Gå til innhold

Ufattelig lav 3dmark score


Mello

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
haha, deilig, da er det Hyper Threading som er feil da :D genialt, skal skru det av med en gang jeg kommer hjem. Men går et par dager før jeg legger inn WinXp, har 14124124124 eksemplarer her på jobben, men gidder ikke siden jeg formaterte her om dagen, og er så deprimerende å formatere igjen med en gang. tihi

 

Tusen takk for all hjelp, spesielt til deg Collapse Generation :)

 

hadde du vært ei jente skulle du fått en klem

 

 

Edit: det eneste som da igrunn er igjen er hvorfor i h*****e maskina mi nekter boote med Street Racer aktivert :/

Bare hyggelig å hjelpe!

 

Jeg klarer meg med en klapp på skuldra. ;)

 

Og her er hvordan du må stille inn BIOS for

å kunne bruke Street Racer:

 

Game Accelerator = Street Racer

Refresh Cycle Time = AUTO (Prøv Enhanced)

Read Delay = AUTO

Read Delay Adjust = DISABLED

Command Per Clock = DISABLED

 

Jeg har nevnt det for deg før, men skader ikke å nevne det igjen!

Hehe, full klar over det, og jeg gjorde som du sa, bortsett fra det å sette;

 

Refresh Cycle Time : Enhanced, lot nemlig den stå på auto, mens de to andre var disabled. Det merkelig som skjedde da jeg lot den stå på auto, og de to andre disabled var; jeg kom meg helt til rett før jeg skal loade windows, og så bare står markøren der og blinker. Derfor jeg ble litt argh :) men skal teste med enhanced, og se hva som skjer da.

 

:)

Lenke til kommentar

HAHAHAHA, endelig, DUMME Hyper Threading, vel vel, får vel legge inn Win Xp da, kanskje jeg hopper enda litt mere opp da HT faktisk funker.

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7447597

 

19928, ganske greit, men vil over 20000 ^^

 

Får fortsatt ikke startet opp med Street Racer, men har nå bootet med Turbo. Hva vil forskjellen være om jeg starter opp med "F1" modus? og hva slags instillinger bør jeg eventuelt ha på da?

Lenke til kommentar
HAHAHAHA, endelig, DUMME Hyper Threading, vel vel, får vel legge inn Win Xp da, kanskje jeg hopper enda litt mere opp da HT faktisk funker.

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7447597

 

19928, ganske greit, men vil over 20000 ^^

 

Får fortsatt ikke startet opp med Street Racer, men har nå bootet med Turbo. Hva vil forskjellen være om jeg starter opp med "F1" modus? og hva slags instillinger bør jeg eventuelt ha på da?

Da fant vi det ut tilslutt!

 

Når det gjelder F1 så bare glem det, Street Racer er raskere.

 

Med den scoren som jeg har i signaturen min så kjører jeg

DDR 524 2,5-3-3-7 med Turbo. Har ikke sjanse til å boote

med Street Racer noe særlig over DDR 480.

Lenke til kommentar
HAHAHAHA, endelig, DUMME Hyper Threading, vel vel, får vel legge inn Win Xp da, kanskje jeg hopper enda litt mere opp da HT faktisk funker.

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7447597

 

19928, ganske greit, men vil over 20000 ^^

 

Får fortsatt ikke startet opp med Street Racer, men har nå bootet med Turbo. Hva vil forskjellen være om jeg starter opp med "F1" modus? og hva slags instillinger bør jeg eventuelt ha på da?

Da fant vi det ut tilslutt!

 

Når det gjelder F1 så bare glem det, Street Racer er raskere.

 

Med den scoren som jeg har i signaturen min så kjører jeg

DDR 524 2,5-3-3-7 med Turbo. Har ikke sjanse til å boote

med Street Racer noe særlig over DDR 480.

Oki, men jeg kjører jo FSB/RAM hastighet synkront etter speed, så siden FSB ligger på 230, så ligger vel RAM på 460, så er merkelig at den ikke vil boote med street racer :/ har luksus problem opp etter øra jeg :/

 

kom over 20000 og forresten, måtte bare clokke GPU litt :) kom til 428/375(750) uten artifacts, når jeg prøvde høyere kom det artifacts inn mens jeg kjørte "Dragothic" testen.

Lenke til kommentar
Oki, men jeg kjører jo FSB/RAM hastighet synkront etter speed, så siden FSB ligger på 230, så ligger vel RAM på 460, så er merkelig at den ikke vil boote med street racer :/ har luksus problem opp etter øra jeg :/

 

kom over 20000 og forresten, måtte bare clokke GPU litt :) kom til 428/375(750) uten artifacts, når jeg prøvde høyere kom det artifacts inn mens jeg kjørte "Dragothic" testen.

