Gå til innhold

AP tråkker vannet


lada1

Anbefalte innlegg

Som noen kanskje har merket seg, så ble jeg begeistret for Nidaros Sosialdemokratiske Forum. En prøver her å fremme "sosialdemokratiske verdier". Det mener jeg er OK. Ingen samfunn vil være perfekte og en trenger verdigrunnlag når en bør reparere på ting som ikke fungerer. I krise-tider er verdi-grunnlaget ekstra viktig.

Imidlertid, så er det grenser for hvor mye en kan "tråkke vannet" for å holde oppe en velferdsstat som skal samkjøres med EU på kapitalistiske prinsipper der greia er at "alle" skal i vanlige jobber tilsvarende meningsfulle jobber i gamle dager. Og fortellingen er at kapitalistene og "folk i arbeid" skal betale for velferden. Jeg er nysgjerrig på neste trekk i sosial-demokratisk tenkning i en tid med mat-køer.

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går dårlig sammen med globalisme og EU som du nevner - økningen i levestandarden i EU går på bekostning av Norges levestandard(veldig forenklet) - som merkes nå i "dårlige tider". 

Ene "grupperingen" I AP med statsministeren i spissen framstår som mer og mer "lyseblått" - mens Giske sin "gruppering" framstår som et "rødere" alternativ til dette. 

 

 

 

Lenke til kommentar
2 hours ago, daruu said:

Ene "grupperingen" I AP med statsministeren i spissen framstår som mer og mer "lyseblått" - mens Giske sin "gruppering" framstår som et "rødere" alternativ til dette. 

Men begge gir meg følelsen av å "tråkke vannet" som best en kan. Kanskje Giske-AP dog foreslår å tråkke vannet litt bedre enn statsminister-AP 🙂

En høyere sivilisasjon må få kontroll med økonomien og den tullete materialismen. Handlings-rommet er sikkert trangt, men et sted kan en jo begynne. 

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Giske burde starte sitt eget parti, dersom han har så stor oppslutning som man kan få inntrykk av. Men jeg vet ikke om han er interessert i kommunevalget (- jeg tviler på det -), og jeg vet ikke om han tør stille nasjonalt om 3 år (- det kan jo vise seg at oppslutningen blir som for FNB, og det ser kanskje ikke så bra ut).

Tror han fortsatt på en fremtid i AP for seg og sin politikk - hvem skal han i så fall samarbeide med? -, eller er han mest ute etter å sabotere den gjengen som han mener urettmessig skviset ham ut av AP-ledelsen?

Lenke til kommentar
48 minutes ago, nebrewfoz said:

Giske burde starte sitt eget parti, dersom han har så stor oppslutning som man kan få inntrykk av. Men jeg vet ikke om han er interessert i kommunevalget (- jeg tviler på det -), og jeg vet ikke om han tør stille nasjonalt om 3 år (- det kan jo vise seg at oppslutningen blir som for FNB, og det ser kanskje ikke så bra ut).

Tror han fortsatt på en fremtid i AP for seg og sin politikk - hvem skal han i så fall samarbeide med? -, eller er han mest ute etter å sabotere den gjengen som han mener urettmessig skviset ham ut av AP-ledelsen?

Her er det rom for mange konspirasjonsteorier 🙂

Lenke til kommentar
On 11/29/2022 at 1:50 PM, nebrewfoz said:

Det interesserer meg minimalt, men jeg skulle gjerne ha visst hva Giske selv tenker om dette. Den "skinnhelligheten" jeg skimter nå er i hvert fall ikke tillitvekkende. (Ikke at jeg hadde stemt for AP uansett om Giske er med eller mot.)

Men hans argumenter har jo ikke noe med om du har tillit til han som person. Snørr og bart....

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...