Gå til innhold

Arktis i dag.


Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (1 time siden):

Tvilsomt, 2022 blir med stor sannsynlighet en del av topp 10 varmeste målte år. Men at det blir kaldt til tider i arktis er forventet og ikke overraskende. Men at det blir noe rekord år for kulde er svært usannsynlig.

Jeg sa ikke noe om 2022, jeg sa at vi får en kald vinter, og mesteparten av den vil ligge i 2023.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bzzlink skrev (4 timer siden):

Hvordan kan temperatur svinginger målt over 172år si noe som helst om trender for temperatur på en stein som har falt igjennom kosmos i 4 500 000 000år?

Det skulle jeg ønske noen kunne forklare meg

Hadde en kunne målt lengre hadde en jo gjort det :) Men prøver fra jorden osv gir jo en indikasjon på hva som skjedde lengre bak i tid. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Salvesen. said:

Hadde en kunne målt lengre hadde en jo gjort det :) Men prøver fra jorden osv gir jo en indikasjon på hva som skjedde lengre bak i tid. 

jepp, men det er jo ikke noe forklaring.

Selv med is borreprøver, så har man ikke skrapt overflaten en gang (pun intended) av perioden man trenger for å kunne si noe sikkert om de naturlige temperaturvariasjonene?

Dette er da altså ikke en påstand fra meg, men et ærlig spørsmål. Har ikke klart å finne noe svar på det

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (18 minutter siden):

jepp, men det er jo ikke noe forklaring.

Selv med is borreprøver, så har man ikke skrapt overflaten en gang (pun intended) av perioden man trenger for å kunne si noe sikkert om de naturlige temperaturvariasjonene?

Dette er da altså ikke en påstand fra meg, men et ærlig spørsmål. Har ikke klart å finne noe svar på det

Nå driver ikke jeg med slik forskning, men ekspertene mener jo å ha data på temperaturer langt bak i tid basert på prøver og findings. Hvor nøyaktig dette er skal jeg ikke si noe om. Men jeg velger å lene meg mot de skolerte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jarmo skrev (3 timer siden):

Dette er jo noe vi ser omtrent hver eneste dag i MSM.
De svelger absolutt alt som kommer fra klimafascistene med hud og hår uten å sjekke om det er hold i påstandene.

At havisen i Arktis ikke har minket de siste 12 åra ses klart på disse 2 grafene:

BPIOMASIceVolumeAnomalyCurrentV2.1.png

 

ts_cryosat_piomas_current.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 12/7/2022 at 4:18 PM, Salvesen. said:

Nå driver ikke jeg med slik forskning, men ekspertene mener jo å ha data på temperaturer langt bak i tid basert på prøver og findings. Hvor nøyaktig dette er skal jeg ikke si noe om. Men jeg velger å lene meg mot de skolerte.

Her er 700 eksperter som mener noe annet - deriblant flere norske. "There is no climate emergency".  https://clintel.nl/wp-content/uploads/2019/09/ED-brochureversieNWA4.pdf

Kanskje du burde utvide horisonten over "skolerte" du lener deg mot? 

 

Lenke til kommentar
Mercruiser skrev (8 minutter siden):

Her er 700 eksperter som mener noe annet - deriblant flere norske. "There is no climate emergency".  https://clintel.nl/wp-content/uploads/2019/09/ED-brochureversieNWA4.pdf

Kanskje du burde utvide horisonten over "skolerte" du lener deg mot? 

 

Jeg forholder meg til majoriteten, ikke ett lite knippe betalte forskere via cock Brothers 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mercruiser skrev (14 minutter siden):

Du mener "majoriteten" av hva MSM velger å fremheve? Fortsett gjerne med det. Enkle og lett påvirkelige mennesker søker som kjent enkle forklaringer. 

Nei jeg mener majoriteten av forskere.

Aha jeg er ett enkelt menneske altså? Tipper jeg er langt mer avansert enn deg...

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...