer :)

Ellers er jo Dwarf Fortress ute på steam, men det er jo en nylansering, ikke en release. Bra spill er det okkesom.

Ser fram mot Blood Bowl 3 som slippes i neste måned.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (16 timer siden):

Var litt overtrøtt når jeg skrev det der, men beskjeden kom ihvertfall igjennom. Bare husk at det er et noe anderledes spill 😃

Prøvde demoen i dag... Sorry men ble ikke grepet, sikker mest pga det er first person og ikke tredje. Så hele første cutscene som var lang og kul.
Men så måtte jeg skyte min første fiende, slettet det etter 3 skudd, sorry mate... Hater slike spill i førsteperson. Før var det motsatt, da likte jeg kun førsteperson og ikke tredje. Det har snudd totalt. Men tror nok det kunne vært bra(for meg) i tredje ja. :)

Tehe. Er da ikke noe å beklage for. Liker du det ikke så liker du det ikke. Jeg var bare glad jeg så noen snakke litt om det for en gang skyld =) Et av MINE fav spill i år, sammen med Bayonetta 3 og Stray =) Liker ikke first person? Ikke stor VR fan heller, da, eh?
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev:

Espen Jensen, vi må ta en pils sammen en dag! Hehe, neida, men er bra å se det finnes noen her som digger Ghostwire. Har klart å bli til ikke bare et GOTY, emn en stor favoritt generelt. Den herlige, surrealistiske atmosfæren i det spillet, som en rar drøm som lekket ut i verdenen og "koser seg" er noe helt for seg selv. Kan skrive en bok om hvorfor jeg digger spillet, men det gidder jeg ikke.

Bare glad noen nevnte det her =)

Hyggelig med positiv tilbakemelding og pilsinvitasjon. Fint å se at det ikke bare var jeg som likte GhostWire ☺️
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (53 minutter siden):

Tehe. Er da ikke noe å beklage for. Liker du det ikke så liker du det ikke. Jeg var bare glad jeg så noen snakke litt om det for en gang skyld 😃 Et av MINE fav spill i år, sammen med Bayonetta 3 og Stray 😃 Liker ikke first person? Ikke stor VR fan heller, da, eh?

Har aldri prøvd VR desverre men har forhåndsbestilt PSVR2, hehe.
Jeg foretrekker tredjeperson men kan spille FPV spill også. Elder scrolls osv. Gleder meg til Starfield

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Jansen skrev:
Chaos_Niddhogg skrev:

Espen Jensen, vi må ta en pils sammen en dag! Hehe, neida, men er bra å se det finnes noen her som digger Ghostwire. Har klart å bli til ikke bare et GOTY, emn en stor favoritt generelt. Den herlige, surrealistiske atmosfæren i det spillet, som en rar drøm som lekket ut i verdenen og "koser seg" er noe helt for seg selv. Kan skrive en bok om hvorfor jeg digger spillet, men det gidder jeg ikke.

Bare glad noen nevnte det her =)

Hyggelig med positiv tilbakemelding og pilsinvitasjon. Fint å se at det ikke bare var jeg som likte GhostWire ☺️
Skål til den! :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...