Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer ved flytting av bombrikke


Deechon

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny bil og er i prosess med å prøve å få overført den gamle bombrikken min over på den nye men har oppdaget at det er lettere sagt en gjort.

Når jeg logger meg på autopass og prøver å flytte brikken fra min gamle til min nye bil får jeg bare spørsmål om å legge inn avtalenummer, dette nummeret har ikke jeg siden jeg bare har betalt alt på vips før og aldri hatt noe papirforhold til avtale eller noe annet.

 

Dessuten så kjører jeg en del over flere steder av landet og er da litt usikker på om jeg må ha flere avtaler med flere selskaper.

 

Hvor kan jeg finne enkel informasjon og oversikt over hvilken avtaler som gjelder for hvilke selskaper, og hvor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
33 minutes ago, Deechon said:

Jeg har kjøpt ny bil og er i prosess med å prøve å få overført den gamle bombrikken min over på den nye men har oppdaget at det er lettere sagt en gjort.

Når jeg logger meg på autopass og prøver å flytte brikken fra min gamle til min nye bil får jeg bare spørsmål om å legge inn avtalenummer, dette nummeret har ikke jeg siden jeg bare har betalt alt på vips før og aldri hatt noe papirforhold til avtale eller noe annet.

 

Dessuten så kjører jeg en del over flere steder av landet og er da litt usikker på om jeg må ha flere avtaler med flere selskaper.

 

Hvor kan jeg finne enkel informasjon og oversikt over hvilken avtaler som gjelder for hvilke selskaper, og hvor?

Opplevde det samme, det endte med en 2 ukers mail dialog frem og tilbake før bomselskapet klarte å ordne det

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har gått litt fort for meg. Fant ut av det.

 

Den gamle bilen min er avskiltet, så den fantes det ikke noe avtale på. Dette fikk meg til å tro at jeg ikke hadde gyldig avtale med autopass lenger. Det viste seg også at når de spør etter "avtalenummer" så er det faktisk NAVNET ditt de skal ha tak i.

 

Jeg syns det er helt håpløst å ordlegge seg sånn, skaper unødvendig krøll. Men har nå fått bestilt ny brikke. Gammel brikke skal jeg destruere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...