Gå til innhold

Problemer med Komplett Bank


Gjest 4637b...cc1

Anbefalte innlegg

Gjest 4637b...cc1

Hei.
Jeg har ryddet litt i privatøkonomien og har nedbetalt ett Mastercard hos Komplett Bank, slik at det er ikke noe utestående. Sendte inn melding via "min side" til Komplett Bank kundeservice i begynnelsen av desember hvor jeg sa opp kortet for å få det fjernet fra Gjeldsregisteret.

Dette er nå 18 dager siden og den meldingen er ikke besvart eller tatt tak i av Komplett Bank. Jeg har over flere dager ringt kundeservice innenfor åpningstid og latt det ringe i 30-45 minutter uten å få kontakt med noen, og må vel si som så det var lett å bli kunde men nærmest Komplett Umulig å få sagt opp kundeforholdet (ikke at det er verdens største beløp det er snakk om, men jeg vil ha det vekk uansett).

Spørsmålet mitt er om det er andre måter å gå fram på for å få det fjernet/sagt opp? Andre som har, eller har hatt, tilsvarende problem med Komplett Bank - og funnet en måte å få kontakt med dem på?
 

Anonymous poster hash: 4637b...cc1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 4637b...cc1
3 hours ago, locked said:

Har vore kunde i Komplett bank, det var ein skikkeleg vanskeleg bank der alt var gjort for å gjere det vanskeleg å vere kunde (les: om å gjere å lure utav deg mest mulig i renter osv). Kundeservicen er heilt ræva.

Takk, bekrefter mitt inntrykk. Nå runder jeg 30 minutter i "telefonkø" nok en gang.

Anonymous poster hash: 4637b...cc1

Lenke til kommentar

Jeg har gode erfaringen ved å bruke meldingsfunksjonen. Jeg fikk svar på mine spørsmål innen rimelig tid. Komplett bank er en av de tilbyderne jeg er mest fornøyd med og som det har vært minst tull med. Egentlig er Komplett bank den eneste tjenestetilbyderem jeg er fornøyd med i kategori bank/kredittkort/handlekonto.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
5 hours ago, Guest 4637b...cc1 said:

Dette er nå 18 dager siden og den meldingen er ikke besvart eller tatt tak i av Komplett Bank. Jeg har over flere dager ringt kundeservice innenfor åpningstid og latt det ringe i 30-45 minutter uten å få kontakt med noen, og må vel si som så det var lett å bli kunde men nærmest Komplett Umulig å få sagt opp kundeforholdet (ikke at det er verdens største beløp det er snakk om, men jeg vil ha det vekk uansett).

Spørsmålet mitt er om det er andre måter å gå fram på for å få det fjernet/sagt opp? Andre som har, eller har hatt, tilsvarende problem med Komplett Bank - og funnet en måte å få kontakt med dem på?
 

Anonymous poster hash: 4637b...cc1

Jeg ryddet litt og sa opp noen kredittkort og avsluttet noen kreditter tidligere i år, og det tok over et halvt år før alt var borte fra gjeldsregisteret. - Dette var ikke Komplett, men flere andre banken ...

Lenke til kommentar
12 minutes ago, BadCat said:

Jeg har gode erfaringen ved å bruke meldingsfunksjonen. Jeg fikk svar på mine spørsmål innen rimelig tid. Komplett bank er en av de tilbyderne jeg er mest fornøyd med og som det har vært minst tull med. Egentlig er Komplett bank den eneste tjenestetilbyderem jeg er fornøyd med i kategori bank/kredittkort/handlekonto.

Interessant. Jeg mente at jeg hadde hørt litt bra om Komplett Bank, så jeg ble egentlig litt forbauset over de negative omtalene.

Lenke til kommentar

Komplett Bank suger svett rompe.

Dengang jeg var kunde der, var jeg misfornøyd og ønsket å avslutte kundeforholdet. Jeg betalte inn slik at saldoen stod i null, og fikk nullen bekreftet av dem på telefon. Så ga jeg dem formell beskjed om å avslutte, og fikk så en regning på kr 27.499,-. Spurte dem hva i alle dager dette var, og fikk til svar at det var en reservasjon som hadde ligget på kortet i fire måneder. Siden det var reservasjon, var den ikke synlig for meg. De hadde rett i at jeg skyldte beløpet, men hvorfor det hadde ligget som reservasjon i fire måneder fikk jeg ingen forklaring på. Jeg betalte beølpet mens jeg bannet hardt, lenge og inderlig.

En måned etter forlangte de renter fra beløpet, og da ga jeg klart uttrykk for at det ble en kald dag i helvete før det ble aktuelt, så de ga seg på den.

Men måtte de brenne! Aldri mer Komplott Wank!

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Aetius skrev (På 20.12.2022 den 16.37):

Siden det var reservasjon, var den ikke synlig for meg.

Er dette lenge siden? Komplett Bank er en av få som faktisk viser reservasjoner i nettbanken.

Hos mange andre må man regne ut reservert beløp selv: 

[Kredittgrense] - [tilgjengelig kreditt] - [brukt kreditt] = 0 når det ikke ligger reservasjoner inne.

Dersom dette ikke blir 0, har man beløpet som er reservert, og som ikke er synlig. Enkelte reservasjoner kan ligge i uke- eller månedsvis, uten at jeg har undersøkt hvorfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
arne22 skrev (På 20.12.2022 den 13.54):

Jeg mente at jeg hadde hørt litt bra om Komplett Bank, så jeg ble egentlig litt forbauset over de negative omtalene.

Alltid syterne man hører fra. De som er fornøyd skriver som regel ikke omtaler.

Jeg har brukt Komplett Bank til kredittkort og sparing noen år. Kundeservicen er ganske bra, sammenlignet med andre banker av samme type. Det kan innimellom ta litt tid å få svar på meldinger, men som regel er de raske. Har også hatt et par reklamasjonssaker pga feilbelastninger av mitt kredittkort, og der har jeg fått god oppfølging hele veien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...