Gå til innhold

Ufattelig lav 3dmark score


Mello

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tør jeg tippe at du kjører Win2000?

 

I så fall.. disable hypertreading ;)

 

Win2k og HT går ikke bra sammen.

Hehe, ja, kjører win2000, men vil det ha så stor inflytelse på scoren?

Det finner du ut når du disabler HT i bios, og prøver ;)

 

Det er ingen vits i å kikke etter ting som ligger i baggrunn. Slå av HT, og se scoren stige med ~3000 poeng. Tar deg ikke akkurat lang tid å teste så...

Lenke til kommentar
Tør jeg tippe at du kjører Win2000?

 

I så fall.. disable hypertreading ;)

 

Win2k og HT går ikke bra sammen.

Hehe, ja, kjører win2000, men vil det ha så stor inflytelse på scoren?

Det finner du ut når du disabler HT i bios, og prøver ;)

 

Det er ingen vits i å kikke etter ting som ligger i baggrunn. Slå av HT, og se scoren stige med ~3000 poeng. Tar deg ikke akkurat lang tid å teste så...

Jepp, får vel fikse det etterpå. Men hvis det er 2000 som er problemet så oppgraderer jeg likesågodt til XP, tjener jo på å ha et OS som takler HT.....

Lenke til kommentar
Jeg får "bare" 16800 i 3Dmark2oo1SE, og med tanke på hva folk med dårligere eller samme system som meg får, så er jeg heller skuffet

 

 

Abit IC7-Max3

p4 3.0 clokket til 3.475 ca

Hercules Radeon 9800PRO Clokket til 415/365 (730)

OCZ EL Dual Gold PC4000 på originale timings 2.5-4-4-7

 

vsync er av, og alt står på High Performance i skjerm menyen.

 

Jeg har lagt inn chipsett drivere osv, jeg har ikke satt på noen modus på hk (street racer, F1 osv), jeg har satt AGP/PCI til Fixed om det har noe med saken å gjøre.

 

Når det også gjelder Street Racer Modus, så vil ikke maskina boote når jeg setter det på. den kommer til rett før den skal loade OS, også bare stopper den der :/

 

Blir takknemelig for all hjelp, vet at det bare er en syntetisk test, men det gir meg da en viss pekepinn på hvordan systemet mitt yter, og Siden andre får ufattelig høy score, med likt system, burde jeg få det samme......

Har omtrent samme oppsett:

 

Abit IC7-Max3

p4 2.8 clokket til 3.500 ca

Radeon 9800PRO, litt klokket

 

får omtrent 21000 i 3dmark2001se, 67XX i 3dmark2003

Lenke til kommentar
Hyper Threading :) , oppgraderer til XP om et par dager, er bare så gidda laus om dagen så jeg gidder ikke fikse det med en gang.....

Her er et svar jeg fikk fra Rage3d sitt forum:

 

yes, I tried Win2k + SP2 to see if my score improved, but forgot to disable HT and my score dropped 4000 or so points.

haha, deilig, da er det Hyper Threading som er feil da :D genialt, skal skru det av med en gang jeg kommer hjem. Men går et par dager før jeg legger inn WinXp, har 14124124124 eksemplarer her på jobben, men gidder ikke siden jeg formaterte her om dagen, og er så deprimerende å formatere igjen med en gang. tihi

 

Tusen takk for all hjelp, spesielt til deg Collapse Generation :)

 

hadde du vært ei jente skulle du fått en klem

 

 

Edit: det eneste som da igrunn er igjen er hvorfor i h*****e maskina mi nekter boote med Street Racer aktivert :/

Endret av Mello
Lenke til kommentar
haha, deilig, da er det Hyper Threading som er feil da :D genialt, skal skru det av med en gang jeg kommer hjem. Men går et par dager før jeg legger inn WinXp, har 14124124124 eksemplarer her på jobben, men gidder ikke siden jeg formaterte her om dagen, og er så deprimerende å formatere igjen med en gang. tihi

 

Tusen takk for all hjelp, spesielt til deg Collapse Generation :)

 

hadde du vært ei jente skulle du fått en klem

 

 

Edit: det eneste som da igrunn er igjen er hvorfor i h*****e maskina mi nekter boote med Street Racer aktivert :/

Bare hyggelig å hjelpe!

 

Jeg klarer meg med en klapp på skuldra. ;)

 

Og her er hvordan du må stille inn BIOS for

å kunne bruke Street Racer:

 

Game Accelerator = Street Racer

Refresh Cycle Time = AUTO (Prøv Enhanced)

Read Delay = AUTO

Read Delay Adjust = DISABLED

Command Per Clock = DISABLED

 

Jeg har nevnt det for deg før, men skader ikke å nevne det igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...