Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe billig bil eller litt dyrere?


Sharpings

Anbefalte innlegg

Takk for alle innspill. Tydelig at det er mange meninger om dette, og jeg ser faktisk at alle meningene kan ha mye fornuft i seg. Og folks erfaringer er også delte, så dette er faktisk en vanskelig avgjørelse å ta ettersom man kan gå på snørra uansett hva man velger. Det kan også gå veldig bra.

Endte opp med å kjøpe en 2012 Nissan Leaf El- bil. Dårlig rekkevidde, men den skal bare brukes veldig lokalt, så jeg håper det går bra. Feil kan oppstå med 8 år gamle biler like fort som på en 15 år gammel bil, så jeg må regne med at det kan dukke opp noe på de ca 5 årene jeg forventer å ha denne. Er usikker på om jeg gjorde det rette ved å kjøpe denne, men jeg får ta en sjanse av og til, og se på det som en erfaring rikere. En erfaring som kostet meg ca 50.000. 

Mye merkelige selgere av bruktbiler forresten. Jeg opplevde å få kjeft av en selger fordi jeg kom for tidlig for å prøvekjøre. Han kunne bare ha sagt at han ikke var helt klar, men det måtte visst mye mer til for at han skulle føle seg fornøyd. Jeg kjøpte ikke av han, for å si det sånn. Han drev egen bilformidlings-bedrift, så kundeservicen der vil nok begrense hans suksess.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir sikkert fornøyd med Leafen, det er driftssikre biler. Det fins også en del personer som har ganske mye kunnskap om disse og kan fikse diverse ting. Deler bør heller ikke være noe problem å finne da det finnes mange biler og en del blir vraket etterhvert som årene går. Det er vel en såpass billig bil at man kan klare seg med delkasko også. Har den mistet mange streker hittil? Jeg antar dette er første versjon med lyst interiør og hump i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (3 timer siden):

Takk for alle innspill. Tydelig at det er mange meninger om dette, og jeg ser faktisk at alle meningene kan ha mye fornuft i seg. Og folks erfaringer er også delte, så dette er faktisk en vanskelig avgjørelse å ta ettersom man kan gå på snørra uansett hva man velger. Det kan også gå veldig bra.

Endte opp med å kjøpe en 2012 Nissan Leaf El- bil. Dårlig rekkevidde, men den skal bare brukes veldig lokalt, så jeg håper det går bra. Feil kan oppstå med 8 år gamle biler like fort som på en 15 år gammel bil, så jeg må regne med at det kan dukke opp noe på de ca 5 årene jeg forventer å ha denne. Er usikker på om jeg gjorde det rette ved å kjøpe denne, men jeg får ta en sjanse av og til, og se på det som en erfaring rikere. En erfaring som kostet meg ca 50.000. 

Mye merkelige selgere av bruktbiler forresten. Jeg opplevde å få kjeft av en selger fordi jeg kom for tidlig for å prøvekjøre. Han kunne bare ha sagt at han ikke var helt klar, men det måtte visst mye mer til for at han skulle føle seg fornøyd. Jeg kjøpte ikke av han, for å si det sånn. Han drev egen bilformidlings-bedrift, så kundeservicen der vil nok begrense hans suksess.

Her tror jeg du har tatt ett veldig bra valg! Utgiftene vill være lave, og trenger du deler er det ett hav av biler å ta fra. 

Lenke til kommentar

Kjøpte en 97 modell Toyota Corolla for 8000kr tilbake i 2015 som egentlig bare var ment som en midlertidig bil, men har den enda. Eneste utgift jeg har hatt er bytte av lykter samt vindusvisker motor bak(Antageligvis min egen feil da jeg glemte den på vinterstid). Skal på EU kontroll igjen sommer 2023, så får se da om den går igjennom. Visst det kun er små ting som må fikses så tror jeg det er verdt det.

Så det går an å gjøre gode kjøp selv i 10 000kr klassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...