Gå til innhold

Arbeidsutsikter for tannleger i utlandet?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en Tannlege med 1 års arbeidserfaring, og ønsker å jobbe i et ´´sydenland´´. Lei av kulde, og lurer på om noen som vet om Tannleger som jobber i ´´sydenland´´? Jobber for øyeblikket bare tre dager i uken, så er jo en mulighet å reise bort de 4 andre dagene, men blir jo litt stress å drive og reise frem og tilbake så ofte. Tenkte på Spania, men må vel kunne Spansk på et høyt nivå med mindre jeg jobber på Gran Canaria... 

Alle kollegene mine syntes det virker som en dum ide, så ingen gode svar å få der. 

Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg opparbeidet meg mer arbeidserfaring først. Dette for å bli tatt mer seriøst der borte. Du kan jo vise til at du faktisk er utdannet tannlege, men jeg tror det bare er et pluss med mer arbeidserfaring i feltet. I mellomtiden hadde jeg studert spansk til jeg ble grønn. Det er et vakkert språk og jeg tror det er mange språkkurs i Norge hvor du lan lære å snakke det ganske godt. Jeg ville også reist dit MYE først, men ikke for å feriere, kun for research. Bli vant til å være der mye, bli vant til kulturen, hvordan ting gjøres der kontra her eller andre steder. Hvis du vet sånn ca. hvor du kunne tenke deg å bo reis mye dit til du syntes du kjenner området og kulturen ganske bra, snakk med lokale der. Det å flytte til et annet land er ikke noe man bare burde «ta på hæl’n» Tror det kreves mye research på flere områder enn man gjerne tenker på. 
 

Jeg ville laget en femårsplan. Bestemmer du deg nå for at det er dette du vil har du masse tid til å gjøre det nødvendige først, så blir alt enklere etterhvert.

Det er gigantiske forskjeller på å være turist kontra det å faktisk være fastboende i et annet land. Som turist føler man seg gjerne litt kongen, tror den følelsen forsvinner fort når realiteten daler ned på en at dette er en ny verden.

 

Men, det er ikke umulig! Ønsker deg lykke til i hvertfall det blir sikkert et helt nytt kapitel.

Lenke til kommentar

Det er nok meir realistisk å jobbe deltid i Norge for å spare opp pengar til å reise ofte til Spania. Særleg om du også har studielån å betale ned på. 

Då hadde eg kanskje sett nærmare på om du kan få autorisasjon i f.eks USA for å jobbe som tannlege der med betre lønn. 

Pengar er sjølvsagt ikkje alt, men det er mykje som jobbar mot deg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...