Det er litt merkelig at du ikke får igang

Street Racer når innstillingene er korrekte.

 

Jeg kjører jo også synkront CPU/RAM da. :)

 

Men se hvor høyt du kommer med Turbo isteden!

 

Og gratulerer med 20000. :)

Lenke til kommentar
Oki, men jeg kjører jo FSB/RAM hastighet synkront etter speed, så siden FSB ligger på 230, så ligger vel RAM på 460, så er merkelig at den ikke vil boote med street racer :/ har luksus problem opp etter øra jeg :/

 

kom over 20000 og forresten, måtte bare clokke GPU litt :) kom til 428/375(750) uten artifacts, når jeg prøvde høyere kom det artifacts inn mens jeg kjørte "Dragothic" testen.

Det er litt merkelig at du ikke får igang

Street Racer når innstillingene er korrekte.

 

Jeg kjører jo også synkront CPU/RAM da. :)

 

Men se hvor høyt du kommer med Turbo isteden!

 

Og gratulerer med 20000. :)

Btw, hva slags kjøling er det du har på skjermkortet ditt? syntes 450 på GPU var rimelig greit, siden det virker som om du har luft kjøling der.....

Lenke til kommentar
Btw, hva slags kjøling er det du har på skjermkortet ditt? syntes 450 på GPU var rimelig greit, siden det virker som om du har luft kjøling der.....

Jeg bruker den kjøleren som fulgte med Sapphirekortet.

 

450 er akkurat på grensa av artifacts. 453 er full av artifacts.

 

Jeg har tatt på Arctic Silver 3 forresten. :)

Lenke til kommentar
Btw, hva slags kjøling er det du har på skjermkortet ditt? syntes 450 på GPU var rimelig greit, siden det virker som om du har luft kjøling der.....

Jeg bruker den kjøleren som fulgte med Sapphirekortet.

 

450 er akkurat på grensa av artifacts. 453 er full av artifacts.

 

Jeg har tatt på Arctic Silver 3 forresten. :)

ahh, Arctic silver ja, skal nok kunne få litt rundt der jeg og setter jeg på det :)

Lenke til kommentar
ahh, Arctic silver ja, skal nok kunne få litt rundt der jeg og setter jeg på det :)

Du kan jo prøve AS5, den er visst enda bedre.

 

Bør kunne nå ~450 da ja, om du har god luft-

gjennomstrømning i kabinettet vel og merke!

har masse vifter som blåser der, +kabinett døra oppe, så kjølig luft er ikke noe problem. har en vifte som blåser fra siden og nesten rett bort på skjermkortet og, så er rimelig kald luft som sendes inn på det.

 

 

Skal teste med AS5 ja :;)

Lenke til kommentar
Husk på at det er viktigere med luftstrøm enn med kald luft.

 

Jeg har ikke kabinettdøra åpen fordi det ødelegger luftsystemet inne i kabinettet.

ahh, ok, vet liksom ikke helt hvordan jeg skal fikse det slik det er nå, har en vifte som blåser inn og en som trekker luft ut bakpå. også er det standard vifta på Chieftec kabinetter, den som sitter i side døra. det jeg eventuelt kan gjøre er å fjerne den ene vifta som sitter bakpå, og sette den foran, så den suger luft inn derfra, da vil jeg ihvertfall få bedre luftstrøm til jeg eventuelt kjøper på et par ekstra.

Lenke til kommentar
ahh, ok, vet liksom ikke helt hvordan jeg skal fikse det slik det er nå, har en vifte som blåser inn og en som trekker luft ut bakpå. også er det standard vifta på Chieftec kabinetter, den som sitter i side døra. det jeg eventuelt kan gjøre er å fjerne den ene vifta som sitter bakpå, og sette den foran, så den suger luft inn derfra, da vil jeg ihvertfall få bedre luftstrøm til jeg eventuelt kjøper på et par ekstra.

Jeg har to vifter foran som blåser inn i kabinettet,

og to vifter bak som blåser ut av kabinettet.

 

Foran så sitter den ene vifta i bunn av kabinettet,

og den andre vifta sitter litt høyere opp ved

harddiskene.

 

Når det gjelder de to som blåser ut bak, så sitter

de omtrent på samme sted, litt over skjermkortet

på linje med CPU vifta.

 

I bunn så har jeg montert inn en papplate for

å lage en slags "kanal" for lufta ved skjermkortet.

 

Jeg har også fjernet noen av de metallskinnene som

sitter i de forskjellige PCI-plassene slik at lufta

kan blåse ut der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...